2026-09-04, 10:10
Avstängd
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Tror inte för ett ögonblick på att han för första gången blev exponerad för kokain och testade första gången vid 37års ålder.

Nej, det förstår alla såklart. Vad inbillar han sig? Att folk är lika korkade som han själv är uppenbarligen.

Att fortsätta med lögner är obegripligt självdestruktivt. Han har fullständigt, på egen hand, förintat sig själv som gammal avdankad schlagersångare. Som sagt, tur att han har pappas pengar, för några jobb - det har han inte och kommer ej att få på mycket, mycket länge
Citera
2026-09-04, 10:16
Medlem
Recensenterna måste ha missförstått boken. Förlaget Bokfabriken beskriver sig självt så här på hemsidan:
På Bokfabriken drivs vi av en passion för högkvalitativ litteratur i alla dess former: hårda thrillers, fängslande romaner, spektakulära rockbiografier, spännande kriminalromaner eller gedigna fackböcker om intressanta ämnen.
Observera "högkvalitativ".

Om boken (se https://www.bokfabriken.se/produkt/nar-allt-faller/ för fullständig presentation):
I När allt faller berättar Måns för första gången sin egen version av den uppmärksammade period som förändrade hans liv. Med öppenhet och självinsikt skildrar han hur en kärlekshistoria kunde få ett smärtsamt slut, samtidigt som han tar läsaren med tillbaka till barndomen, åren av hjälparbete i Afrika och sökandet efter en ny tillvaro på vingården i Staffanstorp. Med humor, värme och ärlighet beskriver han ett liv i kaos, men också vägen tillbaka när musiken tystnat och allt faller.
Observera "öppenhet och självinsikt" samt "humor, värme och ärlighet". Jag tror recensenterna har läst slarvigt.
Citera
2026-09-04, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är en intressant osanning hon avslöjar. MånsPetter skriver i boken att Ciara och hennes advokat hade konspirerat och gjort upp någon slug plan inför hennes kommande skilsmässoansökan. Men Läckberg kan bevisa att det var hon satte Ciara i kontakt med advokaten — efter Ciara lämnat in sin skilsmässoansökan.

Det finns iofs en möjlighet att det inte är en medveten lögn från MånsPetters sida, han har säkert sökt spår av minsta lilla konspiration och övertolkat det mesta i sin favör. Men det är definitivt inte SANNINGEN som han skriver med stora bokstäver. Det är en fantasi om en sammansvärjning som han tycker sig se.

Att han fantiserar ihop konspirationsteorier är grogrunden till bitterheten som han uppvisar.
Varför är det ens intressant att skriva om "konspiration" mellan Ciara och advokaten? varför skulle de konspirerat och är det Läckberg dementerar av något som helst intresse för någon? De sökte om skilsmässa, punkt.
Citera
2026-09-04, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Recensenterna måste ha missförstått boken. Förlaget Bokfabriken beskriver sig självt så här på hemsidan:
På Bokfabriken drivs vi av en passion för högkvalitativ litteratur i alla dess former: hårda thrillers, fängslande romaner, spektakulära rockbiografier, spännande kriminalromaner eller gedigna fackböcker om intressanta ämnen.

Om boken (se https://www.bokfabriken.se/produkt/nar-allt-faller/ för fullständig presentation):
I När allt faller berättar Måns för första gången sin egen version av den uppmärksammade period som förändrade hans liv. Med öppenhet och självinsikt skildrar han hur en kärlekshistoria kunde få ett smärtsamt slut, samtidigt som han tar läsaren med tillbaka till barndomen, åren av hjälparbete i Afrika och sökandet efter en ny tillvaro på vingården i Staffanstorp. Med humor, värme och ärlighet beskriver han ett liv i kaos, men också vägen tillbaka när musiken tystnat och allt faller.
Observera "öppenhet och självinsikt" samt "humor, värme och ärlighet". Jag tror recensenterna har läst slarvigt.
Självinsikt är väl det som saknas helt om man ska utgå från dom snuttar som delgivits i olika forum." Falleri och faller av" eller "Avslöjad" borde varit en mer passande titel. Skulle vara mer spännande att läsa om Ciara skrev en bok. "Sanningen ".
Citera
2026-09-04, 14:53
Medlem
Dagens ETC:

https://www.etc.se/kommentar/nej-maans-zelmerloew-pentagon-har-inte-kopplats-in
Citat:
Nej Måns Zelmerlöw, Pentagon har inte kopplats in

Citat:
Det finns ett mönster hos Måns Zelmerlöw som jag önskar att han hade fått syn på redan innan boken ”När allt faller” skrevs. Kanske ser han det inte ens nu. Det märktes redan när artisten erkände sitt kokainmissbruk 2025, och då skyllde på att drogen ”dök upp i turnébussen” och att ”alla andra” tog den.

