2026-09-02, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Snälla lilla pojke. Läs på hur politik funkar innan du uttalar dig.. du pratar om budgetar
Hörru🫣! En lektion i politik! Om du har makten i Riksdagen kan du rösta igenom eller stjälpa ett lagförslag. Men du kan också lägga motioner och föreslå lagändringar. Om du dessutom är i regering 2006-2014 och 2022-2026 så har du haft alla möjligheter i världen att driva igenom dina lagförslag!
Citera
2026-09-02, 13:06
Medlem
Forumistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chipsochcola
Nu känner jag till denna familjen väl.
Så du behöver inte påstå att jag inte vet saker.
Du vet ingenting.

Du hade fel.
Citera
2026-09-02, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Nederbird-
Var ser man detta?
https://www.instagram.com/teo.ahlstrand/?hl=sv
där kan du kika
Citera
2026-09-02, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
För dråp krävs uppsåt det är ett mord med förmildrande omständigheter den omständigheten i det här fallet är sannolikt att det började med självförsvar men slutar i dråp. Om du läser på lite juridik så är det inte alls konstigt. Övervåldet gör det till ett dråp. Det du yrar om kallas vållande.
Beklagar! Men tror inte att du läst mera än Jöken… Det blev inte helt rätt.
Citera
2026-09-02, 13:09
Medlem
DauXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
"Partiet (S) röstade nej till regeringens proposition i riksdagen i augusti 2026 eftersom Kriminalvården bedömer att fullt genomslag för en bred modell kräver utbyggnad som dröjer till 2040."

Din läsförståelse är inte belönad med medalj va?
S ville börja med att ta bort straffrabatten för sexual- och våldsbrott då detta skulle kunna genomföras snabbare. Detta dög dock inte för Tidö som ville att straffrabatten för alla brott skulle hanteras samtidigt vilket innebär att det kommer dra ut på tiden.

S gillade sitt förslag bättre och röstade därför nej till Tidös förslag.
Citera
2026-09-02, 13:10
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Var ser man detta?
T*o har öppet konto på Instagram (sök på förnamn efternamn). Han följer lite högerkonton och konton inom fitnessfären. Den andra finns säkert också om man orkar bläddra lite.
Citera
2026-09-02, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beiarn
Det kanske ligger lite mera politik bakom dessa lögner i dessa valtider!? Tjejen som skriver på engelska, och som startade alla dessa rykten, och som hade det mesta fel, är ju en SD-anhängare.

Ja
Då vet du vilket konto jag pratar om,
Var inne på hennes konto och nästan alla inlägg är skrivna på ett annat språk än svenska men på toppen stod det SD och så har alla konton sett ut men många var ifrån Ukraina också
Citera
2026-09-02, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
"Partiet (S) röstade nej till regeringens proposition i riksdagen i augusti 2026 eftersom Kriminalvården bedömer att fullt genomslag för en bred modell kräver utbyggnad som dröjer till 2040."

Din läsförståelse är inte belönad med medalj va?
Du, min läsförståelse är enormt bra! S röstade nej till ett förslag som -precis som jag skrev - innebär att straffrabatterna troligast tas bort runt 2040! S la ett eget förslag om att ta bort straffrabatten för sexualbrott och grova våldsbrott redan från nästa år, men det röstade Tidö ned!
Citera
2026-09-02, 13:12
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Viss stämmer det att invandrare är sjukt överrepresenterade vad gäller våldsbrott. Men varför tror du inte att svennar jagat offer i grupp eller hoppat på redan däckades huvud (vilket väl inte verkar ha skett i detta fallet)?

Det finns ett flertal mord med unga svenskar som skyldiga, där man gett sig på sina offer i grupp. Och män som Martin Jonsson och andra psykfall, har hoppat på folks skallar både nu och förr.

Att slåss flera mot en anses fegt i vår kultur. Likaså har det alltid varit att när någon ligger ner är det slut. Två mot en och sparka någon i huvudet som ligger ner väcker avsky hos svenskar/västerlänningar. Hade det varit comme il faut hade folk inte reagerat.

Att vi har svenskar som anammar invandrar-beteenden är inte oväntat - svenskar måste integreras i det nya Sverige som Mona sa, men det medför att vi får nya värderingar, traditioner och beteenden. Vi som vill repatriera invandrarna vill ju inte ha deras värderingar och beteenden här.
Citera
2026-09-02, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knaseligas
Jag har bommat det, vilket inlägg eller media kan jag hitta det i?
Stod senast i Aftonbladet idag dom hade gjort närmanden på dottern och han gick in och försvarade henne som en utmärkt far hade gjort.
Citera
2026-09-02, 13:13
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunn-den-4de
Det är ju sant. Med er politik så är dessa två GM ute på gatan innan 2030. Med bostad och bidrag som betalas av skattebetalarna. Innan 2035 har de antagligen begått flertalet nya våldsdåd... vem vet vad nästa grej är??? Slå ihjäl sin flickvän?

Vadå ER politik?

Du skämmer ut högern
Citera
2026-09-02, 13:14
Medlem
Citat:
Var ser man detta?
Teos insta bl.a
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera