Citat:
Ursprungligen postat av
boboboxbox
För min del handlar det varken om känslor eller moral.
Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Om det hade varit som du beskriver så hade du haft lite fog för dina känslor. Men nu baserar du dina känsloutbrott på fria fantasier. Det är lite enfaldigt, tycker du inte det själv?
Varför hittar du på en massa skit som jag inte sagt eller gjort? Lär dig argumentera om du skall vara på ett diskussionsforum.
Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Alla andra kan liksom inte utgå ifrån att samtliga lastbilar körs av förare som inte bryr sig om lagar eller regler. Man kan inte heller begära att andra inte får använda gator och vägar på grund av risken att en vikarierande lastbilschaufför kan råka sitta och kolla på favoritserien på sin Ipad medans han kör.
Min allegori handlade om att hävda millimeterrättvisa i trafiken som motorcyklist.
Det brukar inte hålla så länge. Dels för att somliga inte förstår villkor och förutsättningar, dels för att somliga inte bryr sig - och somliga ser dig inte ens.
Det är precis så det är, och det krävs av dig som kör motorcykel aktivt att du har just den inställningen och insikten: du MÅSTE agera för alla andra i trafiken för att öka dina chanser att överleva på sikt.
Att bli nedseglad av ett handelsfartyg i en farled sker bara om man själv låter det ske.
Motparten kan ha gjort hur många fel som helst, och skall självklart straffas för det.
Men det är du och de dina som får betala det yttersta priset.
Med bara grundläggande självbevarelsedrift hade denna händelse kunnat undvikas.
Så, vad finns det ens att tjafsa om, hitta på trams kring och skapa konflikt för?