2026-09-06, 18:52
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Högernationalistiska ADF nära egen majoritet i tyska delstatsvalet

https://www.sverigesradio.se/artikel/hogernationalistiska-adf-nara-egen-majoritet-i-tyska-delstatsvalet
Citera
2026-09-06, 18:53
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Dålig utveckling, AfD maskerar sin rasistiska politik med mysiga mjukispolitiker som gillar att köra vespor från DDR-tiden.
https://www.internazionale.it/ultime-notizie-reuters/2026/08/24/afd-turns-vespa-of-east-germany-into-election-campaign-vehicle

Finns inget "rasistiskt" med att värna om sin egen ras.

Nu är AfD mer som SD dock. Kulturnationalister. De skiter tyvärr helt i att först och främst värna om etniska tyskar.

Ledaren är ju för i helvete en homosexuell rasblandare.
Senast redigerad av Tuor 2026-09-06 kl. 18:58.
Citera
2026-09-06, 18:54
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Finns inget "rasistiskt" med att värna om sin egen ras.

Nu är AfD mer som SD dock. Kulturnationalister.

Ledaren är ju för i helvete en lesbisk rasblandare.
Det är just vad det är, rasism.
Citera
2026-09-06, 19:01
Medlem
EnCartes avatar
Fast kommer BSW in, vilket det lutar åt, kan det bli intressant. Fast det är rätt intressant ändå. För att stoppa AfD måste man skapa en ohelig allians bland de andra partierna.
Citera
2026-09-06, 19:03
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Till rasism hör att man anser sin egen grupp vara bättre än andra, så ja.

Tänk om det stämmer då?

Jag värnar inte om min egen ras för att jag anser att den är bättre än någon annan. Jag föredrar bara vita människor.
Citera
2026-09-06, 19:04
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Fast kommer BSW in, vilket det lutar åt, kan det bli intressant. Fast det är rätt intressant ändå. För att stoppa AfD måste man skapa en ohelig allians bland de andra partierna.
Men det går väl inte? 4 eller 5 partier som står långt från varandra. Och Linke är väl fortfarande peststämplade.
Citera
2026-09-06, 19:05
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Tänk om det stämmer då?
Ja då har jag ju rätt, och du fel.
Citera
2026-09-06, 19:08
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Men det går väl inte? 4 eller 5 partier som står långt från varandra. Och Linke är väl fortfarande peststämplade.

Det är klart det blir pannkaka, men de lokala individuella politikerna kan karriärmässigt lida mer av att liera sig med AFD då de kan bli bannlysta av riksorganisationerna. Dessutom kan vänsterextremister få för sig att attackera dem fysiskt, påhejade av den allmänna masspsykosen.
Citera
2026-09-06, 19:15
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Jag tror inte att det funkar för övriga partier att forma en allians, det står ju sjukt långt ifrån varandra. Det vore som att KD skulle samarbeta med vänsterpartiet.

Antar att det blir nyval.
Citera
2026-09-06, 19:17
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag tror inte att det funkar för övriga partier att forma en allians, det står ju sjukt långt ifrån varandra. Det vore som att KD skulle samarbeta med vänsterpartiet.

Antar att det blir nyval.
Vad krävs för nyval i SA? Har det skett i någor Land tidigsre?
Citera
2026-09-06, 19:17
Medlem
De kommer INTE ta över. Alla andra partier kommer gå ihop och motarbeta dem. 40 % räcker inte.
Citera
2026-09-06, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
De kommer INTE ta över. Alla andra partier kommer gå ihop och motarbeta dem. 40 % räcker inte.

Med BSWs stöd kan det nog räcka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in