Citat:
Ursprungligen postat av
Graavarg
Nu är det ju du som ljuger, hela tiden. Du fulciterar, du byter ut ord och du går till personliga angrepp när dina vansinnespåståenden ifrågasätts.
Men det är nu säkert bara vem du är, innerst inne. Försök nu bete dig som en logisk man med rak rygg, för en gångs skull. Det ska alltså finnas ett sådant formellt EU-beslut, och det är i så fall offentligt. Bara posta länken här i forumet, så erkänner jag på momangen att du och Bessent har rätt.
- - -
Bessent har sagt att EU formellt har anslutit sig till den amerikanska "Economic Outcast"-operationen. Det ÄR en lögn.
Vill du visa att det som Bessent sagt stämmer, fine. Källa på det i så fall, din ynkliga fabulerare.
Du väljer att försvara dina lögner med att kalla andra lögnare?
Det blir såhär när du förstorar upp enskilda ord. Vad jag vet sa aldrig Bessent ”formally” utan ”officially”. Jag förstår att detta blir jobbigt för dig.
Rent formellt så har det från EUs sida bekräftats att man officiellt stödjer USA’s sanktioner mot Iran. Detta utnyttjas såklart av Bessent som utan att ljuga säger just det.
Citat:
US Treasury Secretary Scott Bessent claimed on Friday that the EU had “officially joined” the sanctions push against Iran; however, the bloc merely welcomed the move without formally committing to the sanctions, according to a report.
Bessent even went on as far as thanking the EU for rapidly joining in on the US operation targeting the Iranian economy.
https://www.europesays.com/3234567/
Svårt att förlita sig på din tolkningsförmåga här.
Ja, EU är ”med” även om man helst inte vill ta något ansvar för vad man gör. EU fungerar exakt likadant inär det handlar om Ryssland och deras invasionskrig i Ukraina.
Man hjälper till sålänge man inte riskerar något och fördömer USA för att dom inte löser deras problem.
Du verkar vara av samma kaliber.
Jag förstår även att det är viktigt för dig att ha något alls att ljuga om, du fungerar som en propaganda-megafon och Iran behöver din hjälp att sprida desinformation. Lite som med Random Belgare’s substanslösa babbel om ett visst knivbråk.
Kör nån lång och meningslös analys av läget nu vettja.