2026-09-03, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Armenier och georgier är centralasiater och inte europeer. De är nära släkt med kurder, turkar och iranier. Kaosblattar med andra ord.
Du måste läsa på. Några av de äldsta kristna länderna i världen. Absolut inga kaosblattar
Citera
2026-09-03, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Nja, svartmuskiga är dom.
Den vita rasen tycker jag är typ sverige, finland norge tyskland polen, baltländerna, holland.
Redan vid italien börjar man fundera på om dom faktiskt är vita, vissa italienare ser jävligt arabiska ut.
Greker är fan halvaraber och inte vita.

Alla som har svart hår och svart skägg och har ett kort temperament är inte vita.

Greker och italienare är halv-araber halv-européer ja. Geografiskt är det rätt logiskt att det är på det viset. Svenskar ser inte dessa som sina egna utan man ser ganska tydligt att de är främmande. Man kan skämtsamt säga att när en svensk parar sig med arab så skapar man en grek.

Att någon är kristen spelar för övrigt ingen roll. Syrierna som kom hit var kristna, inte tusan är de i närheten av att vara som svenskar för det.
Citera
2026-09-03, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Greker och italienare är halv-araber halv-européer ja. Geografiskt är det rätt logiskt att det är på det viset. Svenskar ser inte dessa som sina egna utan man ser ganska tydligt att de är främmande. Man kan skämtsamt säga att när en svensk parar sig med arab så skapar man en grek.

Att någon är kristen spelar för övrigt ingen roll. Syrierna som kom hit var kristna, inte tusan är de i närheten av att vara som svenskar för det.
Det är väll ingen här som tror att germaner ser sydeuroper som en av de egna när de kommer till greker så kan jag fatta att många av de kan vara blandade speciellt de som kommer från pontik regionen men de från fastlandet ser relativt vita ut frf lite mera solbrända kanske samma som italienare dock så är italienare mycket snyggare på snittet så det är ju ettt plus många av dem har ljusa ögon med lite mörkare hud och hår ser riktig bra ut plus drag som längre huvud bredare käkben ögonen men insjukna lägre ögonbryn så det är ju mycket skillnad från en arab som har stora ögon som skyter utåt från ens huvud med ett deformerat runt smalt ansikte inte robust alls med en krockig näsa och färg som ser skit ut mörkbruna ögon,svarthår och brun äcklig hud med fula undertoner gemfört med sydeuropéen som har fina röd/rosa undertoner.
Men ja religion spelar inte någon roll tänkte mer att armenier borde fall in i den sydeuropeiska looken än någon arab
Citera
2026-09-03, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emilpetterson133
Det är väll ingen här som tror att germaner ser sydeuroper som en av de egna när de kommer till greker så kan jag fatta att många av de kan vara blandade speciellt de som kommer från pontik regionen men de från fastlandet ser relativt vita ut frf lite mera solbrända kanske samma som italienare dock så är italienare mycket snyggare på snittet så det är ju ettt plus många av dem har ljusa ögon med lite mörkare hud och hår ser riktig bra ut plus drag som längre huvud bredare käkben ögonen men insjukna lägre ögonbryn så det är ju mycket skillnad från en arab som har stora ögon som skyter utåt från ens huvud med ett deformerat runt smalt ansikte inte robust alls med en krockig näsa och färg som ser skit ut mörkbruna ögon,svarthår och brun äcklig hud med fula undertoner gemfört med sydeuropéen som har fina röd/rosa undertoner.
Men ja religion spelar inte någon roll tänkte mer att armenier borde fall in i den sydeuropeiska looken än någon arab

Italienare från norra italien är oftast rätt ljusa jämfört med de som har befunnit sig i söder. Geografin här spelar som stor roll. Kan tänka mig att regionen i Armenien även den spelar stor roll, vad man har haft i närheten, är man från norra delen av landet eller södra.
Citera
2026-09-03, 15:10
Medlem
Citat:
Italienare från norra italien är oftast rätt ljusa jämfört med de som har befunnit sig i söder. Geografin här spelar som stor roll. Kan tänka mig att regionen i Armenien även den spelar stor roll, vad man har haft i närheten, är man från norra delen av landet eller södra.
Yep folk från norra Italien har ju mycket mer germansk DNA och är en helt annan ras än södra delen där vi har folk som ser ut som Michele Morrone ser frf bra ut men lite för svartmuskiga för att bli sedd som hel vit om han påriktigt hade mörkbruna ögon så skulle han kunna passera som en arab helt. Du har rätt väst armenier är nästan en annan ras än öst armenier som e betydligt ljusare.
Citera
2026-09-03, 17:01
Medlem
Mad monks avatar
Allt söder om alperna är Afrika.-Varg Vikerness.
Citera
2026-09-03, 18:00
Medlem
RomernasKungs avatar
Citat:

Ja Sicilien har mycket moriskt blod i sig. Man ser tydligt var mörke petter har varit och härjat.
Citera
2026-09-03, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Allt söder om alperna är Afrika.-Varg Vikerness.
Haha ändå ganska based
Citera
2026-09-03, 19:07
Medlem
heliotrops avatar
Ja, det skulle jag säga. Georgier definitivt
Armenier är ofta svarthåriga, mörka men inte till hudfärg, som fransmän el spanjorer typ
Ex:
Charles Aznavour, armeniska fransk smörsångare

cher, egentligen Cheryl Sarkisian

Serj Tankian/System of a dawn
Senast redigerad av heliotrop 2026-09-03 kl. 19:13.
Citera
2026-09-03, 20:43
Medlem
Dom georgier jag sett och träffat är alla vita.
Citera
2026-09-03, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heliotrop
Ja, det skulle jag säga. Georgier definitivt
Armenier är ofta svarthåriga, mörka men inte till hudfärg, som fransmän el spanjorer typ
Ex:
Charles Aznavour, armeniska fransk smörsångare

cher, egentligen Cheryl Sarkisian

Serj Tankian/System of a dawn
Yep dock de enda mörka armenierna du menar är väst armenier de e inte renrasiga har pråriktigt inte sett en öst armenie som inte e vit.
Citera
2026-09-03, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melodikaoset
Dom georgier jag sett och träffat är alla vita.
Ja dem verkar inte ha blandats sig så mycket gemfört med armenier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in