Mönstret är att Måns Zelmerlöw säger sig ta ansvar för snedsteg och svek, men sedan bygger sin berättelse på att visa hur någon annan skapat förutsättningarna för dessa handlingar.

I den nya boken, som presenteras som just hans självrannsakande sanning, riktar sig texten till ett ”Du”, som ska förstås som exfrun Ciara Janson. Ganska snabbt blir det obehaglig läsning.

Citat:
Artistens bikt är lång: Jag var otrogen, jag ljög, jag tog kokain, jag var en dålig partner, jag gjorde många fel. Men precis efteråt kommer nästan alltid en förklaring som ska återställa Måns Zelmerlöw moraliskt, och rentav göra honom till offer.

Otroheten förvandlas till en ”flykt” från en relation där han inte kände sig trygg. Kokainet blir social fobi, festmiljö och en borttappad identitet. Hans oförmåga att lämna relationen förklaras med att han var rädd för exfruns reaktioner.

Underförstått blir budskapet: Jag gjorde fel. Men om ”du” bara inte hade varit som du är, hade jag sluppit göra det. Erkännandet kommer alltid med en fotnot.

Citat:
Måns Zelmerlöws övertaggade krigsmetaforer är ett kapitel för sig.

Att Ciara Janson har mage att åka bort efter hon upptäckt hans otrohet kallas för ”skotten i Sarajevo”. När Måns Zelmerlöw lämnar in skilsmässoansökan heter det att ”jag sitter i mitt Hiroshima nu, förblindad av dimman från rasmassornas damm.”

Artisten må befinna sig i en publik familjetragedi, men han är inte en civil japan som bränts till döds av en atombomb. Man vill be honom lugna sig med bildspråket.

Hahaha, vilken jävla narcissist utan självinsikt...
Citera
2026-09-04, 15:07
Medlem
Hahaha, lolololololol
https://nyheter24.se/noje/kandisar/1510585-ciaras-van-mans-bytte-kod-pa-huset-sa-familjen-inte-kom-in

Någon "profil" från något svenskt tv-program som tydligen nämns i boken har svarat Måns på Instagram.

Citat:
Jag är väninnan från Marbella med ”den skrikiga rösten” som omnämns i När allt faller av Måns Petter Zelmerlöw.

Nu har jag läst boken.
Och vet du vad, Måns?

Det fattas två saker:
Ett förlåt. Och ett tack.

Förlåt för att min familj drogs in i situationer vi aldrig borde ha behövt hantera.

Förlåt för hotellrummet i Helsingborg, där vi själva hittade kokain – med våra barn i närheten.

Och tack.

Tack för att jag och min familj tog hand om Ciara när vi hittade drogerna och hela hennes värld rasade.

Citat:
Tack för att jag lämnade min familj i Marbella för att finnas där för henne och barnen i Helsingborg. När du bytte kod på ditt hus så dom inte hade någonstans att ta vägen.

Shiiiiiiit. Inte nog med att han gömt barnens pass, tagit Ciaras bilnycklar, han låste även ute henne och barnen från huset i Staffanstorp genom att byta kod till dörren så de stod på bar backe.
Vilken make och pappa han är alltså. Vem var det egentligen som var iskall?
Citat:
Tack för att jag öppnade mitt hem och tog hand om barnen. För maten, de nya kläderna, omsorgen och framför allt tryggheten när de behövde den.

Om min ”skrikiga röst” får plats i din berättelse, får även min del av verkligheten göra det.

Jag var där. Jag vet vad jag såg. Jag vet vad vi gjorde.

Vissa skrev om kaoset efteråt.
Andra stod mitt i det och försökte skapa trygghet.

