2026-09-05, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Bra. Källa på det, för att citera dig.

Och sen var det om hur olyckligt det är om man bryter mot forumets regler genom att ljuga, var det inte så?

Titta någon sida bak så ser du att nattramm redan gett dig en källa på det.

Du får som sagt gärna svara -Nej på frågan om EU kommer följa dom amerikanska sanktionerna om du vill, men då bör du även kunna visa att det stämmer.
Citera
2026-09-05, 19:03
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Häromdagen påstod du att SÄPO inte alls ser Iran som ett hot mot rikets säkerhet, dvs, du ljög.

EU är en ängslig ”organisation”, på typiskt manér vill man betona att det inte är deras egna sanktioner man väljer att följa fullt ut men att man självklart kommer följa dom.

EU är således ”med” även om det inte passar din skruvade uppfattning av verkligheten.

Nu är det ju du som ljuger, hela tiden. Du fulciterar, du byter ut ord och du går till personliga angrepp när dina vansinnespåståenden ifrågasätts.

Men det är nu säkert bara vem du är, innerst inne. Försök nu bete dig som en logisk man med rak rygg, för en gångs skull. Det ska alltså finnas ett sådant formellt EU-beslut, och det är i så fall offentligt. Bara posta länken här i forumet, så erkänner jag på momangen att du och Bessent har rätt.

- - -

Bessent har sagt att EU formellt har anslutit sig till den amerikanska "Economic Outcast"-operationen. Det ÄR en lögn.

Vill du visa att det som Bessent sagt stämmer, fine. Källa på det i så fall, din ynkliga fabulerare.
Citera
2026-09-05, 19:03
Medlem
USA:s CENTCOM styrkor slog till mot tre iranska råoljetankfartyg den 5 september
https://x.com/hey_itsmyturn/status/2096235053739102706
Citera
2026-09-05, 19:07
Medlem
Det verkar som att minst en av de tankers som USA satte ur spel faktiskt ägs av terrorregimen som gjort stora vapenaffärer med vidriga Epstein.

Citat:
TankerTrackers.com: Satellite imagery suggests that the National Iranian Tanker Company supertanker DOWNY has been attacked by a U.S. strike.

Imagery shows a flurry of tugboat activity concentrated around the port‑quarter, suggesting the engine room was struck, most likely by a US Hellfire missile.

Sources also report that NITC’s STARK1 was struck off the coast of Kooh Mobarak overnight. In recent days, NITC tankers SINOPA and HAWK were also struck off the port of Jask in the Gulf of Oman, though those appeared to contain some oil cargo.

@wfwitness
https://t.me/wfwitness/109949
Citera
2026-09-05, 19:15
Medlem
Citat:
Lika märklig som EU.
Det är alltså bara USA som har infört nya sanktioner, i sin egen nya operation.
EU har inte infört några nya sanktioner. För de är inte med i USA egen nya sanktionsoperation.
Vet du alls hur det funkar?

Men alla vet väl, att det är kriminellt i länder som Kina, Ryssland och Iran att lyda eller rätta sig efter alla typer av utländska sanktioner!
Sådana grova brottslingar som skulle lyda sanktioner från USA eller EU, de kommer drabbas av mycket kännbara straff!!
Citera
2026-09-05, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .nattramn.
Tydligen är det ett svar på att Iran skickat missiler mot amerikanska patrullbåtar.

Det iranska revolutionsgardet ska enligt USA ha använt ballistiska robotar mot två amerikanska patrullbåtar vid Hormuzsundet, dock utan att skada fartygen eller amerikansk personal.

Som svar har tre iranska oljefartyg ”permanent oskadliggjorts” skriver Centcom på X.

”Budskapet till revolutionsgardet är tydligt: Om ni skjuter mot två av våra fartyg kommer vi att åsamka er en ännu högre skada – slå ut tre av era”, kommenterar amiral Brad Cooper händelseförloppet.

https://www.hbl.fi/varlden/usa-attackerade-iranska-tankfartyg/

Helt klart lär man Iran den hårda vägen.

När det gäller bröllopet så vet vi faktiskt inte vem som gjorde det. Det kan lika gärna ha varit Iran. De hade en hel del missiler som de avfyrade men som det uppstod fel på och som damp ner i Iran. Videon med rester av amerikansk robbot som används för att knyta amerikanarna till händelsen publecerades först på Iransk statlig media. Den kan ju lika gärna visa rester de själva lagt där.

