2026-09-03, 18:31
Medlem
Offices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Ingen förutom pedofiler tycker att det är udda. Det är inget som är intressant med en naken unge. Det är bara ett barn som badar. Varför är det någonting speciellt för dig?
Exakt så här är det. För oss som har barn och är normala finns absolut noll sexuellt med ett barn som badar badkar eller springer naken i nån sjö. Ibland gör barn söta eller roliga saker när de råkar vara nakna och då kanske man vill föreviga det.

Helvette vad mycket sjuka åsikter det finns i den här tråden. Antingen har folk nån hysterisk moralpanik eller så har de nån latent pedofili.
Citera
2026-09-03, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon10
Din familj är den enda som är sjuk här och du är fullkomligt efterbliven.

Säpo bör ta en titt på din föräldrars hårddiskar då de innehåller bilder på nakna barn.
Ironin du snackar om min familj med tanke på vad som finns på din familjs hårddiskar. Ditt smuts.

Det är helt uppenbart att du lider av en sexualneuros.
Citera
2026-09-03, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det förvånar mig inte att du inte håller med om att det är illa att nu gå från inte bara hemliga rättegångar utan till hemliga domskäl.

Vad jag diskuterar med dig är därför att det inte är normalt vid domslut att censurera domskälen då det är en essentiell del för att förstå om domen är riktig och domskäl, som just är till för att allmänheten skall förstå varför någon blir dömd och kunna granska skälen, kan formuleras relativt fritt och helt enkelt undvika viss information om man vill. Det strider mot syftet att göra så.

Sexualbrottsdomar innehåller normalt ingen censur av det här slaget.

Hur du överhuvudtaget kan anse att tex text om att ett barns kön syns eller liknande kan vara integritetskränkande är bortom min förståelse. Då har man lämnat normalt tänkande och använder en regel som svepskäl.

Som sagt jag skrev att jag höll med dig att de borde ha varit tydligare med sina motiv, men du är så extremt insnöad på ditt eget att du tappar all förmåga till objektivitet så du kan inte ens läsa en text utan du svarar på vad du tror att någon skrivit.
Vidare har inte jag skrivit att jag tyckte att det var integritetskränkande, jag skrev att det var en möjlig motivering från domstolen.

Det är det här som gör det så extremt svårt att diskutera med dig, jag har nog aldrig mött någon så extremt låst vid sin egen åsikt och som har så svårt att läsa text objektivt som dig.
Citera
2026-09-03, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Mycket välkommet klargörande!

Då kan man misstänka att experter som beskrivs i ditt förra inlägg står bakom fastslagande av "olagligt övergreppsmaterial".
Medan rätten med annan, mer neutral bakgrund tycker annorlunda.

Exakt så är det. Experterna hos polisen har bedömt det som barnporr, de har till och med bedömt några av bilderna som särskilt hänsynslösa.
Domstolen har bedömt det som inte alls sexuella och inte barnporr.
Det är alltså en extremt stor skillnad i bedömning.
Citera
2026-09-03, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Exakt så är det. Experterna hos polisen har bedömt det som barnporr, de har till och med bedömt några av bilderna som särskilt hänsynslösa.
Domstolen har bedömt det som inte alls sexuella och inte barnporr.
Det är alltså en extremt stor skillnad i bedömning.

Särskilt hänsynslöst material betyder i princip skildring av penetration och liknande.

Det räcker inte med bilder som skildrar barn nakna.
Citera
2026-09-03, 20:16
Avstängd
Jon10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kribbel-Krabbel
Det är helt uppenbart att du lider av en sexualneuros.

Fin projektion där.

Du går på min familj, jag går på din familj ännu hårdare vilket personen jag citerade fick uppleva.
Citera
2026-09-03, 20:26
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Att ta bilder i badkaret på sina barn är jävligt udda.

Ta bilder vid matbordet,lekplats eller någon utflykt helt ok.

Men i badkaret när de är nakna, varför?

För att feta bebisar är gulliga.
Citera
2026-09-03, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickesnacki
Särskilt hänsynslöst material betyder i princip skildring av penetration och liknande.

Det räcker inte med bilder som skildrar barn nakna.

Det är en bedömning av en expertgrupp inte en juridisk definition eller något fastställt av domstolspraxis. därmed kan det variera stort vad som läggs i uttrycket.

Domstolen ansåg inte materialet ens vara sexuellt.
Citera
2026-09-03, 20:32
Medlem
Citat:
Att ta bilder i badkaret på sina barn är jävligt udda.

Ta bilder vid matbordet,lekplats eller någon utflykt helt ok.

Men i badkaret när de är nakna, varför?

Ser inget konstigt, jag har sådana bilder på mig själv när jag var naken i badkaret och på stranden som liten skit. Bara sjuka jävla som går igång på sådant som tror det är porr bara för dom går igång på det.
Citera
2026-09-03, 20:33
Medlem
Blir nyfiken hur någon kan anse det är porr och andra kan anse det är normala bilder. Jag har naken bilder på mig när jag var liten, det bryr jag mig inte om. Både i badkar och på stranden.
Citera
2026-09-03, 20:56
Medlem
Brukar man inte kunna läsa i domar gällande detta att ”material x var ägnat att vädja till sexualdriften” eller liknande? Det krävs alltså mycket, mycket mer än en enkel nakenbild på ett barn för att det ska räknas som barnporr - vilket varje rimlig människa förstår. Frågan är varför detta ens gick till åtal om kriteriet inte var uppfyllt.
Citera
2026-09-03, 21:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mytenlegende
Microsofts moln ligger över hela världen och syncas mellan världsdelar. Men har för mig nu efter lite EU-press så är Microsoft molnet enbart syncat till Europa eftersom det är GDPR, om det nu inte är enbart företagssidan.

Sen är det lite såhär - vilket moln har inte med USA att göra? Men Microsoft, likt som Google drive är något som är standard eftersom OneDrive är stort sett standard på företag så det ska vara säkert att använda sig av - tycker man.

Jag tror också att amerikanska medborgare är mer under luppen och vi är lite mer "skyddade" tack vare GDPR.
Nej jag har lagt ner alla molntjänster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in