2026-09-03, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Svensk politik verkar överhuvudtaget inte dra till sig några snillen, men sossarna verkar ha samlat ihop hela landets intellektuella bottenskrap i sin parttitopp.
Det fattades väl bara Thomas "Gangsteradvokaten" Bodström i den bedrövliga samlingen av sossekoryféer...

Han hade åtminstone vett att hoppa av.
Citera
2026-09-03, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Nej, inte yngre. Plocka in Mona Sahlin. Hon är fortfarande hungrig. Hon borde egentligen ha blivit statsminister, men föll verkligen på målsnöret. Pga en total bagatell. Hon är iaf 10000 ggr mer sympatisk än Maggan. Maggan kan ha bra idéer men hennes uppsyn av ytterst arrogant person, som säger att S ska regera och det andra kan påverka är som att välja "strössel" på glassen, hon har faktiskt sagt det, är så sjukt .

Mona är ganska ok. Men är väl pensionär nu?
Citera
2026-09-03, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosEstevez
Jag kontrar din "gjorde massor för att minska invandringen" med "mitt Europa bygger inga murar".

haha sossar asså......
Jag röstar höger, men gillar att se verkligheten för vad den är.

”Mitt Europa bygger inga murar” var en känga mot SD, som alla partier var starka motståndare till vid tiden. S ville ha betydligt lägre invandring än vad Alliansen och Mp kom överens om. Men man ville inte stänga gränserna helt som SD ville. Det går att ha två tankar i huvudet samtidigt.
Citera
2026-09-03, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Nej, inte yngre. Plocka in Mona Sahlin. Hon är fortfarande hungrig. Hon borde egentligen ha blivit statsminister, men föll verkligen på målsnöret. Pga en total bagatell. Hon är iaf 10000 ggr mer sympatisk än Maggan. Maggan kan ha bra idéer men hennes uppsyn av ytterst arrogant person, som säger att S ska regera och det andra kan påverka är som att välja "strössel" på glassen, hon har faktiskt sagt det, är så sjukt .

"Bagatell"? Är det en "bagatell" att hen stal från Svenska folket, och uppenbarligen inte ens förmår balansera sin privatekonomi trots MYCKET goda inkomster (vilka skattebetalarna givetvis tvingas stå för)?
Citera
2026-09-03, 12:53
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Han hade åtminstone vett att hoppa av.
Hoppat av och hoppat av. Han var ju betrodd att efteråt analysera Bib-Maggans utfrågning på SVT och han verkade helnöjd med hennes bedrövliga framträdande.
Ingen hade väl heller väntat något annat av en programmerad sosse-robot.
Senast redigerad av Rimbert 2026-09-03 kl. 12:59.
Citera
2026-09-03, 12:55
Medlem
Senaste opinionsmätningarna
Modellen bygger på mätningar från samtliga institut. Det här är de senast rapporterade.
https://www.bottenada.se/#:~:text=Senaste%20opinionsm%C3%A4tningarna,de%20s enast%20rapporterade.
Citera
Medlem
Yungvidzibois avatar
Socialdemokraterna måste komma tillbaka till sin ursprungliga form. den nyliberala Magdalena Andersson håller på att driva partiet ner i avgrunden. Det är ingen slump att 30% av LO röstade sverigedemokratiskt i senaste valet, S har förlorat sin förankring med vanligt folk.
För min del får Sossarna gärna kollapsa, de är ett parti som bildades av arbetarklassen men som nu enbart riktar sig mot eliten. Det finns knappt någon skillnad mellan S och M längre, så de kan lika gärna gå ihop.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Hoppat av och hoppat av. Han var ju betrodd att efteråt analysera Bib-Maggans utfrågning på SVT och verkade helnöjd med hennes bedrövliga framträdande.
Ingen hade väl heller väntat något annat av en programmerad sosse-robot.

Han vägrade bli ledare och hoppade av som politiker.
Citera
2026-09-03, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yungvidziboi
Socialdemokraterna måste komma tillbaka till sin ursprungliga form. den nyliberala Magdalena Andersson håller på att driva partiet ner i avgrunden. Det är ingen slump att 30% av LO röstade sverigedemokratiskt i senaste valet, S har förlorat sin förankring med vanligt folk.
För min del får Sossarna gärna kollapsa, de är ett parti som bildades av arbetarklassen men som nu enbart riktar sig mot eliten. Det finns knappt någon skillnad mellan S och M längre, så de kan lika gärna gå ihop.

Ja Sossarnas jobb historiskt är ju egentligen avslutat. De flesta har det bra och gynnas mer av högerns politik.
Citera
2026-09-03, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeRambler
Kan någon förklara för mig vad Tobias Baudin menar med det här uttalandet?

” – Det här är en varningsklocka för alla i Sverige som inte vill ha tolv sverigedemokratiska ministrar som tar kontroll över regeringsmakten, säger han om Novus senaste mätning, där S tappar 4,3 procentenheter.”

Hur skulle SD få tolv ministerposter?

Och varningsklockan måste väl vara för S vars budskap inte når hem hos väljarna?
Det låter som att han anklagar väljarkåren för S misslyckande. Inte minsta tillstymmelse till självkritik.

Ska nog inte tolkas mer än att helt saknar eget existensberättigande eller förmåga att entusiasmera.

Försöker bara skylla allt på SD.
Citera
2026-09-03, 13:02
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Han vägrade bli ledare och hoppade av som politiker.
Var det inte något mer graverande som fick honom att
"hoppa av", som hans alltför nära vänskap med kapten Klänning?
Senast redigerad av Rimbert 2026-09-03 kl. 13:04.
Citera
2026-09-03, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Jag röstar höger, men gillar att se verkligheten för vad den är.

”Mitt Europa bygger inga murar” var en känga mot SD, som alla partier var starka motståndare till vid tiden. S ville ha betydligt lägre invandring än vad Alliansen och Mp kom överens om. Men man ville inte stänga gränserna helt som SD ville. Det går att ha två tankar i huvudet samtidigt.
Ville de? Finns inget som tyder på det, sen blev ju situationen ohållbar 2015 för kommunerna så de var nödda och tvungna att göra om permanenta uppehållstillstånd till tillfälliga. ORD betyder noll (eller ja, sossarnas retorik har ju funkat som pullfaktor och uppehållit åsiktskorridoren), handling gör det. Den dagen sossarna visar det på riktigt (som tidö gjort nu med ökade krav på medborgarskap, lönekrav, familjeåterförening osv) KANSKE man kan ta dem på allvar. Jaha, du röstar "höger", centern antar jag så massinvandringen ska vara högsta möjligt?

SD har inte velat stoppa "invandring" helt, utan ASYLinvandring.. apropå "se verkligheten som den är"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in