Jag tänker att de bästa är om man väntar tills man vet mer. Det kan ju lika gärna vara lika sant som ditt kniv slagsmål som regimen hittat på.

Samtidigt som man lär Iran den hårda vägen så lär Epsteinregimerna världens folk att dom trots alla fina ord om internationell rätt och regelbaserad världsordning inte kan hålla sig ifrån att bedriva illegala anfallskrig världen över. Dom västerländsk Regimerna har i sekler undervisat världen i massmord av tiotals miljoner civilia genom miltärt våld och ekonomisk krigföring och andra brott mänskligheten . Dock så finns det en hel del obildade kvar men dom blir färre för varje krig som startas

Ja det Kanske är en sån där berömd iransk tomahawk som träffade bröllopet , som din regim hittade på.

https://politifact.com/factchecks/2026/mar/10/donald-trump/trump-tomahawk-missile-iran-school
Citera
2026-09-05, 19:25
Medlem
Citat:
Nu är det ju du som ljuger, hela tiden. Du fulciterar, du byter ut ord och du går till personliga angrepp när dina vansinnespåståenden ifrågasätts.

Men det är nu säkert bara vem du är, innerst inne. Försök nu bete dig som en logisk man med rak rygg, för en gångs skull. Det ska alltså finnas ett sådant formellt EU-beslut, och det är i så fall offentligt. Bara posta länken här i forumet, så erkänner jag på momangen att du och Bessent har rätt.

- - -

Bessent har sagt att EU formellt har anslutit sig till den amerikanska "Economic Outcast"-operationen. Det ÄR en lögn.

Vill du visa att det som Bessent sagt stämmer, fine. Källa på det i så fall, din ynkliga fabulerare.

Du väljer att försvara dina lögner med att kalla andra lögnare?

Det blir såhär när du förstorar upp enskilda ord. Vad jag vet sa aldrig Bessent ”formally” utan ”officially”. Jag förstår att detta blir jobbigt för dig.

Rent formellt så har det från EUs sida bekräftats att man officiellt stödjer USA’s sanktioner mot Iran. Detta utnyttjas såklart av Bessent som utan att ljuga säger just det.

Citat:
US Treasury Secretary Scott Bessent claimed on Friday that the EU had “officially joined” the sanctions push against Iran; however, the bloc merely welcomed the move without formally committing to the sanctions, according to a report.

Bessent even went on as far as thanking the EU for rapidly joining in on the US operation targeting the Iranian economy.
https://www.europesays.com/3234567/

Svårt att förlita sig på din tolkningsförmåga här.
Ja, EU är ”med” även om man helst inte vill ta något ansvar för vad man gör. EU fungerar exakt likadant inär det handlar om Ryssland och deras invasionskrig i Ukraina.
Man hjälper till sålänge man inte riskerar något och fördömer USA för att dom inte löser deras problem.
Du verkar vara av samma kaliber.

Jag förstår även att det är viktigt för dig att ha något alls att ljuga om, du fungerar som en propaganda-megafon och Iran behöver din hjälp att sprida desinformation. Lite som med Random Belgare’s substanslösa babbel om ett visst knivbråk.

Kör nån lång och meningslös analys av läget nu vettja.
Citera
2026-09-05, 19:32
Medlem
Citat:
Sluta nu ljuga och försöka slingra dig. Det var aldrig fråga om EU skulle följa amerikanska sanktioner om de riktas mot EU (vilket de inte har gjort). Det var UTTRYCKLIGEN fråga om EU formellt har gått med i den amerikanska sanktionsoperationen.

Vem tror du att du lurar med dina snedvridningar och vinklingar?

Gänget på den här tråden läser amerikansk och iransk propaganda till vardags, oberoende av vem de håller på eller inte håller på. Alla som kan tolka den enorma mängd bullshit som pumpas ut ser direkt vad du håller på med.

Jag påstod att Bessent ljög när han sa att EU formellt har gått med i operationen. Jag har postat ett flertal källor på det jag säger, inklusive från EUs Press Office.

Du påstår att jag ljuger. Bra, men då ska du tammefan också ha en källa på att "BESSENT TALAR SANNING". Så kläm fram den källan och sluta posta snedvrindningar och oegentligheter. Eller så kan du bara erkänna att du hade fel, vilket är vad en riktig svensk karl hade gjort... (för länge sen, jisses...)

