Citat:
Så först fantiserar man om att han inte är någon legitim part att förhandla med, sen när det inte går som man vill så är det plötsligt andra bud som gäller.
Det här är en av de viktigaste frågorna som svennebanan inte bryr sig om. Egentligen har Ryssland inget att förlora på att döda Zelensky och andra i toppskicktet. När Ryssland har kommit så långt att Ukraina tvingas förhandla är Zelensky på en strand i Miami eller Israel.
Zelensky flyger runt i världen som en rockstjärna och det finns massvist med möjligheter att ta ut honom.
Då kommer frågan varför Ryssland inte gör detta och lönnmord är något som Ryssland klarar av. Enligt min mening är ukrainakriget en show och både Zelensky och Putin är skådisar i teatern. Målet är inte Ukraina utan målet är Europa, först utarma Europa på resurser för att sedan sätta in stöten. Politikerna i väst är så klart med på det själva också. Detta är den enda möjligheten som jag ser för ingen i sitt fulla sinne försöker få igång ett krig med Ryssland när hela väst inte har någonting att komma med.
Zelensky flyger runt i världen som en rockstjärna och det finns massvist med möjligheter att ta ut honom.
Då kommer frågan varför Ryssland inte gör detta och lönnmord är något som Ryssland klarar av. Enligt min mening är ukrainakriget en show och både Zelensky och Putin är skådisar i teatern. Målet är inte Ukraina utan målet är Europa, först utarma Europa på resurser för att sedan sätta in stöten. Politikerna i väst är så klart med på det själva också. Detta är den enda möjligheten som jag ser för ingen i sitt fulla sinne försöker få igång ett krig med Ryssland när hela väst inte har någonting att komma med.
Konstigt att dom tydliga mål som sattes upp från början enbart gällde Ukraina, men nu hela Europa.
Att Europa både skulle frysa och tvingas äta husdjur var nästa lögn, men när det inte blev så så fantiserar man om att långsamt utarma Europa i stället, vilket bara låter patetiskt.
Förstår ändå att man måste baktala Zelensky så mycket som möjligt när han visar sig öppet och skakar hand med människor lite överallt, medan Putin sitter i en bunker, livrädd för att ens möta sina närmaste. Bordet vid mötena blir ju längre och längre varje gång.