2026-09-03, 23:22
Medlem
Zoologens avatar
Har hunden alltså fallit tio meter ner i ett hål? Kan inte tänka mig in hur det där betongavfallet ser ut. Men isåfall har den väl slagit ihjäl sig.

Det är lätt att säga "om det var min hund så". Rätt svårt att gräva ut den, milt sagt. Men väldigt ledsamt. Fattar inte hur den där betongen kan få ligga där.
Citera
2026-09-04, 00:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jon10
https://www.sverigesradio.se/artikel/hund-har-fastnat-i-hal-raddningstjanst-kan-inte-undsatta

Jättesorgligt händelseförlopp.

Önskar det fanns något att göra.

Vila i frid till hunden.

Fan vad uselt att inte rädda den.

Svenskar är numera så jävla usla.
Citera
2026-09-04, 01:50
Medlem
Bara att få tag i en grävsug eller liknande, skicka ner en avloppskamera och sen med vaccumslang dra upp hunden. Måste ju gå att få upp den på något sätt..
Citera
2026-09-04, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon10
https://www.sverigesradio.se/artikel/hund-har-fastnat-i-hal-raddningstjanst-kan-inte-undsatta

Jättesorgligt händelseförlopp.

Önskar det fanns något att göra.

Vila i frid till hunden.
Såklart fanns det något att göra. Men svenska män är så jäkla fega.
Citera
2026-09-04, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunn-den-4de
Fan vad uselt att inte rädda den.

Svenskar är numera så jävla usla.
De är så jäkla fega. Vilken man som helst i annat land hade inte fegat ur
Citera
2026-09-04, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fantomen86
Bara att få tag i en grävsug eller liknande, skicka ner en avloppskamera och sen med vaccumslang dra upp hunden. Måste ju gå att få upp den på något sätt..
Du verkar insatt. Kan du inte få till en ordentlig räddningsinsats?
Citera
2026-09-04, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piang
"Säkerhetsrisk" vad fan betalar man skatt för egentligen? Ett par fjollor som är rädda för att få kuken i kläm? Jävla trams, bara dyka ner och dra upp hundfan.

Dagens män är inget att ha direkt.
Kan inte annat än hålla med. Ett typiskt svenskt fenomen bland en del män.
Citera
2026-09-04, 04:15
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoologen
Har hunden alltså fallit tio meter ner i ett hål? Kan inte tänka mig in hur det där betongavfallet ser ut. Men isåfall har den väl slagit ihjäl sig.

Det är lätt att säga "om det var min hund så". Rätt svårt att gräva ut den, milt sagt. Men väldigt ledsamt. Fattar inte hur den där betongen kan få ligga där.
Hålet behöver inte vara 10 meter rakt ned, det finns hål vertikalt som sluttar ned också. Hade hunden varit skadad hade den legat och skrikit. Hade jag tagit mig ned genom hålet hade jag gått ner med en livlina och hämtat honom/henne oavsett rasrisk.
Senast redigerad av Onanikrem 2026-09-04 kl. 04:19.
Citera
2026-09-04, 04:23
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pidr
Kan inte annat än hålla med. Ett typiskt svenskt fenomen bland en del män.
Räddningstjänstens primära uppgift är inte att rädda hundar, katter eller hästar som gått ner sig. De gör det i mån av tid om de inte behöver riskera sina liv. Som hundägare hade jag riskerat mitt liv dels är jag gammal och snart utlevad och dels är min hund familj. Skulle lätt rädda min hund före random dude ur en brinnande byggnad om jag var i den situationen.
Citera
2026-09-04, 05:05
Medlem
Jag kan lova att räddningstjänsten inte kommer om en katt klättrat upp i ett träd, varför skulle skattebetalarna betala för jakthundar?
Citera
2026-09-04, 05:49
Medlem
Bandydrakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Var det min hund hade jag släppt ned en lampa och gått ner själv.

Vi pratar inte om hundägare, utan jägare. De förvarar sitt "fritidsredskap" i en 5kvm bur 50 veckor om året, där den får leva ensam i sin egen avföring. Skällandes ut sin sorg 24/7.

Sen får den springa i frihet några ynka dagar i livet innan den tjänat ut sin roll och blir avlivad. Besök vilken by i Norrland som helst, så ser och hör du dessa hundstackare
Citera
2026-09-04, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Nä vafan klicka jag in på den här tråden o läste för. Fan också
Ja det var en sorglig morgonläsning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto