2026-09-05, 20:19
Medlem
Tänk på att brittiska tabloider inte är världens absolut mest trovärdiga källor...
Citera
2026-09-05, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Nej. Om man 2026 läser om en mobb som slår ihjäl (eller eldar upp) människor som anklagas för trolldom så är det 100% negrer i Afrika som är i farten. Det händer med jämna mellanrum.

Händer väl på typ Haiti och liknande öar också? Men ja inte höga odds direkt.
Citera
2026-09-05, 21:03
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Tänk på att brittiska tabloider inte är världens absolut mest trovärdiga källor...

Vad sägs om BBC?

https://www.bbc.com/news/articles/ckg8lw7n2ddo
Citera
2026-09-05, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Kollade länken

Trollkarlar och voodoo och skit ska rädda Afrika.
Samma muppar som dödar albinos.
Civilisationen må ha startat i Afrika men den har fan inte utvecklats sen stenåldern.
Nej, de älskar verkligen magi och häxor där nere. Så är det också platsen där de boffar bajsångor för att bli höga, de har verkligen inga spärrar.
Citera
2026-09-05, 21:07
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Händer väl på typ Haiti och liknande öar också? Men ja inte höga odds direkt.

Jag har aldrig hört om något sådant som hänt på Haiti, som ligger långt ifrån Afrika. Har du källa? Däremot mycket vanlig men grov kriminalitet där.

Madagaskar däremot, södra Afrika, har flera liknande exempel på extremt våld mot oskyldiga.

Citat:
Residents of Madagascar’s tourist island of Nosy Be went on the rampage on 3 October, 2013, after the body of an eight-year-old local boy, who had been missing for a week, was found on a beach.

Incensed by false rumours of foreign involvement and a link with paedophilia , a mob attacked Sebastien Judalet, a French tourist, and Roberto Gianfalla, a Franco-Italian resident of the island, and beat them before burning them on a beach. The uncle of the dead boy was also killed and burned later the same day.

Citera
2026-09-05, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Vad sägs om BBC?

Bättre men jag håller det ändå inte för osannolikt att det rör sig om en tidningsanka. Typ klanstrider som några journalister feltolkat.
Citera
2026-09-05, 21:15
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Någon som vet mer? Jag hade nog också lynchat någon som stulit eller krympt mina genitalier genom att knacka mig på axeln.

Genital thief alltså....

Jag tänker att våra kulturer är väldigt olika!
Citera
2026-09-05, 21:19
Medlem
Fioehlbaerths avatar
BBC har nog bra koll på negerkukar.
Citera
2026-09-05, 21:19
Medlem
Symptms avatar
What? Fattar 0
Citera
2026-09-05, 21:29
Medlem
Knegares avatar
Och så finns det människor som säger att det bara hudfärg som skiljer oss åt.....

Sånt här visar vilka enorma skillnader det är på människor i västvärlden och afrikaner mfl.
Citera
2026-09-05, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Jag har aldrig hört om något sådant som hänt på Haiti, som ligger långt ifrån Afrika. Har du källa? Däremot mycket vanlig men grov kriminalitet där.

Madagaskar däremot, södra Afrika, har flera liknande exempel på extremt våld mot oskyldiga.

Tänkte väl mest på Voodoo och liknande trams men kanske blandar ihop med något jag läst om Madagaskar, vad vet jag. Kan även vara så att jag rentav tänkte på Tahiti.

Finns ju även diverse karteller i Mexiko som äter hjärtan och liknande, känns som liknande saker mycket riktigt är vanligast i just Afrika så du har helt rätt i det såklart.
Citera
2026-09-05, 21:54
Medlem
Huntsmans avatar
Inget att se här, cirkulera.

Bara negrer som negrar sig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem