Citat:
Ursprungligen postat av
KickAss-1337
Jag menar i sportsliga termer. Att man startar alla matcher behöver i sig egentligen inte säga något, det finns det exempel på i många klubbar. När jag kollar på Transfermarkt så har han spelat i 18 matcher i år och endast stått för en assist. Ingen lysande värvning på så sätt. Nu har jag inte orkat kolla vad han köptes för men gör man en slant på honom är det såklart bra. Däremot är det en tämligen ung spelare som jag förstått att man hade stora förhoppningar på. Då är det surt att sälja så snart.
På nyligen förekommen anledning ska man ta alla medieuppgifter gällande transfersummor med en grävskopa salt, men när Siltanen värvades uppgavs transfern kosta 1 miljon euro, så dryga 11 MKR. Alltså ingen jätteinvestering sett till både potential och vad vi har fått ut av honom sportsligt.
https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/djurgarden-och-kups-overens-om-matias-siltanen/
Om du mäter framgång i antalet assist säger det mer om din fotbollskunskap än Siltanens prestationer på fotbollsplanen. Han har inte, och har aldrig haft, en roll som poänggörare i DIF. Uppenbarligen värderar den sportsliga ledningen honom högt (jag kan förstå varför), eftersom DIF har tackat nej till bud som motsvarar minst sex gånger så mycket som inköpssumman.
Citat:
Ursprungligen postat av
KickAss-1337
Det fetade sätter huvudet på spiken anser jag, tänk om man hade haft en bättre spelare på hans position, hade poängskillnaden mot toppen då varit ännu mindre?
Unga spelare kostar lag poäng och varierar prestationsmässigt, både sett över tid men också i enskilda matcher. Det är något ni fått erfara tidigare, inte minst under våren, och kommer få erfara framöver. Siltanen är inte bäst i serien, men det finns få andra sexor som jag skulle ta framför honom.