2026-09-03, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Mer om att Rysslands pay back mot Tyskland..

Why did Russia just shut down German cultural centres? | DW News

https://www.youtube.com/watch?v=rmr6O2iJtjM

Vad blir nästa drag?

Alltid kul att se hästansiktet gråta över inget alls.
Citera
2026-09-03, 21:48
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Oh oh oh, vilken stor förlust. Inte för Tyskland eller något annan, mer än Ryssland.

Finns ingen som gråter över butthurt russki.
Jisses vad ni ryssar gör bort er.

Medan Europas olika regeringar sitter i säkerhets möten med respektive säkerhetsråd beträffande rysk hybridattack i Tyskland, då stänger puttefnask (putte efter pappa) ner ett kulturhus….från Tyskland.
Förutsägbart och korkat.
Men, det är typisk rysk logik.

Vad tror ni att ni ska vinna med detta uppträdande?
Snart bränner ni er rejält.

Citat:

Vad blir nästa drag?
Citera
2026-09-03, 21:56
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo01
Alltid kul att se hästansiktet gråta över inget alls.

Hade man haft rent mjöl i påsen, hade man begärt möte och genomgång av bevisen.
Varför begär man inte ett möte….?
Ingen 10000 kr fråga.
Citera
2026-09-03, 22:51
Medlem
RobbanUCs avatar
Alex och Alexander om bland annat skjutningen mellan Zelenskis hundar/SBU och GUR

Citat:
Europe Wants U.S. To Fight Russia
https://www.youtube.com/watch?v=W8mIv9BF58Y
Citera
2026-09-03, 23:25
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:

Vad blir nästa drag?
Du tycker på allvar att det ditt dassrike gör är nåt bra och får nåt gott med sig?
Citera
2026-09-04, 07:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Nu har du visst "missförstått" verkligheten igen, men det är föga förvånande då fakta/sanningen/verkligheten är och förblir inkompatibelt med din blinda tillbedjan av den psykotiske dvärgen i kreml och hens imperialistiska anfallskrig.

Till att börja med är det putain som är "krigshetsare" då det de facto ÄR hen som ägnar sig åt att invadera, ockupera, annektera och föra imperialistiska anfallskrig mot fredliga grannländer.

Hur skall hen förklara för det kuvade ryska folket att hens tre-dagars "defensiva fredsbevarande försvars-invasion" av Ukraina (a.k.a. "militär specialoperation" som nu är inne på sitt femte år) resulterat i att de har berövats hundratals miljarder dollar för att bekosta densamma? Att hundratusentals människor har mördats (och hundratusentals ryssar har avlivats)? Att kloaken ryssland har "fått" LÄNGRE gräns mot putains nemesis, försvarsalliansen Nato? Att FLER länder har sökt, och fått, medlemskap i försvarsalliansen Nato? Att den civiliserade världen är enad mot den psykotiske dvärgen i kreml???
Försök att coola ner lite istället för att bli så upprörd.
Man ska inte kasta sten på andra när man sitter i glashus!!
Lägg därför ner tramset om psykoser och dvärgar.
Ryssland har givetvis rätt att försvara sig och det har Ukraina med.
Krig fungerar så .
Jag har väl mest emot att jag som svensk skattebetalare tvingas finansiera massmord.
Jag skulle inte vilja skicka pengar till soldater på Grönland heller för den delen.
Citera
2026-09-04, 08:02
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NobelPrizeWinner
Krig fungerar så .
Jag har väl mest emot att jag som svensk skattebetalare tvingas finansiera massmord.
Jag skulle inte vilja skicka pengar till soldater på Grönland heller för den delen.

Va? ’På andra’? Ja inte är du svensk i alla fall.

Sålunda har du med säkerhet så låg inkomst att du inte behöver skicka pengar till Grönland. Problem solved

Pengarna går för övrigt till självförsvar. Det är Ryssland som ägnar sig åt massmord
Senast redigerad av Clay Allison 2026-09-04 kl. 08:37.
Citera
2026-09-04, 08:50
Medlem
Citat:
Krig fungerar så .