Nej, det är fortsatt du som måste stå för dina egna uttalanden. Jobbigt va?

Men det är ok, halmstrån är allt du har och att Bessent utnyttjar europeisk svaghet är ju inte lite trist för en del att vakna upp till.

Jag har aldrig skrivit eller påstått att "BESSENT TALAR SANNING" som du påstår här.
Länka till inlägget eller erkänn att du ljög igen?
Citera
2026-09-05, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ljungbybon
Men alla vet väl, att det är kriminellt i länder som Kina, Ryssland och Iran att lyda eller rätta sig efter alla typer av utländska sanktioner!
Sådana grova brottslingar som skulle lyda sanktioner från USA eller EU, de kommer drabbas av mycket kännbara straff!!

Gäsp.. ändå följer i princip alla kinesiska bolag amerikanska sanktioner utan att någon åtalas?
Den kinesiska regimen kommer såklart inte smutsa ner sig för att skydda varken dina kära islamister eller ryska toalett-tjuvar.

Fråga Maduro hur mycket kinesiskt skydd är värt.
Citera
2026-09-05, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ljungbybon
Du har helt rätt!
Det är knappast något kinesiskt bolag som har straffats, för brott mot "Anti-Foreign Sanctions Law" i Kina.
Men det handlar om att de kinesiska myndigheterna erbjuder sanktionshotade bolag rådgivning, hur dessa bolag skall agera för att göra utländska (USAs) sanktioner helt verkningslösa.
https://en.wikipedia.org/wiki/Anti-Foreign_Sanctions_Law

Ja jag vet att jag har rätt.

Nej, Kina smutsar helt enkelt inte ned händerna i onödan. Man följer helt enkelt sanktionerna i samråd med USA.
Det viktiga för Kina är att man inte tappar ansiktet, i övrigt kan man knappast bry sig mindre om varken terrorbenägna shia-muslimer eller efterblivna mongoler.

Kina agerar i eget intresse och det ligger såklart i deras intresse att komma tillräckligt bra överens med den enda ekonomiska supermakten på denna planeten.
Citera
2026-09-05, 20:10
Medlem
Enda du behöver veta vargis är att Mullorna kommer inte undan....inte ens om demokraterna tar makten.

Man ser ju hur panikslagna Iran är.

De säger till Gaza "vi stötter vilket beslut ni än tar" ...det är en kapitulation Vargis. Hamas är bortom räddning

Israel har omringat Hizbollah uppe på bergen med iranska generaler som IDF avser att tillfångata dem levande så Shin Bet/Mossad kan "förhöra" dem. Iran säger gång på gång att nu jävlar om Israel inte släpper dem... men Iran gör inget då de är rädda för Israel. Rädda för deras respons som brukar vara hårdare än USAs.

Jag förstår att det smärtar dig och hoppet är det sista som lämnar en. Dock i ditt hjärta så vet du: Iranska regimen är historia

Citat:
Sluta nu ljuga och försöka slingra dig. Det var aldrig fråga om EU skulle följa amerikanska sanktioner om de riktas mot EU (vilket de inte har gjort). Det var UTTRYCKLIGEN fråga om EU formellt har gått med i den amerikanska sanktionsoperationen.

Vem tror du att du lurar med dina snedvridningar och vinklingar?

Gänget på den här tråden läser amerikansk och iransk propaganda till vardags, oberoende av vem de håller på eller inte håller på. Alla som kan tolka den enorma mängd bullshit som pumpas ut ser direkt vad du håller på med.

Jag påstod att Bessent ljög när han sa att EU formellt har gått med i operationen. Jag har postat ett flertal källor på det jag säger, inklusive från EUs Press Office.

Du påstår att jag ljuger. Bra, men då ska du tammefan också ha en källa på att "BESSENT TALAR SANNING". Så kläm fram den källan och sluta posta snedvrindningar och oegentligheter. Eller så kan du bara erkänna att du hade fel, vilket är vad en riktig svensk karl hade gjort... (för länge sen, jisses...)
Citera
2026-09-05, 20:13
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
...
Dock i ditt hjärta så vet du: Iranska regimen är historia

Vilket har varit min fromma förhoppning i många långa år.

Ett fritt, demokratiskt Iran är vad Mellanöstern behöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in