2026-09-01, 20:10
Medlem
Gjorde en sökning och såg att det var gamla trådar. Tänkte höra med er vilka aktörer som finns på marknaden idag när det gäller chattjobb?
Jag har sökt en del men får tyvärr inga svar.

Jobba hemifrån har dåligt med meddelanden oavsett när man loggar in känns det som,.man får verkligen kämpa för att få ihop 100 meddelanden.

Tar gärna emot både tips och tricks då jag har blivit arbetslös och behöver få ihop till utgifterna och befinner mig utomlands.
Även andra remote jobb är av intresse.

Ha det bäst
Citera
2026-09-01, 20:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av little_miss_evi
Gjorde en sökning och såg att det var gamla trådar. Tänkte höra med er vilka aktörer som finns på marknaden idag när det gäller chattjobb?

Jobba hemifrån har dåligt med meddelanden oavsett när man loggar in känns det som,.man får verkligen kämpa för att få ihop 100 meddelanden.

Tar gärna emot både tips och tricks då jag har blivit arbetslös och behöver få ihop till utgifterna och befinner mig utomlands.

Ha det bäst
Hade en väninna som gjorde det där. Fick väl in en tusing i månaden trots hon satt flera timmar dagligen. Försök få ett riktigt jobb istället.
Citera
2026-09-01, 20:22
Medlem
CaLund89s avatar
Citat:

Ha det bäst

Jag får meddelande på meddelande )jobba hemifrån) blir ca 100-150 meddelanden per dag.(1-2timmar per dag) Skulle kunna bli mycket mer om jag orkade.😅
Citera
2026-09-01, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pidr
Hade en väninna som gjorde det där. Fick väl in en tusing i månaden trots hon satt flera timmar dagligen. Försök få ett riktigt jobb istället.

Jag letar andra jobb men jag kan inte bara sitta och rulla tummarna.
Citera
2026-09-01, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaLund89
Jag får meddelande på meddelande )jobba hemifrån) blir ca 100-150 meddelanden per dag.(1-2timmar per dag) Skulle kunna bli mycket mer om jag orkade.😅

Allvar? Jag kan sitta i timmar utan ett enda meddelande. Igår hade jag "flyt" 30 meddelanden på 2.5 timmar.😏 Poängen är bara 8 tack vare detta. 😔 Har du några tips? Dm är ok om du föredrar det.
Senast redigerad av little_miss_evi 2026-09-01 kl. 20:50.
Citera
2026-09-01, 21:33
Medlem
Fantens avatar
Ni måste ju förstå att AI-chattbottar har tagit era jobb.
Citera
2026-09-01, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten

Ja det är en av anledningarna men jag tror faktiskt där är en spärr eller något på mitt konto.
Citera
2026-09-22, 12:19
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:

Ha det bäst
Så himla gamla är inte de andra trådarna. Problemet med JH är deras scoresystem som inte på något sätt är rättvis. Har du väldigt låg score och du jobbar när det inte är så högt tryck, ja, då kommer du inte tjäna ett jävla skit.
Citera
2026-09-22, 12:20
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Det finns de som har börjat med det. Men JH är inte en av dom.

Citat:
Ja det är en av anledningarna men jag tror faktiskt där är en spärr eller något på mitt konto.
De har en spärr på alla konton. Loggar du ut för ofta, särskilt om du får ett väldigt långt meddelande, så sätts du i något slags timeout-läge.
Citera
2026-09-22, 12:35
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Det finns de som har börjat med det. Men JH är inte en av dom.
Jag menar alltså att det är kunderna som chattar med LLMer istället för med 'tjejer'.
Citera
Igår, 12:16
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Jag menar alltså att det är kunderna som chattar med LLMer istället för med 'tjejer'.
Du skrev att det vara chattrobotar som hade tagit över våra jobb.
Citera
Igår, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Du skrev att det vara chattrobotar som hade tagit över våra jobb.

Det behöver ju inte vara de gamla chat-företagen som gått över till LLM. Jag har hört att det går att sex-chatta med Apples Grok. Det torde ju dessutom vara gratis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in