Citat:
Ursprungligen postat av
tomorrowforever
För mig bekräftar många svar i den här tråden bara min teorin om att många är så insnöade i sin idé/sina ramar (könsroller) om att den kombinationen inte existerar av en "ung snygg smart rolig och omtänksam" tjej, och att folk då helt ärligt dömmer en för snabbt, eller inte kan hantera det på ett vettigt sätt.
...
Du borde lära dig stava bättre om du ska komma någon vart.
Hursomhelst tror jag att många män faktiskt inte träffar på dessa kvinnor på "marknaden" s.a.s. Det blir då som att de inte ens finns. "Unga, snygga, smarta, roliga och omtänksamma" tjejer blir nämligen väldigt fort upptagna. Det är min erfarenhet.
Jag kan ta mina två äldsta systrar som exempel. De gifte sig som väldigt unga med män de varit tillsammans med sedan tonåren. De hade bra heltidsjobb och födde flera barn, samtidigt som de tog hand om precis allt i hemmet medan männen var mer eller mindre slarvers. Drömkvinnor alltså, för många män i den här tråden.
När deras män lämnat dem för yngre kvinnor och de yngsta barnen hade blivit tillräckligt stora, då gjorde de karriär på allvar. Den ena började forska och blev professor, den andra avancerade till hög chef på det storföretag hon varit trogen under alla år. Båda gifte om sig med bättre män under vägen. Så kan det gå!