2026-09-06, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Blattar

Nej
I Frankrike har vänstern stort stöd bland vita franska män. Nästan högre än något land i EU. När RN ville förbjuda slöja så tog alla unga kvinnor etniskt franska på sig slöja pch påpekade att idag är det slöjan men om några år vår frihet. Finns överallt på sociala medier om detta. I USA går vänstern väldigt starkt just nu
Citera
2026-09-06, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Du menar att den invandrade läkaren övertygade dig att rösta vänster?

Näe nåt sånt har jag inte menat
Citera
2026-09-06, 16:00
Medlem
Europes avatar
Villigheten att stödja vänstern har ökat bland dem av samma anledning som villigheten att göra jihadistresor har ökat.
Citera
2026-09-06, 16:00
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
Nej
I Frankrike har vänstern stort stöd bland vita franska män. Nästan högre än något land i EU. När RN ville förbjuda slöja så tog alla unga kvinnor etniskt franska på sig slöja pch påpekade att idag är det slöjan men om några år vår frihet. Finns överallt på sociala medier om detta. I USA går vänstern väldigt starkt just nu
Efterblivna kvinnor som förespråkar förtryck av kvinnor. Muslimska kvinnor som dessutom skiter fullständigt i hur kvinnor har det i exempelvis Iran. Varför tar inte dom AV sig slöjan i solidaritet för dessa kvinnor?
För att den inte är frivillig, eller för att de skiter i andra muslimska kvinnor?
Frihet? Är dom så korkade att de tror att islamisering innebär mer frihet?

Nästan så att man hoppas att islamisterna tar över hela Europa så dessa kvinnor får som dom vill.
Citera
2026-09-06, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
Efterblivna kvinnor som förespråkar förtryck av kvinnor. Muslimska kvinnor som dessutom skiter fullständigt i hur kvinnor har det i exempelvis Iran. Varför tar inte dom AV sig slöjan i solidaritet för dessa kvinnor?
För att den inte är frivillig, eller för att de skiter i andra muslimska kvinnor?
Frihet? Är dom så korkade att de tror att islamisering innebär mer frihet?

Nästan så att man hoppas att islamisterna tar över hela Europa så dessa kvinnor får som dom vill.

Det är väl precis samma sak som nazisterna försöker begränsa kvinnor? Islamister är inte så annorlunda ifrån nazister.

Att stänga ner demokratin och nyheter samt avfärda klimatförändringar och sälja sitt land till ryssen är väl precis samma sak som islamism. Folk har fått nog nu och vill ha in vänstern i hela världen
Citera
2026-09-06, 16:19
Medlem
Galejans avatar
Tidö har varit en katastrof för alla utom för de gamla och de rädda. Äldre etniskt svenska män som är rädda för världen har fått leverans från Tidölaget gång på gång. Krigshets, massövervakning, drakoniska lagändringar, billigare tandvård för sina pga åldrande och långvarig misskötsel dåliga tänder, mer poliser osv. Men vad har alla andra befolkningsgrupper fått? Var är de utlovade jobben för unga? Var är satsningarna på nästa generation? Tidö har gett boomergenerationen mer, en generation som redan glidit på en räkmacka från vaggan till ålderdomen. Samtidigt har Tidö helt ignorerat de unga. I Tidölagets kalkyler är de unga enbart potentiella soldater i boomerkriget mot Ryssland. Tro fasen att unga känner sig överkörda och utnyttjade och väljer andra partier. Det hade jag också gjort om jag varit 22.
Citera
2026-09-06, 16:57
Medlem
Dum slutsats. Högern vinner valet om bara män röstar. Det som främst skiljer är att unga kvinnor röstar betydligt mer på vänsterpartiet. Nästan motsvarande vad män röstar mer på SD.

Alltså ca 22 % unga kvinnor röstar på vänsterpartiet. Hmm

Denna sidan på svt är tydligare, här kan man sortera resultatet

https://www.svt.se/special/de-unga-valjarna-2026/
Senast redigerad av MMBM 2026-09-06 kl. 17:13.
Citera
2026-09-06, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Tidö har varit en katastrof för alla utom för de gamla och de rädda. Äldre etniskt svenska män som är rädda för världen har fått leverans från Tidölaget gång på gång. Krigshets, massövervakning, drakoniska lagändringar, billigare tandvård för sina pga åldrande och långvarig misskötsel dåliga tänder, mer poliser osv. Men vad har alla andra befolkningsgrupper fått? Var är de utlovade jobben för unga? Var är satsningarna på nästa generation? Tidö har gett boomergenerationen mer, en generation som redan glidit på en räkmacka från vaggan till ålderdomen. Samtidigt har Tidö helt ignorerat de unga. I Tidölagets kalkyler är de unga enbart potentiella soldater i boomerkriget mot Ryssland. Tro fasen att unga känner sig överkörda och utnyttjade och väljer andra partier. Det hade jag också gjort om jag varit 22.

Väldigt bra skrivet!
Spanien leds inte av Tidö men folk känner sig så fria och enormt mycket mer friare än i Sverige. Jag kom tillbaka och det ser ut som Sverige är ett mentalt sjukhus med massa patienter som går omkring genom att få tillåtelse av sina vårdare.

Dessutom är Sverige fattigare än något EU land trots att man skriker att alla har fått det bättre. Vem har fått det bättre?

Det är väl unga som drabbats mest i samhället av den höga arbetslösheten som finns just nu. Hur många äldre gnäller inte på att unga ska jobba och sköta sig likt en robot?
Citera
2026-09-06, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Vilken sten har du lägat under här?? Lägg ner dit dravel.
Ungdomar är absolut dom som får allt idag. Sämre för oss äldre.
Lägg ner dina lögner.
Citera
2026-09-06, 17:07
Medlem
jag kommer rösta Centern för jag vill att kvinnor ska få högre skatt sämre livskvalitet och bli våldtagna av invandrare.
det sista som står ivägen är en fungerande rättsstat kvinnor ska känna sig så maktlösa att dom inte ens kan anmäla misshandel. rösta rätt rösta vänster
Citera
2026-09-06, 17:11
Medlem
Greatwhitesharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
https://www.svt.se/

Varför har unga män blivit mer vänster, tror ni?
Fake News från SVt som vanligt
Citera
2026-09-06, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PublicenemyNo2
Vilken sten har du lägat under här?? Lägg ner dit dravel.
Ungdomar är absolut dom som får allt idag. Sämre för oss äldre.
Lägg ner dina lögner.

Jag befinner mig inte långt bort ifrån den unga generationen men deras generation har det enormt svårt. Det är krig överallt i världen på nivån att tredje världskrig kan bryta ut. Naturkatastrofer överallt i världen som påverkar världen och till den nivån att människor flyr sina hem.

Det är svårt att få jobb då många jobb speciellt juniora ersätts med AI. Bostadsmarknaden är så gott som körd speciellt i stora delar av stora kommuner.

Vad ska man studera som ung för att inte bli ersatt av AI?

Det är desinformations kampanjer överallt för att skapa splittring och hat i samhället. Allt är mycket dyrare för en människa. Hur har äldre generationer upplevt samma sak?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in