2026-09-02, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Han fick iofs villkorligt den gången, medan de andra två GM fick 18 månader. Så kanske inte särskilt drivande den gången iaf.

20-åringen slog sedan ett ”kraftigare slag” mot den okände mannens huvud – vilket ledde till att mannen vacklade in i ett skyltfönster och föll till marken.

Den nu dråpsmisstänkte 20-åringen stampade sedan mannen i Trollhättan i nacken. Två av hans kompisar fortsatte misshandeln med ytterligare slag och sparkar mot mannen.

Hyffsat drivande eftersom 20-åringen började med slaget.
Citera
2026-09-02, 11:42
Medlem
En häktad-grät under förhandlingen

https://www.nwt.se/articles/e42476a6-50c0-4a46-bbf1-4c1a59362d45?utm_source=push&utm_medium=app&utm_ca mpaign=2874b2f0-423a-4d1b-bc61-b9b84231fa7b&push_segment=stora%20nyheter&push_tit le=just%20nu&source=segmentPush&shareSource=iossha rebutton
Citera
Medlem
Chipsochcolas avatar
Från NWT:

"När åhörarna klev in i salen grät mannen och torkade sina tårar med en pappersnäsduk"

"Den misstänkta suckade då djupt och skakade på huvudet."

Ja gråt mer, ditt skenheliga helvete. Ruttna!
Citera
Medlem
okok1s avatar
AB:
Citat:
En av männen är tidigare dömd för att ha attackerat en man på öppen gata.

– Det blev tumult, jag svingade, sa mannen då i förhör.

Staten massproducerar offer med sin tafatthet och ser dessa demoner som goda som man kan tala till rätta. Vilket skämt.
Citera
2026-09-02, 11:43
Medlem
Ellenlivsviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Ytterskt tveksamt. Dels fungerar inte svenskar på det viset, att döda ngn vuxen som säger ifrån. Sedan hade media slagit på stort om förövare varit svenskar (med svensfödda föräldrrar).
Snyggt
Citera
2026-09-02, 11:43
Medlem
Chipsochcolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Jaha, så nu påstår du att de är ännu värre skräpmänniskor?

Dumt av dig att svärta ned BO's rykte. Riktigt vidrigt gjort.

Nepp! Det gör jag inte. Men jag hade också gjort GMs liv till ett rent helvete om någon dödade min farsa eller någon i min familj!
Citera
2026-09-02, 11:44
Medlem
Chipsochcolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av housemannen
Utifrån dotterns perspektiv så bevittnade hon väl till allt?

Ja det gjorde hon.
Citera
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chipsochcola
De tafsade på hans dotter. Vad hade du själv gjort om två män står och tafsar på din dotter när hon inte vill? Han sa ifrån, och han fick betala med sitt liv.

M sa ifrån och då fick de flipp och slog ihjäl honom.
Dottern själv är vittne till det hela. Även hennes mor och mormor är vittnen.

Och ett 40-tal vittnen runtom som heller inte vågade ingripa för att det var såpass våldsamt och brutalt! Folk stod i chock.

Närmanden enligt dottern. Det är inte samma sak som tafsanden.
Citera
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knaseligas
20-åringen slog sedan ett ”kraftigare slag” mot den okände mannens huvud – vilket ledde till att mannen vacklade in i ett skyltfönster och föll till marken.

Den nu dråpsmisstänkte 20-åringen stampade sedan mannen i Trollhättan i nacken. Två av hans kompisar fortsatte misshandeln med ytterligare slag och sparkar mot mannen.

Hyffsat drivande eftersom 20-åringen började med slaget.

Hoppsan! Ja, det låter ju rätt brutalt. Hade för mig att jag läst nånstans att han "gått emellan" när andra slogs typ, så ser det ju inte direkt ut på din beskrivning.
Citera
2026-09-02, 11:45
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Nederbird-
Precis den tolkningen av grejer gör att ni förlorar, är väldigt emot invandring men ni gör det fan inte lätt att tycka det

Va? Vilka vi, och vad är det det som det blir svårt att tycka?
Citera
Medlem
Häktningsförhandlingarna mot de två männen inleddes på onsdagsförmiddagen i en sal på tingsrätten som gjorts om med säkerhetsglas mellan åhörare och rätten satt mannen bakom glaset klädd i kriminalvårdens gröna kläder.

När åhörarna klev in i salen grät mannen och torkade sina tårar med en pappersnäsduk.

— Min klient förnekar brott, sa hans advokat Björn Karlsonius.

Sen fortsatte förhandlingen bakom stängda dörrar.

Tingsrätten meddelade sen att mannen häktas på sannolika skäl för dråp.
Den misstänkta suckade då djupt och skakade på huvudet.

https://www.nwt.se/articles/e42476a6-50c0-4a46-bbf1-4c1a59362d45?utm_source=push&utm_medium=app&utm_ca mpaign=2874b2f0-423a-4d1b-bc61-b9b84231fa7b&push_segment=stora%20nyheter&push_tit le=just%20nu&source=segmentPush
Citera
Medlem
exquisitelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russiannotsweed
Bara för att dem heter svenska namn betyder inte att dem är svenskar heller för den delen. Det är mycket känt att det även har varit blattar som är födda här alt adopterade men ändå blattar så det återstår att se.

Ingen som hittat bild / sociala medier på dessa ?
Sluta greppa efter halmstrån. Är det själva svårt att ta in att det existerar pursvenska kriminella? Tragikomiskt hur vissa här verkar näst intill bittra och besvikna över att det inte var "araber i Guccikepsar".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in