Cb9

2026-09-01, 07:55
Medlem
Måste säga att Thcv+cb9-vapen slår mycket över förväntan. Känns väldigt likt ett thc-rus imo. Lite mer aktiverad känsla, och inte lika lätt att sova på tycker jag. Men är säkert Thcv’s halvstimulerande effekt (som jag läst om iaf.)
Har inte så mycket kunskap om något av ämnena, så om nån är insatt får denna gärna ge info om kemin.
Citera
2026-09-02, 13:05
Medlem
KillingSpres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eghegh1
Måste säga att Thcv+cb9-vapen slår mycket över förväntan. Känns väldigt likt ett thc-rus imo. Lite mer aktiverad känsla, och inte lika lätt att sova på tycker jag. Men är säkert Thcv’s halvstimulerande effekt (som jag läst om iaf.)
Har inte så mycket kunskap om något av ämnena, så om nån är insatt får denna gärna ge info om kemin.
provat indica vejpen och kan säga att nej det är inte thcv som gör de svårare att sova. Jag hade i princip omöjligt att somna efter cb9, men att ligga i sängen hela natten var skönt. Jag kunde sova betydligt bättre och lättare på enbart thcv vejpen.
Citera
2026-09-02, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillingSpre
provat indica vejpen och kan säga att nej det är inte thcv som gör de svårare att sova. Jag hade i princip omöjligt att somna efter cb9, men att ligga i sängen hela natten var skönt. Jag kunde sova betydligt bättre och lättare på enbart thcv vejpen.
Hmm okej, det är ju faktiskt lite intressant. Är den någon som faktiskt vet vad Cb9 är kemiskt, och inte bara att det är ett CBD-derivat? Hade verkligen velat sätta mig in i kemin och farmakologin lite mer
Citera
2026-09-02, 22:50
Medlem
Var det CB9 x THCV grind du rökte eller enbart THCV grinden? Jag fick en total snetripp på CB9 x THCV grind från Upgrade Natural. Jag har aldrig rökt spice men extremt mycket grönt, jag kände direkt när det kickade in att ingenting med det kändes som weed. Mådde så jävla dåligt, allt jag såg var som i en tecknad tidning. Jag kommer ihåg att jag tittade ner på mina armar och händer och inte kunde känna igen dom, dom såg ut som trä eller liknande. Hade 0 balans och bara ren tur att jag inte svimmade påväg till soffan. Hade en panikångest attack på en helt annan nivå, fick för mig att min fläkt var ett monster, att monster osv gömde sig runt i mitt hus och i mina tavlor osv. Satt så i en timme med 112 redo på ett knapptryck. Detta borde aldrig ha sålts och säljas enligt mig. Bara en ren jävla tur att jag inte rökte upp hela jointen, jag hade garanterat fått psykos - i bästa fall. Jag ångrar otroligt mycket att jag rökte det lilla jag rökte och hoppas jag inte får några långsiktiga komplikationer.
Citat:
Ursprungligen postat av Energy-Andersson
Blandar du dem 50/50?
Jag blandar med kanske 15-25% tobak.

Innan du läser så ska jag tillägga att jag är långt ifrån en nybörjare (eller jo... på thcv iallafall)..

Men.... Minns inte allt, hade många random tankar och känslor. Men det jag minns är att jag rökte bara några bloss.. kanske 10-15% av den.
Jag började se dubbelt. Jag vågade eller klarade inte av att lägga ifrån mig det jag rökte eller lägga mig ner i soffan på balkongen.
När jag väl lyckades luta mig ner mot soffan så började det snurra typ sp jag fick sätta mig upp igen. Lite illamående kom och gick också.
Vet inte hur länge detta pågick men kanske 10 min.
Minns bara att jag ville att det skulle sluta då det var jävligt obehagligt.

Efter dessa 10 min så kräktes jag från ingenstans, på balkongen, på soffan..
Då försvann typ 90% av alla känslor men jag halvlåg i soffan och kände mig halvt död 🙈
Blev dock förvirrad där en stund. Började tänka på hur mitt hem såg ut, hur mitt liv såg ut, vilken dag det är och hur dagen ser ut osv osv.
Satte mig upp och spydde lite en gång till efter kanske 30 min.. efter det kände jag mig som vanligt, som innan jag rökte....😅
Citera
2026-09-02, 23:05
Medlem
Doncoldgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cykelycke
Var det CB9 x THCV grind du rökte eller enbart THCV grinden? Jag fick en total snetripp på CB9 x THCV grind från Upgrade Natural. Jag har aldrig rökt spice men extremt mycket grönt, jag kände direkt när det kickade in att ingenting med det kändes som weed. Mådde så jävla dåligt, allt jag såg var som i en tecknad tidning. Jag kommer ihåg att jag tittade ner på mina armar och händer och inte kunde känna igen dom, dom såg ut som trä eller liknande. Hade 0 balans och bara ren tur att jag inte svimmade påväg till soffan. Hade en panikångest attack på en helt annan nivå, fick för mig att min fläkt var ett monster, att monster osv gömde sig runt i mitt hus och i mina tavlor osv. Satt så i en timme med 112 redo på ett knapptryck. Detta borde aldrig ha sålts och säljas enligt mig. Bara en ren jävla tur att jag inte rökte upp hela jointen, jag hade garanterat fått psykos - i bästa fall. Jag ångrar otroligt mycket att jag rökte det lilla jag rökte och hoppas jag inte får några långsiktiga komplikationer.

