2026-09-03, 12:39
Medlem
Irmschers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mugabelover
Klasskillnad.

Vi sket i Ederström och Swärd och gick på finska stålet istället.

Ni får resterna (som dessutom är uttalad gnagare, känner du igen storyn?)

Klasskillnad, sån otrolig klass.
Det var alltså Ederström och Swärd som tackade nej till aik och inte tvärtom.
Citera
2026-09-03, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Jag menar i sportsliga termer. Att man startar alla matcher behöver i sig egentligen inte säga något, det finns det exempel på i många klubbar. När jag kollar på Transfermarkt så har han spelat i 18 matcher i år och endast stått för en assist. Ingen lysande värvning på så sätt. Nu har jag inte orkat kolla vad han köptes för men gör man en slant på honom är det såklart bra. Däremot är det en tämligen ung spelare som jag förstått att man hade stora förhoppningar på. Då är det surt att sälja så snart.

På nyligen förekommen anledning ska man ta alla medieuppgifter gällande transfersummor med en grävskopa salt, men när Siltanen värvades uppgavs transfern kosta 1 miljon euro, så dryga 11 MKR. Alltså ingen jätteinvestering sett till både potential och vad vi har fått ut av honom sportsligt.

https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/djurgarden-och-kups-overens-om-matias-siltanen/

Om du mäter framgång i antalet assist säger det mer om din fotbollskunskap än Siltanens prestationer på fotbollsplanen. Han har inte, och har aldrig haft, en roll som poänggörare i DIF. Uppenbarligen värderar den sportsliga ledningen honom högt (jag kan förstå varför), eftersom DIF har tackat nej till bud som motsvarar minst sex gånger så mycket som inköpssumman.

Citat:

Det fetade sätter huvudet på spiken anser jag, tänk om man hade haft en bättre spelare på hans position, hade poängskillnaden mot toppen då varit ännu mindre?

Unga spelare kostar lag poäng och varierar prestationsmässigt, både sett över tid men också i enskilda matcher. Det är något ni fått erfara tidigare, inte minst under våren, och kommer få erfara framöver. Siltanen är inte bäst i serien, men det finns få andra sexor som jag skulle ta framför honom.
Citera
2026-09-03, 14:09
Medlem
Dangerzone2021s avatar
Jesper Jansson lämnar IFK Göteborg. Har han lyckats köra ännu en klubb i botten ekonomiskt? Likt han gjorde med dom två HIF bröderklubbarna? Sviterna av hans härjningar ser vi i bottenklubben HEIF än.
Citera
2026-09-03, 14:12
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
Om du mäter framgång i antalet assist säger det mer om din fotbollskunskap än Siltanens prestationer på fotbollsplanen. Han har inte, och har aldrig haft, en roll som poänggörare i DIF. Uppenbarligen värderar den sportsliga ledningen honom högt (jag kan förstå varför), eftersom DIF har tackat nej till bud som motsvarar minst sex gånger så mycket som inköpssumman.

Det är inte det att jag mäter hans framgångar i assist, alla kvaliteter en spelare besitter syns inte i en box score. Det jag ställer mig frågande till är vad hans spets är. Som sexa är man i min bok en stark spelare defensivt, vilket jag inte tycker att han är. Då är frågan vad han faktiskt är bra på. Djurgården som lag borde inte heller vara intresserade av att ha en junis som kostar laget resultatmässigt startande när man ämnar vara med i en guldstrid.

Sen ser jag nu att Kouame verkar bli såld ändå, fast för 40 miljoner:

https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/sillybloggen/uppgifter-nytt-kouame-bud---aik-pa-vag-att-salja

10 miljoner upp från ursprungsbudet, bra betalt för att bara vänta.
Senast redigerad av KickAss-1337 2026-09-03 kl. 14:15.
Citera
2026-09-03, 14:12
Medlem
Irmschers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dangerzone2021
Jesper Jansson lämnar IFK Göteborg. Har han lyckats köra ännu en klubb i botten ekonomiskt? Likt han gjorde med dom två HIF bröderklubbarna? Sviterna av hans härjningar ser vi i bottenklubben HEIF än.
Hela IFK Göteborg är som en långlivad TV-serie. "Hem till kamratgården"
Citera
2026-09-03, 14:14
Medlem
trazkeis avatar
Beslutet har vuxit fram över tid

Säger Jesper Jansson som varit i Blåvitt 1,5 år...
Citera
2026-09-03, 14:22
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Beslutet har vuxit fram över tid

Säger Jesper Jansson som varit i Blåvitt 1,5 år...
Haha... Lika länge som du haft ett i på slutet.

är det du Jeppe?
Citera
2026-09-03, 14:36
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .NateHiggers.
Menisk?

Ska man ha third opinion så är det operera eller inte operera. Menisk är ju mest troligt. Either way, he's fucked. Vi ser inte Boudri i någon mer match denna säsong.
Citera
2026-09-03, 14:52
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irmscher
Det var alltså Ederström och Swärd som tackade nej till aik och inte tvärtom.
Många Baghdad-Bob i Solnas supporterskara!

Edit: tack för klargörande.
Senast redigerad av cokehyena 2026-09-03 kl. 15:35.
Citera
2026-09-03, 15:37
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Ska man ha third opinion så är det operera eller inte operera. Menisk är ju mest troligt. Either way, he's fucked. Vi ser inte Boudri i någon mer match denna säsong.
Hur ser du på läkarteamets högljudda önskemål att plocka av honom tidigare under matchen?

Gjorde Rydström rätt som lät Boudri spela vidare eller borde han lyssnat på sitt läkarteam?
Citera
2026-09-03, 15:45
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Hade gärna tagit Högmo som interim. På lång sikt Vettefan. Känns inte som det finns så många svenska spännande namn. Hade inte tackat nej till att ta tillbaka KoT ioförsig.

Finns ju faktiskt guldchans sjukt nog, men tror inte det kommer ske med Honka. Det är för många bottennapp tyvärr. Så tråkigt om vi inte tar chansen i år när toppen är relativt svag.
Jag tror att vår trupp haft motivationsproblem en tid. Bättre tabelläge gynnar nog vårt spel som ofta blivit ganska avslaget. Vi får se hur det blir framåt, men jag tror guldstrid får oss att tända till.
Citera
2026-09-03, 16:12
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Det är inte det att jag mäter hans framgångar i assist, alla kvaliteter en spelare besitter syns inte i en box score. Det jag ställer mig frågande till är vad hans spets är. Som sexa är man i min bok en stark spelare defensivt, vilket jag inte tycker att han är. Då är frågan vad han faktiskt är bra på. Djurgården som lag borde inte heller vara intresserade av att ha en junis som kostar laget resultatmässigt startande när man ämnar vara med i en guldstrid.

Sen ser jag nu att Kouame verkar bli såld ändå, fast för 40 miljoner:

https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/sillybloggen/uppgifter-nytt-kouame-bud---aik-pa-vag-att-salja

10 miljoner upp från ursprungsbudet, bra betalt för att bara vänta.
Utvärderingen underlättas om man vet man ska titta efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in