2026-09-01, 22:42
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LookAtMeLikeThat
Det är en ung flicka som blivit svårt misshandlad, inte ens en kvinna i det här fallet. Helt sjukt att tänka att detta är något att fira...

Vadå, de rödgröna har ju bestämt att sådant här är berikande. Berikande är väl bra. Så tolkar jag att man klämt in rik i ordet "berikande", att man blir mer rik, d.v.s något positivt.
Citera
2026-09-01, 23:06
Medlem
Garanterat negerungar eller araber, etniska svenskar brukar inte gängmisshandla försvarslösa flickor
Citera
2026-09-01, 23:06
Medlem
Ville de sparka ihjäl tjejen ? Vad är det här för jävla as?
Citera
2026-09-01, 23:16
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Och vittnena vågar inte ingripa, och filmar för att lägga ut på YT?

En pappa ingrep nyss i Karlstad, hans huvud blev mosat.

Varsågod att ingrip du.

Förlorar du = huvud mosat.
Vinner du = rasist + får bruschor efter dig.

Inte konstigt folk drar sig för att ingripa idag, och även för att vittna så det får vi väl se hur det blir med det. Vittnar du får bruschorna ditt namn och adress.
Citera
2026-09-01, 23:35
Medlem
Vilka jävla missfoster! Skäms fan för vad vi blivit för land och vad folk är kapabla till nu för tiden. Jävligt många man vill ha ut ur landet och jävligt många som borde sättas bakom lås och bom på fängelser och mentalsjukhus.
Citera
2026-09-02, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan

Det vanliga är väl att folk drar när de ser att polisen kommer. Nej, antagligen så vet de att de inte får något straff ändå och därför kan slå och sparka ända till någon tar dem i nackskinnet.

Flera vittnen står det, vågar de inte gå in och bryta, så undrar jag om de vågar vittna?

Kan vara yngre vittnen som går i samma skola / bor nära GM.som inte vågar gripa in av rädsla för repressalier. Ett par äldre tonårskillar eller andra hade väl annars klarat av dessa glin. Tror att t.o.m. jag själv och min 60-åriga väninna kunde ha hjälpt till. Men folk är ofta så rädda. Sedan har vi hyenorna som gärna ser på och filmar.

Däremellan har vi rädslan för ev. repressalier från glinas familjer.
Citera
2026-09-02, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
Utegångsförbud resten av året och mobilförbud isf
Kommer inte att fungera på nutidens glin om ens föräldrarna skulle tänka i de banorna
Citera
2026-09-02, 04:54
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Sjuka är att folk vågar inte ingripa idag för chansen är att 2 personer e beväpnade med pistol oVdödar dig är för stor.

Chansen att de rånmördad är låg,
att de känner offret och hon också är kriminellt är hög.
Därför triggas man inte lika hårt att ingripa även ifall hon är ett offer i situationen.

Mogadishu.

Att de skjuter mot polisen är dock inte något som våra gäng gjort så polisen vågar iaf ingripa.
Citera
2026-09-02, 09:37
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Kan vara, men rätt sällsynt de misshandlar en ensam tjej om man går efter statistiken. Just flockbeteendet tyder på babbar. Låt mig gissa: De sextrakasserade henne och hon sa ifrån, dra åt helvete då kände de sig kränkta och de alla gav sig på henne som en flock hyenor.

Visst, bara en gissning från min sida

Hemskt om det är så som du skriver! Tyvärr inte ovanligt scenario.
Man kan också tänka sig ett annat scenario, och det är att tjejen förstökt att falskanklaga om våldtäkt. Då kan lite stryk vara berättigat.
Citera
2026-09-02, 09:46
Medlem
O svenska etniskt svenska barnfamiljer o pensionär fortsätter alltså att rösta vänster…

”499kr kronor mer åt barnfamiljerna o extra täckjacka o regnkläder i december” samt ”frysta kaffepriser” åt pensionärerna o vips, sossarna får deras röster.

Tjejens föräldrar som sannolikt röstade in sandnegrerna
Citera
2026-09-02, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knegare
Om det här stämmer visar det tydligt på hur fel det är med straffålder på 15 år.
Det funkar inte, begår man vuxna brott ska man straffas med vuxna straff.
Jävla dalt med kriminella våldsverkare i det här landet.

Exakt så. Och jag tror inte att det är så svårt att avgöra vad som är ett vuxet brott eller inte.

Brott som planerats i förväg är överlag vuxna brott. Som tex om letat upp offer att skada eller våldta, om stjäl/köper/säljer stöldgods mer än en gång, eller om deltagit i gängkriminalitet.

Men unga kan ofta göra dumma saker som inte är vuxna brott. Tillfälliga impulshandlingar där inte klarat att förutse konsekvenserna på grund av sin ungdom. Jag gissar att ett vanligt fall är att någon blivit arg och slagit någon, en impulshandling som troligen inte hade gjort om varit mognare.

Vi har inte fakta än, men misshandeln i Rågsved låter som ett planerat brott. Även om "impuls" att skicka ut till många att samlas för att utföra brottet så fanns mycket tid att ångra sig. Speciellt att fortsätta och sparka någon i huvudet efter att ligger ned kan inte ses som impuls.

Så det kan ses som ett vuxet brott. Personligen vill jag ha sådana som sparkar på någon som ligger inlåsta, men jag antar att rättsväsendet kan vilja ta hänsyn till att unga har lättare dras med på grund av grupptryck och se det som ett ungdomsbrott.
Citera
2026-09-02, 15:33
Medlem
Vilka är gm?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här