Citat:
Ursprungligen postat av
LazarusHeart
Nej det finns inga planer på att mobilisera ukrainska kvinnor. För tillfället. Jag har aldrig påstått det. Kellogg har däremot talat sej varm om det och föreslagit att den ukrainska armén bör göra det efter att frågan varit uppe på tapeten. Du har nämnt att det är positivt med mobiliserade kvinnor som drönaroperatörer utan att ha en aning om hur många av dom som hade fått sätta livet till. Försök inte hinta att mina argument är förnedrande mot kvinnor för du har onekligen ingen aning om att det är just dessa som i framtiden ska stå för barnafödandet i ett land som håller populationsmässigt på att minska drastiskt. Ukrainska flyktingar ute i Europa kommer högst troligt inte att återvända eftersom de inte har något att återvända till. Möjligtvis som turister. Du är fräck nog att prata om avhumanisering. Den har du och din sort stått för sedan dag ett dessa ukraina-trådar startades här på fb. Jag har inte varit medlem länge men läst trådarna och det är häpnadsväckande hur ni har tillåtits hålla på med förolämpningar, förnedringar och tramsande. Värre än dåligt uppfostrade 4-åringar faktiskt.
Så återigen whataboutism "MEN USA DÅÅÅH"?
Demografin i Ukraina ser för övrigt positiv ut. Det som syns nu i statistiken har en tillfällig faktor, gissa vad: kriget.
Ryssland har permanenta problem med sitt barnafödande som kommer fortsätta även när kriget är över
Hur många ukrainska flyktingar som kommer återvända beror helt på hur kriget slutar.
Ukraina har en framtid, till skillnad från Ryssland.
Sluta lek att terrorstaten Ryssland är ett normalt land.
Förolämpningar kan ibland vara på sin plats.