2026-09-03, 10:53
Medlem
Sverige går inte att ta seriöst. Allt handlar om fiffel, bluff och båg.

Skattemedel som går till rena lurendrejerier. Det är inte de arbetslösa här som är problemet utan systemet. Så mycket skattemedel som bara kastas ut till dessa oseriösa företag. Rusta och matcha…😂
Citera
2026-09-03, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Jo, borgarna har alltid velat ha hög invandring. För att krossa fackföreningarnas krav på låg arbetslöshet och höga löner. Borgarna har velat ha ett samhälle där arbetslösheten är högre och folk tvingas ta de jobb som finns till den lön som erbjuds.

Tror du något annat får du läsa lite historia.
Borgarna? Precisera.
Citera
2026-09-03, 11:09
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Sverige håller inte på att islamiseras, neeej då

Svenska män gör likadant. Svenska män är som talibaner. Det här har alltid funnits i Sverige, det är ingenting som kommit med invandringen. Svenska kvinnor täckte faktiskt håret på 1800-talet de också, så vår kultur är precis likadan. Tänk på att Islam hade en guldålder för tusen år sedan medan vi "vita" européer satt i grottor och kastade kottar på varandra. Islam är en del av Sveriges kultur. Att påstå att det är skillnad på folk och folk är rasism och borde förbjudas. Att kritisera Islam är islamofobi och borde förbjudas. Det här är så klart fel, men det hade lika gärna kunnat vara svenska män.

Jag har säkert glömt några.
Citera
2026-09-03, 11:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av qwe67
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/avslojar-har-hjalper-jobbcoacherna-mannen-att-kontrollera-sin-fru

Dessa jobbcoacher borde sparkas ut ur landet med huvudet före. Vad säger ni?
sossarnas valboskap är lovad livstidsförsörjning gentemot röster är ni förvånade?
Citera
2026-09-03, 11:34
Medlem
Spotlifes avatar
Blatteförmedlingen avdelning för statsfinansierad kvinnokontroll

Sverige och svenskarna måste lära sig att integrera sig i den nya islamvänliga systematiseringen av bidragsäskanden.

Var inte så islamofoba nu!

Det hedersrelaterade våldet mot kvinnor börjar ofta med att den fysiska kontrollen över en kvinnas kropp, var hon befinner sig och när. Klart att arbetsförmedlingens aktörer ska hjälpa till med det?`

Men det vore väl i ärlighetens namn vara bättre att byta namn på tjänsterna till Blatteförmedlingen avdelning för statsfinansierad kvinnokontroll! Det namnet är väl ändå bättre rustat för att matcha verkligheten?
Citera
2026-09-03, 11:37
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Utmaning och "fullständigt oacceptabelt " det har man ju aldrig hört förut. Men vad händer nu?

Vad som händer nu är att vi för biljonte gången i ordningen kommer att tvingas anpassa en institution för att motverka våra oönskade gästers seder och bruk, troligen med bristande framgång. Samtidigt fortsätter islamiseringen - i betydligt snabbare takt ifall de rödgröna vinner valet, men troligtvis även under en Tidöregering.

Ifall Tidöpartierna kan radikaliseras i återvandringsfrågan och vinna valet inom det närmaste årtiondet eller så, följer ett par decennier av återvandring då vi gradvis skickar hem majoriteten av blattarna och river moskéerna, följt av att försöka assimilera de återstående invandrarna och läka ihop Sverige till ett fungerande högtillitssamhälle igen - vilket bland annat innebär att Arbetsförmedlingen inte behöver några särskilda strukturer för att se till att arbetsförmedlarna inte gör så här, eftersom alla inblandade är svenskar eller genuint assimilerade.

Om inte, väntar om några årtionden eller något århundrade antingen underkastelse inför Islam och att svenskarna successivt försvinner som folkslag, eller blodigt inbördeskrig som slutar med etnisk rensning via massmord och massfördrivning (av oss eller dem beroende på vem som segrar).

Nu drog jag kanske saken lite långt från "vad händer nu med Arbetsförmedlingen", men det skadar inte att se den större bilden.
Citera
2026-09-03, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Allt som MENA-invandrarna involveras i blir skit. Vansinne att pissa bort skattepengar på dessa projekt.
Amen. Att det fortfarande finns folk som tror att mörker folket rest hit för att jobba får mig att le.
Citera
2026-09-03, 12:18
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Svenska män gör likadant. Svenska män är som talibaner. Det här har alltid funnits i Sverige, det är ingenting som kommit med invandringen. Svenska kvinnor täckte faktiskt håret på 1800-talet de också, så vår kultur är precis likadan. Tänk på att Islam hade en guldålder för tusen år sedan medan vi "vita" européer satt i grottor och kastade kottar på varandra. Islam är en del av Sveriges kultur. Att påstå att det är skillnad på folk och folk är rasism och borde förbjudas. Att kritisera Islam är islamofobi och borde förbjudas. Det här är så klart fel, men det hade lika gärna kunnat vara svenska män.

Jag har säkert glömt några.

10-talet ringde och ville ha sin argumentation tillbaka? Jag pratar inte om 1800-talet eller 1000-talet. Det är skillnad på folk och folk och framförallt är det skillnad på kulturer och kulturer.

Ja, förbjud kritik, vilket underbart samhälle.
Citera
2026-09-03, 12:36
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
10-talet ringde och ville ha sin argumentation tillbaka? Jag pratar inte om 1800-talet eller 1000-talet. Det är skillnad på folk och folk och framförallt är det skillnad på kulturer och kulturer.

Ja, förbjud kritik, vilket underbart samhälle.
Han var inte seriös.
Citera
2026-09-03, 13:14
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
Han var inte seriös.

Man vet aldrig. Min gode vän AutistAutist här på forumet lärde mig en gång att ironi och sarkasm sällan gör sig särskilt bra i skrift.
Citera
2026-09-03, 13:33
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Man vet aldrig. Min gode vän AutistAutist här på forumet lärde mig en gång att ironi och sarkasm sällan gör sig särskilt bra i skrift.
Där är sant.
Smileys kan hjälpa, men de används oftast inte när de behövs.
Citera
2026-09-03, 14:20
Medlem
anarkias avatar
Min stående fråga är varför har den borgerliga regeringen inte gjort ett krafttag mot jobbcoacherna?

Ett svar är väl att de vill lägga ner Arbetsförmedlingen och föra över skattepengar till privata fickor men satsningen har varit hårt kritiserad redan från början och inget radikalt har gjorts för att stoppa detta. Slöseriet har fått fortsätta fast under andra namn. Man byter helt enkelt namn som på ett konkursande företag och hoppas att kunderna inte ska märka något.
Etableringslots hette det, 2013-2015, men stängdes ner pga omfattande fusk, så Rusta och Matcha är bara en förlängning på det slöseri med skattepengar som pågått sedan systemet infördes.

https://www.publikt.se/nyhet/privat-jobbcoachning-okar-starkt-12640

Skatteverket gjorde en granskning av jobbcoacherna redan 2010 och dåtidens arbetsmarknadsminister Hillevi Engström (M) fick svara på en fråga hur kontrollen sköttes.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/svar-pa-skriftlig-fraga/kontroll-av-jobbcoacher_gy12473/

Riksrevisionen har också granskat branchen så hur mycket kontroller och påkommet fusk med skattebetalarnas pengar ska tillåtas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in