2026-09-02, 17:47
Avstängd
Poliser har alltid en gräddfil.
Citera
2026-09-02, 17:50
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Jag vet inte vad som gäller i det här fallet och har inte sett bilderna. Däremot har jag sett bilder på mig själv som knatte med rumpan bar badandes i sjö o.s.v. Har sett onekliga liknande bilder som vissa föräldrar lagt upp på Facebook, ibland "maskade" och ibland inte. Vissa familjer verkar väldigt öppna med nakenhet, jag själv är lite pryd och gillar inte sådant. Ett minne jag har är när jag åker båt med min kompis och hans familj på västkusten ut till en ö för att bada och hans mamma tycker det är helt okej att sola topless när jag är med som nästan tonåring. Hade det varit min mamma hade jag inte velat det. Inte ens om det bara var vi i familjen och jag är 12 år gammal.
Citera
2026-09-02, 17:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mytenlegende
Hade en kollega en gång i tiden som blev av med alla hans familjebilder från Microsofts OneDrive för just denna anledning. Han hade ett par bilder på sina barn när dom bada när dom var små - han blev flaggad för barnporr och dom tog bort alla bilderna och spärrade honom.

Han fick inte tillbaka något oavsett hur mycket han än klaga.

Detta verkar pågå fortfarande i USA med just Google, Apple, osv.
Sjukt hur som haver.
Fick han påhälsning av polisen?
Citera
2026-09-02, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon10
Jag förstår inte syftet varför man skulle vilja ha bilder på sina barn nakna i ett badkar? Vad är syftet med det?
Jag tycker det är udda.

Att man vill ha bilder på sina barn förstår jag mycket väl, men det finns andra tillfälle att ta bilder på dem utöver när de badar nakna i ett badkar.

Det finns 0 badkarsbilder ifrån min barndom, och det är jag tacksam för. Inte fan vill man bli fotad naken.

Det är inte udda att ha foton på ens egna barn när de badar. Har sett foton på mig som barn och även haft foton på egna barn i t ex badkaret. Vilken sten har du levt under? Är du känslig? Generation Y eller Z?
Citera
2026-09-02, 18:33
Medlem
pyroclasms avatar
Sexualiseringen ligger i blicken, inte fan tänker jag på porr när jag ser på bilder av mina barn som sprang runt i trädgården. Och självklart fotades de när de hade kul, glada barnminnen är guld för alla, inklusive barnen i framtiden. Det tillhör barndomens svunna minnen.
Citera
2026-09-02, 18:37
Avstängd
Jon10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Sexualiseringen ligger i blicken, inte fan tänker jag på porr när jag ser på bilder av mina barn som sprang runt i trädgården. Och självklart fotades de när de hade kul, glada barnminnen är guld för alla, inklusive barnen i framtiden. Det tillhör barndomens svunna minnen.

Det är nog ingen som tänker på porr då såvidare du är inte en sjuk pedofil.

Vet inte ens hur vi hamnade i den diskussionen?

Jag tycker bara det är udda att fota dina barn i badkaret.

Det finns andra tillfällen du kan fota dem såsom vid matbordet, ute i trädgården/på gården, vid lekplatsen, på väg till skolan osv.

Inte vid en privat stund när de badar naken. Skulle aldrig få för mig att göra det.
Senast redigerad av Jon10 2026-09-02 kl. 18:41.
Citera
2026-09-02, 18:39
Medlem
JoeDoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
Poliser har alltid en gräddfil.
Den ”gräddfilen” består i att alltid bli nagelfaren för minsta jävla misstanke. Särskilda utredningar har ingen undre gräns för vad som ska utredas. Till och med hastighetsöverträdelser utreder de jävlarna.

Så visst är det en gräddfil men inte som du menar.
Citera
2026-09-02, 18:43
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Att ta bilder i badkaret på sina barn är jävligt udda.

Ta bilder vid matbordet,lekplats eller någon utflykt helt ok.

Men i badkaret när de är nakna, varför?

Inte det minsta udda. Det är du som är udda i sammanhanget. Nakenhet i sig är aldrig udda, det är sammanhanget som är avgör.
Citera
2026-09-02, 18:45
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDough
Den ”gräddfilen” består i att alltid bli nagelfaren för minsta jävla misstanke. Särskilda utredningar har ingen undre gräns för vad som ska utredas. Till och med hastighetsöverträdelser utreder de jävlarna.

Så visst är det en gräddfil men inte som du menar.
Detta har du alldeles rätt i. Det finns dock en vanföreställning bland folk här på FB om att det är någon form av frikort att vara polis. Det är oftast precis tvärtom.
Citera
2026-09-02, 18:46
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allvar66
Vanligt för 40 år sedan, men numer tabu.
Problemet är väl att han la upp bilderna på fittboken.

Ja, visst är det deppigt att vi har importerat massa utländsk moralpanik?
Citera
2026-09-02, 18:49
Avstängd
Jon10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Inte det minsta udda. Det är du som är udda i sammanhanget. Nakenhet i sig är aldrig udda, det är sammanhanget som är avgör.

Nej, jag är inte udda för jag tycker det är udda att man fotar barn nakna.
Det är så sinnesstört att du ens påstår det.

Att ni försöker blanda in massa absurda saker in i sammanhanget som porr och annat är ännu mer udda då jag inte ens nämnt det någonstans.

Jag skrev bara att det är udda fota barn nakna. Det är en privat sak för barnen när de badar som inte bör delas på bild anser jag.

Säpo bör ta en titt på era hårddiskar som blandar porr och annat skit in i diskussionen.
Senast redigerad av Jon10 2026-09-02 kl. 18:51.
Citera
2026-09-02, 18:54
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Nej, jag är inte udda för jag tycker det är udda att man fotar barn nakna.
Det är så sinnesstört att du ens påstår det.

Att ni försöker blanda in massa absurda saker in i sammanhanget som porr och annat är ännu mer udda då jag inte ens nämnt det någonstans.

Jag skrev bara att det är udda foto barn nakna.

Säpo bör ta en titt på era hårddiskar som blandar porr in i diskussionen.
Jag har inte nämnt porr, eller hur?

Jag tycker dock inte det är udda att ha bilder på sina små barn när de är nakna. Vet inte om du har barn, men våra barn var ofta nakna när de var små och de lekte, badade och gjorde andra saker som det känns helt naturligt att man vill bevara för sig själv och för barnen att kunna ta del av någon gång i framtiden.

Jag tror de flesta föräldrar inte har något som helst problem att dra gränsen för vad som är helt okej och vad som inte är okej i sammanhanget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in