Jag har inte velat uttala mig tidigare. Men när du väljer att publicera din sanning i en bok känner jag att det är dags att fylla i de delar av historien som saknas.
Citera
2026-09-04, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt

De har faktiskt publicerat Pamela Andersons självbiografi...! Och Peg Parnevik!
https://www.bokfabriken.se/bf_forfattarnamntax/pamela-anderson/
https://www.bokfabriken.se/bf_forfattarnamntax/peg-parnevik/

En sak är ju alldeles säker: Bonniers eller Norstedts har inte velat ta i detta manuskript. Det fick bli ett av norrmannens förlag istället.
Citera
2026-09-04, 15:35
Medlem
Tänker på den delen i boken på hotellet.
Där skriver MånsPetter att jag stannade tvärt och du sprang in i mig…
Det var alltså inte hans fel att hon slog sig mot väggen ?!?. Det är ju en ren tackling han förmodligen medvetet har gjort.
Man tar sig ju för pannan. Det är väl inte någon , ja kanske ett par i tråden🙂 som skulle gå på en sådan lögn att hon själv skulle ha kastat sig in i väggen.
Citera
2026-09-04, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vankel
Tänker på den delen i boken på hotellet.
Där skriver MånsPetter att jag stannade tvärt och du sprang in i mig…
Det var alltså inte hans fel att hon slog sig mot väggen ?!?. Det är ju en ren tackling han förmodligen medvetet har gjort.
Man tar sig ju för pannan. Det är väl inte någon , ja kanske ett par i tråden🙂 som skulle gå på en sådan lögn att hon själv skulle ha kastat sig in i väggen.

Han har ju bevisligen redan ljugit och vägrat ta ansvar för allt annat så vad säger att det ens handlade om hans rygg och inte att han tog tag i henne och slängde henne med full kraft?
Och han skriver också att hon skulle ha sagt "Ja men slå mig då"/"Visst, slå mig då", ursäkta men sånt säger bara människor som redan blivit slagna av sin make/maka.
Det är inget folk säger till sin man om man han aldrig har slått henne, det betyder att det redan har hänt och att man ser det komma.
Citera
2026-09-04, 15:48
Avstängd
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Han har ju bevisligen redan ljugit och vägrat ta ansvar för allt annat så vad säger att det ens handlade om hans rygg och inte att han tog tag i henne och slängde henne med full kraft?
Och han skriver också att hon skulle ha sagt "Ja men slå mig då"/"Visst, slå mig då", ursäkta men sånt säger bara människor som redan blivit slagna av sin make/maka.
Det är inget folk säger till sin man om man han aldrig har slått henne, det betyder att det redan har hänt och att man ser det komma.

Exakt! Tänkte samma sak när jag såg det citatet.
Citera
2026-09-04, 15:53
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du har rätt, han är lite bakom. Börjar knarka när han är 37, tvingas bli vuxen när han är 38. I trotsåldern vid 40, men förhoppningsvis på väg - vi ger honom några år till.
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Tror inte för ett ögonblick på att han för första gången blev exponerad för kokain och testade första gången vid 37års ålder.

Hur blåst är MånsPetterAlbert, vem tror han ska köpa lögnen om att första ggn han tog Kokain var vid 37 års ålder, iom denna bok har nu "tönten" målat in sej för gott i ett hörn! Givetvis så finns det ett antal personer som har facit, dvs langare och även andra som vet/sett när Mums tagit Kokain, träder ngn av dessa fram så är det Ten and Out!
Citera
2026-09-04, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Åh, men hon har redan bevisligen ljugit i rätten genom att ange felaktiga platser för påstådda drogfynd, och det finns flera andra punkter som är extremt känsliga för henne. Och du glömmer att det tydligen fanns en övervakningskamera vid hissarna som filmade henne? Bland annat när hon kommer tillbaka ensam och pratar om avbrutna naglar? Hur skulle han kunna veta det om han inte också har sett den videon? Polisen kunde tydligen inte dra några slutsatser om ett våldsbrott utifrån den.

Och du glömmer att det fanns ytterligare en video. Någon såg henne (troligen strax efter) denna händelse i hotellets foajé, och där såg hon allt annat än traumatiserad ut
https://imgur.com/a/QnnkCYf

Titta bara på hennes självbelåtna leende, som om hon gläder sig över det som har hänt
https://imgur.com/a/lePBJXY

För det finns också andra människor som skulle säga ”slå mig då” till sin partner. Nämligen de som hoppas att de då ska ha det bevis i handen som de behöver för att kunna ta med sig barnen från Sverige tillbaka till England. Och hon har uppenbarligen arbetat flitigt med att skapa bevis.

Och hur bra allt detta passar ihop har jag förklarat här i hennes tråd.
(FB) Ciara Janson fd Zelmerlöw
(FB) Ciara Janson fd Zelmerlöw
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in