2026-09-06, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klinggren
Man kan ju tycka att partiet som orerar om lag och ordning och bristande vandel skulle vara bättre på att följa lagar och regler.

Hade SD varit ett seriöst parti hade dom föregått med gott exempel och sparkat ut alla sina företrädare som in kan följa rikets lagar och regler.

Det sista gäller alla övriga partiet också

Jag tror inte att vi alla eller ens några av oss är helt fläckfria.
Men i min värld känns det som om media gör allt vad de kan för att smutsa ned för minsta lilla om det är folk som är till höger.
Citera
2026-09-06, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Tror inte media kollar in alla politikernas tomtgränser och om något är utanför.

Nej, men det lokala kommunalrådet kontrollerar naturligtvis media, precis som de skall göra
Citera
2026-09-06, 18:12
Medlem
smickras avatar
Citat:
Men i min värld känns det som om media gör allt vad de kan för att smutsa ned för minsta lilla om det är folk som är till höger.

Nja. Sverigedemokratiska politiker är bara mer kriminella än andra politiker. By far.
Lev som ni lär istället så blir det bra.
Citera
2026-09-06, 18:12
Medlem
Citat:

Du menar att det inte har någon betydelse om det är Karlsson på hörnet, eller kommunens kommunalråd som ockuperat kommunens mark utan att betala för sig?
Citera
2026-09-06, 18:14
Medlem
Det låter ju verkligen som om kommunalrådet Christopher Larsson (SD) och hans fru Åsa Larsson (SD) skulle vara zigenare? Zigenare brukar ju ockupera andras mark
Citera
2026-09-06, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Nja. Sverigedemokratiska politiker är bara mer kriminella än andra politiker. By far.
Lev som ni lär istället så blir det bra.

Jag tror att vänstermedia visar på saker om höger men tittar inte lika noga till vänster.
Jag tror våra media är lite mycket åt vänster.
Citera
2026-09-06, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Du menar att det inte har någon betydelse om det är Karlsson på hörnet, eller kommunens kommunalråd som ockuperat kommunens mark utan att betala för sig?

Jag tror att det blundas för vad folk gör men inte om de är SDare.
Om de är SDare så ska det dras i långbänk om och om igen.
Om det är sossar eller kommunister så tror jag det tittas åt andra hållet.
Citera
2026-09-06, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enavoss
Helt rätt, är man politiker ska man följa lagarna extra noga så som en förebild.

Speciellt om man deltar i beslut om nya lagar
Annars verkar de se lagar mer som en rådgivning
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här