2026-09-05, 16:30
Avslutad
Möjligtvis fattiga vita heterosexuella manliga väljare. Jag tror nog de manliga täta vännerna till åttaklövern har det ganska bra.
Citera
2026-09-05, 16:34
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av excavation
Möjligtvis fattiga vita heterosexuella manliga väljare. Jag tror nog de manliga täta vännerna till åttaklövern har det ganska bra.

Det finns ett folkförakt hos hela politikerklassen. Kanske dags för folken i EU att damma av Madame G igen?
Citera
2026-09-05, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iq143
Vilka konkreta förslag hade du velat se då?

Bra fråga!
Senast redigerad av Varmboga-10.2 2026-09-05 kl. 16:46.
Citera
2026-09-05, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Kvinnofrågor lyfts ständigt fram i mainstream media och i riksdagspartiernas politik, och nu inför valet så tävlar alla partier om kvinnornas röster genom att lägga extremfeministiska och rättsosäkra förslag som riktar sig mot i huvudsak män, vilka man alltid betraktar som potentiella förövare. Så här har det varit i snart 30 år. Varför undrar jag, halva väljarkåren består ju av män? Bygger det på direktiv från internationella oligarkiska krafter? Känner sig politikerna säkra på makten utan männens röster, eller vad är orsaken? Satsningar på försvaret och stängda gränser kommer många att ange som mansfrågor, men det är ju inte frågor som värnar ensilda män män i deras vardag. Jag talar mer om sociala och sexual- och reproduktionspolitiska frågor. Där är det alltid männens fel om de mår dåligt eller misslyckas, samtidigt är det alltid synd om kvinnornma när de drabbas eller påstås drabbas av något. De som driver mansfrågor etiketteras, bespottas och stigmatiseras i media och politik som kvinnohatare och incels.

Topic: varför bortser samtliga åtta riksdagspartier från manliga röster, och i hög grad enbart driver kvinnofrågor, men inga mansfrågor inom områden där män har det svårt? Är det inte dags att rösta in nytt blod i riksdagen som inte diskriminerar män?

Vad är det exakt du önskar din gamle gubb-pullande, dockknullande hebefi (bara att kolla posthistoriken)l? Att de sänker byxmyndighetsåldern?

Vad är det Moderaterna och Sverigedemokraterna inte gjort för heterosexuella, vita män, i din mening?
Citera
2026-09-05, 16:56
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Kvinnofrågor lyfts ständigt fram i mainstream media och i riksdagspartiernas politik, och nu inför valet så tävlar alla partier om kvinnornas röster genom att lägga extremfeministiska och rättsosäkra förslag som riktar sig mot i huvudsak män, vilka man alltid betraktar som potentiella förövare. Så här har det varit i snart 30 år. Varför undrar jag, halva väljarkåren består ju av män? Bygger det på direktiv från internationella oligarkiska krafter? Känner sig politikerna säkra på makten utan männens röster, eller vad är orsaken? Satsningar på försvaret och stängda gränser kommer många att ange som mansfrågor, men det är ju inte frågor som värnar ensilda män män i deras vardag. Jag talar mer om sociala och sexual- och reproduktionspolitiska frågor. Där är det alltid männens fel om de mår dåligt eller misslyckas, samtidigt är det alltid synd om kvinnornma när de drabbas eller påstås drabbas av något. De som driver mansfrågor etiketteras, bespottas och stigmatiseras i media och politik som kvinnohatare och incels.

Topic: varför bortser samtliga åtta riksdagspartier från manliga röster, och i hög grad enbart driver kvinnofrågor, men inga mansfrågor inom områden där män har det svårt? Är det inte dags att rösta in nytt blod i riksdagen som inte diskriminerar män?
Jag tycker att partierna har en rätt bra balans. Åtminstone inom den s.k. Sjuklövern. Samtidigt som de driver olika feministiska frågor arbetar de för en islamisering av Sverige. Alltså en väldigt anti-feministisk, för att inte säga anti-kvinnlig samhällsordning. Så om man lägger ihop deras splittrade politik hamnar den rätt nära status quo.
Citera
2026-09-05, 17:00
Medlem
dickachus avatar
Citat:

Nästan inga kvinnor röstar på Tidö pga deras kvinnofientliga politik.

Tidö vill vinna valet, så Tidö låtsas nu att de äääälskar kvinnor.

Vänstern har alltid lyft kvinnosaksfrågan, så inget nytt där.
Citera
2026-09-05, 17:02
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Jag tycker att partierna har en rätt bra balans. Åtminstone inom den s.k. Sjuklövern. Samtidigt som de driver olika feministiska frågor arbetar de för en islamisering av Sverige. Alltså en väldigt anti-feministisk, för att inte säga anti-kvinnlig samhällsordning. Så om man lägger ihop deras splittrade politik hamnar den rätt nära status quo.

Ja, jag ser din ironi och din sarkasm magistern.
Citera
2026-09-05, 17:03
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickachu
Nästan inga kvinnor röstar på Tidö pga deras kvinnofientliga politik.

Tidö vill vinna valet, så Tidö låtsas nu att de äääälskar kvinnor.

Vänstern har alltid lyft kvinnosaksfrågan, så inget nytt där.

Tidö är de värsta cucks som skådats. De är värre än vänstern med sin feminism.
Citera
2026-09-05, 17:12
Medlem
Kring mansfrågan råder det tabu likt med invandringen. Därför.
Citera
2026-09-05, 17:15
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Stackars lilla gubben. Får du inte genomföra betalda våldtäkter.
Det är verkligen riktigt mansförtryck.

Det handlar inte om betalda våldtäkter, då sådana fortsatt skulle vara olagliga även om sexköpslagen och OF-lagen skulle tas bort.

Om du bara tänkt tramsa sönder tråden så skickar vi dig till barnbordet, medan vi vuxna pratar politik.
Citera
2026-09-05, 17:16
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Tidö är de värsta cucks som skådats. De är värre än vänstern med sin feminism.

Ja de är klart cuckiga. Men på vilket sätt är de värre med deras feminism?
Citera
2026-09-05, 17:25
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Ja de är klart cuckiga. Men på vilket sätt är de värre med deras feminism?

Se på de feministiska lagar de har klubbat igenom och föreslagit. Det är en lång rad lagar som minskar mäns jämställdhet, frihet och rättssäkerhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in