2026-09-02, 04:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Fast, alla har väl ändå möjlighet att köpa en bostad?

Klart, du kan ju inte börja städa toaletter i Sthlms innerstad och tro att du ska ha råd med en 4a på 130kvadrat, men en etta på 20kv, en bit ut från stan, är ju ingen omöjlighet.
Det krävs en handpenning samt en inkomst från fast arbete. Alla har inte det och alltså inte då heller möjlighet att ta arbetet. Den inkomsten skulle inte heller vara tillräcklig för lånet och övriga kostnader. Fast arbete får man sällan direkt. Är detta verkligen så svårt att förstå?
Citera
2026-09-02, 06:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Jaha, kan du inte ge ett exempel på ett sådant företag de kan starta upp, utan någon större investering så klart.

Och pendla från Köping till Stockholm? Trollar du? Det går tåg från Köping till Kalix också.

Från köping så tar det till med tåg.
Västerås ca 15min
Örebro ca 30 min
Stockholm runt 90 min.
Enköping ca 35 min
Eskilstuna ca 45 min

Så ja det går utmärkt att pendla med tåget
Citera
2026-09-02, 08:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Är det förenligt med god pressetik att exponera hopplösa fall i kampen mot Tidö?
Är det förenligt med god pressetik att mörka missförhållanden i kampen för tidö?
Citera
2026-09-02, 10:58
Medlem
Oversittarchefens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Hur skulle han få jobb på en annan ort, långt bort, utan bostad? Hur skulle han få bostad där utan jobb? Alla har inte möjlighet att köpa sig ett arbete.

Samma problematik gäller alla. Alltid svårt med bostäder men går alltid att lösa.

Istället för hitta ursäkter och gnälla: Hitta lösningar.
Citera
2026-09-02, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det krävs en handpenning samt en inkomst från fast arbete. Alla har inte det och alltså inte då heller möjlighet att ta arbetet. Den inkomsten skulle inte heller vara tillräcklig för lånet och övriga kostnader. Fast arbete får man sällan direkt. Är detta verkligen så svårt att förstå?

Ja.
Vill du ha en bostadsrätt så får du spara ihop till handpenningen som alla andra, eller så får du ta en hyresrätt eller 2a hand.

Hur svårt ska det va?
Citera
2026-09-02, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmygerOmkring
För vilka pengar, som han inte har kunnat arbeta och spara ihop, ska han flytta, skaffa lägenhet som kräver krav på inkomst, eller starta eget, med allt vad det innebär?

Han kanske skulle ha tänkt på det tidigare, bara för att han gnäller i media så vet vi inte
hela sanningen om hans historia?
Han kanske hellre offrar sin tid på dataspel?
Studiebidrag har jag har haft för länge sedan, omskolning, bytt stad några gånger, massa olika jobb,
haft eget företag, suttit inne sammanlagt ett gäng år.
Inget är omöjligt om man tar sig i kragen.
Citera
2026-09-02, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av warbrain
Från köping så tar det till med tåg.
Västerås ca 15min
Örebro ca 30 min
Stockholm runt 90 min.
Enköping ca 35 min
Eskilstuna ca 45 min

Så ja det går utmärkt att pendla med tåget

90 minuter är verkligen inte pendlingsavstånd. Och antagligen får man inte jobb på centralstationen, utan ska ta sig därifrån också.
Citera
2026-09-02, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negercp
Jobb till unga etniska svenskar!
Kom jag på sådär spontant alldeles nyss.
Svårt att konkurrera med blattar med lönebidrag, arbetsgivaren vill ha billig arbetskraft!
Citera
2026-09-02, 13:51
Medlem
godboys avatar
Problemet är väl att han inte har någon som helst vettig utbildning. Sen ser han ju ut som han kommit från morsans källare för en minut sen. Visst får väl folk klä sig och se ut som de vill, men han kunde ju tagit på sig något som, ja, ser lite mer vårdat ut.
Citera
2026-09-02, 13:59
Avstängd
MikeStrutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonWrede
Han kanske hellre offrar sin tid på dataspel?
Inget är omöjligt om man tar sig i kragen.
Det räckte att klicka på länken och se hur snubben ser ut. Han liknar ju för fan en kärring över 55 bast vars kostcirkel består av McDonalds och KFC.
Han sa även i intervjun att man mest ligger och sover om dagarna. Ett perfekt exempel på någon som skulle ha behövt göra värnplikten. Det känns som att han blivit curlad av föräldrarna eller kanske endast växte upp med sin morsa som hade fullt upp med annat.
Citera
2026-09-02, 16:07
Medlem
Dags att börja plugga till något som faktiskt ger jobb?

Han kan ju inte bara sitta och vänta på att jobben ska komma till honom.
Citera
2026-09-02, 16:10
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmygerOmkring
För vilka pengar, som han inte har kunnat arbeta och spara ihop, ska han flytta, skaffa lägenhet som kräver krav på inkomst, eller starta eget, med allt vad det innebär?

Då återstår det bara för Fredrik att acceptera livet som arbetslös.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in