Citat:
Ursprungligen postat av
hennevilljagknulla
Eh, ja?
Öppenvård och sluten vård är ju helt olika saker och dom som är på öppenvård anses friska nog att vara bland folk.
Men precis som med utvekcklingstörda och liknande kufar i samhället kommer dom inte slå ner dig med en yxa bara för att dom känner det.
Men då så, flytta in i ett hus med psykfallen som springer på öppenvård, det är väl underbart med människor som vandaliserar huset, pissar på balkongen, lever i en stinkande misär, går och rycker i dörrar och skriker i sina lägenheter dygnet runt. Jättebra att dessa avarter städats undan i en lägenhet istället för att vårdas på ett mentalsjukhus
Citat:
Även jag tycker att vissa med psykiska problem är skumma och inga jag vill umgås med, men dom borde ändå få röra sig fritt i samhället så länge dom inte är en fara för andra.
Absolut inte. De kan inte ta hand om sig själva, merparten av Sveriges hemlösa är människor med psykiska problem som borde suttit inlåsta på vårdinrättningar. Dessutom skapar de ett direkt otryggt samhälle även om de inte nödvändigtvis är våldsamma, just där och då.
Citat:
Senast förra veckan såg jag en man som letade burkar och satt på en bänk och pratade för sig själv, och det måste han ju få göra, men direkt han börjar attackera förbipasserande ska han låsas in.
Nej. Det är ett ovärdigt liv i misär. Han skulle suttit på ett mentalsjukhus där han får den hjälp han behöver. Men så långt tänker inte du och resten av dumskallarna som tyckte psykiatrireformen var såååå bra, ut med dårarna som inte kan ta hand om sig själva så de kan plågas i "frihet".