Jisses...... Och jag som just satte ihop en 25:as korg...... =\
Hmm... Måste fråga, använder ni nå andra läkemedel eller droger också?
Hade ni tolerans alls?
Haft uppehåll en månad nu, så man är ju hyffsat nollad i toleransen själv

Fan tvekar nu..

Ngn skrev dom tar ett bloss eller två och är nöjd, det funkar ju inte heller. Halva nöjet är ju att kunna sippa på spliffen en stund och koppla av
Citera
2026-09-02, 23:09
Medlem
Nej inga läkemedel eller droger, detta var min första trip någonsin.
Jag hade vejpat ca 1ml CB9 x THCV indica mix från Upgrade Natural på kanske 3-4 dagar så jag förutsatte att min tolerans var relativt hög.
Precis som du säger, stod jag och skrev ett långt sms under tiden jag rökte jointen, och det var när det började kicka in som jag insåg att jag måste ha tagit minst 20, kanske 30 bloss, ca halva jointen. Ca 60% CB9 x THCV mix 40% Tobak
Citat:
Ursprungligen postat av Doncoldg
Jisses...... Och jag som just satte ihop en 25:as korg...... =\
Hmm... Måste fråga, använder ni nå andra läkemedel eller droger också?
Hade ni tolerans alls?
Haft uppehåll en månad nu, så man är ju hyffsat nollad i toleransen själv

Fan tvekar nu..

Ngn skrev dom tar ett bloss eller två och är nöjd, det funkar ju inte heller. Halva nöjet är ju att kunna sippa på spliffen en stund och koppla av
Citera
2026-09-02, 23:13
Medlem
Doncoldgs avatar
Citat:
Nej inga läkemedel eller droger, detta var min första trip någonsin.
Jag hade vejpat ca 1ml CB9 x THCV indica mix från Upgrade Natural på kanske 3-4 dagar så jag förutsatte att min tolerans var relativt hög.
Precis som du säger, stod jag och skrev ett långt sms under tiden jag rökte jointen, och det var när det började kicka in som jag insåg att jag måste ha tagit minst 20, kanske 30 bloss, ca halva jointen. Ca 60% CB9 x THCV mix 40% Tobak

Kan du klargöra med vad du menar med första tripp någonsin?
Du är inte en reguljär stoner så att säga alltså?
Citera
2026-09-02, 23:15
Medlem
Med tripp menar jag att jag hallucinerade
Citat:
Kan du klargöra med vad du menar med första tripp någonsin?
Du är inte en reguljär stoner så att säga alltså?
Citera
2026-09-02, 23:19
Medlem
Doncoldgs avatar
Citat:
Med tripp menar jag att jag hallucinerade

Shit, haha vafan låter ju som syra då 🙈😅
Iofs kan ju vara nice, men inte om man förväntar sig cb.. ^^

Men de första dagarna med vape de 3-4 dagarna, var det bra? Innan du tog för mycket med jollen
Citera
2026-09-02, 23:23
Medlem
Nej jag gillade faktiskt aldrig highen på det. Jag blev hög, ja. Men jag blev inte glad, hungrig, törstig, skön i kroppen, inget av de positiva effekterna av weed. Jag skulle beskriva det mer som en känsla av mild feber
Citat:
Shit, haha vafan låter ju som syra då 🙈😅
Iofs kan ju vara nice, men inte om man förväntar sig cb.. ^^

Men de första dagarna med vape de 3-4 dagarna, var det bra? Innan du tog för mycket med jollen
Citera
2026-09-02, 23:34
Medlem
Doncoldgs avatar
Citat:
Nej jag gillade faktiskt aldrig highen på det. Jag blev hög, ja. Men jag blev inte glad, hungrig, törstig, skön i kroppen, inget av de positiva effekterna av weed. Jag skulle beskriva det mer som en känsla av mild feber

Cwap, nja feberhigh vill man ju undvika 🙈
Tror jag lugnar mig med beställningen, måste suga på karamellen

Testat thcb?

Fan 9realms t9hc var riktigt nice, polarn tagit av dom massor, även klarna 🤌🏻
Beställde 20, men misstänker tullen äcklat sig med förstörandelagen, inget paket kom, så makulerade klarna idag, bara leta vidare liksom ^^
Citera
2026-09-03, 14:10
Medlem
Citat:
Cwap, nja feberhigh vill man ju undvika 🙈
Tror jag lugnar mig med beställningen, måste suga på karamellen

Testat thcb?

Fan 9realms t9hc var riktigt nice, polarn tagit av dom massor, även klarna 🤌🏻
Beställde 20, men misstänker tullen äcklat sig med förstörandelagen, inget paket kom, så makulerade klarna idag, bara leta vidare liksom ^^

Herregud mannen köp dig weed bara det kryllar av dunderröka. Du är väl värd mer än att fylla lungorna med okända kinesiska kemikalier?

Kolla vad folk skriver i tråden bara och deras upplevelser och ändå sitter du där och det kliar i fingrarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in