Vem försöker du lura som dagligen sprider ryZZka narrativ?
Citera
2026-09-04, 09:28
Medlem
MohinderHerbs avatar
Citat:
Krig fungerar så .
Bra sagt. Dessa krigshetsare/NAFOs/dårar utgår inte får ramverket realism utan bara idealism. Problemet där är att alla alla parter uppenbart inte delar samma ideal.
Detta är frustrerande för dem och därav de kontinuerliga känsloargumenten och utspel med personangrepp och halmgubbar.
Alla som yppar något som inte är strikt pro-ukraina är syndabockar och häxor som skall brännas på bål.

Nu är det snack om fredsförhandlingar igen. Ska bli intressant att se hur EU försöker förstöra processen återigen. Förhoppningsvis går det i lås denna gång ändå så skatteslöseriet och dödandet får ett stopp.
Citat:
Rysslands president Vladimir Putin tror att det fortfarande finns en chans att få ett slut på konflikten i Ukraina, medan president Volodymyr Zelenskyj sa att amerikanska förhandlare kommer att anlända till Moskva och Kiev inom de närmaste dagarna.
https://www.vietnam.vn/sv/tong-thong-putin-noi-van-co-co-hoi-dat-thoa-thuan-hoa-binh-voi-ukraine
Senast redigerad av MohinderHerb 2026-09-04 kl. 09:34.
Citera
2026-09-04, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MohinderHerb
Nu är det snack om fredsförhandlingar igen. Ska bli intressant att se hur EU försöker förstöra processen återigen. Förhoppningsvis går det i lås denna gång ändå så skatteslöseriet och dödandet får ett stopp.

https://www.vietnam.vn/sv/tong-thong-putin-noi-van-co-co-hoi-dat-thoa-thuan-hoa-binh-voi-ukraine

EU/Europa och i synnerhet Storbritannien, Tyskland och Norge framstår som extremt nervösa just nu. De är medvetna om att de utgör primära måltavlor efter den senaste tidens händelser. Oron i Norge är total på grund av det kapade forskningsfartyget. Myndigheterna där är så rädda att de öppet har gått ut och förklarat att den norska staten inte är direkt inblandad i incidenten, utan enbart agerar som en verkställande myndighet. Det finns nu en stor fara för att Ryssland kan komma att ta till våld för att återta fartyget. Detta ska bli spännande.

Inte konstigt det nu börjar prata om fredsförhandlingarna... paniken är total!
Citera
2026-09-04, 10:53
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MohinderHerb
Bra sagt. Dessa krigshetsare/NAFOs/dårar utgår inte får ramverket realism utan bara idealism. Problemet där är att alla alla parter uppenbart inte delar samma ideal.
Detta är frustrerande för dem och därav de kontinuerliga känsloargumenten och utspel med personangrepp och halmgubbar.
Alla som yppar något som inte är strikt pro-ukraina är syndabockar och häxor som skall brännas på bål.

Citat:
Rysslands president Vladimir Putin tror att det fortfarande finns en chans att få ett slut på konflikten i Ukraina, medan president Volodymyr Zelenskyj sa att amerikanska förhandlare kommer att anlända till Moskva och Kiev inom de närmaste dagarna.

Det kommer att bli intressant för VZ att träffa västerländska förhandlare, är hans uppdragsgivare intresserade av att avsluta konflikten eller vill de att VZ fortsätter att offra ukrainare på slagfältet? Det finns säkert nya AI-drönare som globalisterna vill pröva i skarpt läge på slagfältet.
Citera
2026-09-04, 11:21
Medlem
Citat:

Russia is historically estimated to have the largest number of neo-Nazi and extreme skinhead adherents, with peaks reaching tens of thousands of members during the 2000s, though exact modern data is difficult to verify due to shifting underground networks and state crackdowns.

Om det är något land som behöver göra upp med nazist-problemet så är det Ryssland och inte Ukraina.

PS. Jag svarade dig här eftersom det är alternativa nyheter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in