Citat:
Ursprungligen postat av
EpicUsername
Ja budgeten och minoritetsregering där högern fått inflytande är en viss del av det.
Eller vill du skylla på invandring? Vi hade invandring på 90 och början av 00talet med. Det funkade bra då också, rasisterna ljuger och förstorar allting 100x för att det ska passa deras vitmaktagenda. Majoriteten invandrare är vanligt folk, och den minimala minoritet som missköter sig får repressalier precis som andra svenskar får.
SD har gjort massor av dåligt med, finns inget felfritt parti, var har jag sagt att S inte har sina nackdelar? Jag är inte hjärntvättad som frälsta SDare som lever i en fantasivärld och litar blint på allt högern säger. Om du tror att högern inte har problem med korruption, rasism, fascism, lögner, privatiseringar och att nedmontera välfärden, sparkar på den sjuka och svaga, arbetar för främmande makter som mutar dom så blundar du helt inför verkligheten.
Nu står högern för nedmonteringen och motiverar det med rasism, och dom korkade applåderar.
Jag ville se mer vänsterinriktat S men S är mindre dåligt(trots sina brister) än vad SD försöker partiet att framstå som, och SD inte alls lika bra som deras fanboys inbillat sig.
Kommer nog att rösta på V. Det partiet tar humanism på allvar och står upp den sjuka och svaga som högern sparkar allt mer på. Ignorerar man högerns lögner om V (hittepå att dom skulle vara antisemiter och hela den propagandan nazisterna sprider, projicerar) så är V bra. Rika giriga as gillar inte V då dom vill betala mindre skatt. V motsätter sig chat control och Palantir, SD är för palantir och övervakning.
Det är politiken jag skyller på. Det är obegripligt hur man vägrat förstå att antalet individer man tar in i ett land under en viss tidsperiod har en avgörande betydelse för hur man kommer kunna hantera det. Det är en praktisk fråga som egentligen är så logisk att den inte behöver diskuteras. Istället gör du och andra det till en fråga om rasism och vitmaktagenda där man tillhör SD om man sällar sig till den skara som tycker att man hanterat invandringen på ett helt felaktigt sätt.
S vill nu helt plötsligt ha en stram migrationspolitik, den politik som för några år sen var rasism. Hur kommer det sig att den inte är rasism längre när S vill samma sak som partierna till höger? Till och med V använder uttryck som 2015 hade gett rubriker som ren och skär, fruktansvärd rasism.
Tar man humanismen på allvar då tillåter man inte att ett land innehåller element som grov kriminalitet, gruppvåldtäkter, gängskjutningar, sprängningar, blåljussabotage, hedersförtryck, underåriga i brottslighet, välfärdsbrottslighet, penningtvätt, narkotikasmuggling, bedrägerier mot äldre, våldtäkter inom äldreomsorgen och så vidare. Att göra allt man kan för att få bort dessa element från Sverige, det är humanism.