2026-08-31, 23:42
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Förlorare är endast ni som kommer att vänta till slutet av september, bara för att inse att ni fick 15 000 eller 20 000 bortkastade röster.

Tidöpartierna sitter i riksdagen 365 dagar om året och kämpar mot hela vänstern och deras stödhjul: media, ÖP, AfS och MED.

SD har lyckats med något unikt som inget annat parti i Europa har gjort – de har ökat sitt röstetal i varje val sedan partiet bildades 1988. En förlorare och röstbönare som ÖP kan inte använda ordet förlorare i samma mening som SD.

Det är ni Örebropartister som är förlorarna.

Stämmer inte, dom gick faktiskt bakåt i senaste Europaparlamentsvalet.
Citera
2026-08-31, 23:52
Medlem
L känns bara som ett totalt intetsägande parti ,ständigt velande, vänder kappan efter vinden gällande vilka man samarbetar med osv, de kommer tyvärr bli sänket för Tidö....enda trösten är att Rödgröna aldrig kommer få ihop en budget med V och C i samma team, det är för stora ideologiska skillnader.
Citera
2026-08-31, 23:54
Medlem
Citat:
Förlorare är endast ni som kommer att vänta till slutet av september, bara för att inse att ni fick 15 000 eller 20 000 bortkastade röster.

Tidöpartierna sitter i riksdagen 365 dagar om året och kämpar mot hela vänstern och deras stödhjul: media, ÖP, AfS och MED.

SD har lyckats med något unikt som inget annat parti i Europa har gjort – de har ökat sitt röstetal i varje val sedan partiet bildades 1988. En förlorare och röstbönare som ÖP kan inte använda ordet förlorare i samma mening som SD.

Det är ni Örebropartister som är förlorarna.

Vadå kämpar? Du skriver det ju för fan själv. De sitter där 365 dagar om året (nja) och vi har fortfarande massinvandring, inga massutvisningar, vi låter fortfarande EU styra över oss, vi ska ha amerikanska soldater på svensk mark och vi öser skattemiljarder på skit som bistånd och diverse flum. Hellre då mindre partier som faktiskt har viljan och glöden men som saknar makt, än att ha makten men att vara helt jävla tandlösa och värdelösa. Jag betraktar mig för övrigt inte som en Örebropartist då jag inte håller med om allt (samma grej med AfS), även om jag ger Allard mitt stöd.
Citera
2026-09-01, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Stämmer inte, dom gick faktiskt bakåt i senaste Europaparlamentsvalet.

vi pratar om riksdagsvalet. Vem skiter på europavalet?
Citera
2026-09-01, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Vadå kämpar? Du skriver det ju för fan själv. De sitter där 365 dagar om året (nja) och vi har fortfarande massinvandring, inga massutvisningar, vi låter fortfarande EU styra över oss, vi ska ha amerikanska soldater på svensk mark och vi öser skattemiljarder på skit som bistånd och diverse flum. Hellre då mindre partier som faktiskt har viljan och glöden men som saknar makt, än att ha makten men att vara helt jävla tandlösa och värdelösa. Jag betraktar mig för övrigt inte som en Örebropartist då jag inte håller med om allt (samma grej med AfS), även om jag ger Allard mitt stöd.

Dumt att skriva. Politiken och lagen bestäms av Riksdag. Ni Örebropartister existerar endast på twitter och FB för att övertyga folk att kasta röster i papperskorgen som endast gynnar sosseriet. Ni hade inte ens partiprogram en månad innan valet. Oseriösa folk.
Citera
2026-09-01, 01:14
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Jag är inte folkpartist så kan inte svara. Vad jag gillar om L är att de vill sänka skatten på arbete, pension, mat, bensin och el; sänkt förskoleavgift och halverad pris i kollektivtraffik; samtidigt vill de investera i kärnkraft och minska invandring till Sverige. Det räcker för mig för ett bra samarbetsparti till M, SD och KD

Vad är det för falsarier jag läser.

L gick till val på höjda bränslepriser. L är anledningen till att Reduktionsplikten återinfördes. De höjde elskatten.

Romina uttalade sig senast om att hon vill helst se höjda bränslepriser. Allt för klimatet.

De är för fan borgarnas MP!
Citera
2026-09-01, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Vad är det för falsarier jag läser.

L gick till val på höjda bränslepriser. L är anledningen till att Reduktionsplikten återinfördes. De höjde elskatten.

Romina uttalade sig senast om att hon vill helst se höjda bränslepriser. Allt för klimatet.

De är för fan borgarnas MP!

Nej, L och Tidö sänkte bränslepriserna och pausade indexeringen av elskatten som miljömupparna införde för att vanligt folk betala högre elskatt varje år. En röst till rödgrönas oppositionen är en röst för höjda skatter på arbete, pension, mat, bränsle, el; återinförd plastpåseskatt, flyggskatt; och samtidigt straffrabatter till grova kriminella.
Citera
2026-09-01, 09:28
Medlem
Citat:
Nej, L och Tidö sänkte bränslepriserna och pausade indexeringen av elskatten som miljömupparna införde för att vanligt folk betala högre elskatt varje år. En röst till rödgrönas oppositionen är en röst för höjda skatter på arbete, pension, mat, bränsle, el; återinförd plastpåseskatt, flyggskatt; och samtidigt straffrabatter till grova kriminella.

Liberalerna ville senast 2024 att vi skulle höja för att nå EUs mål. Då enades Tidö om 10%, något som L kallade en liberal vinst eller något.

Nu däremot är de emot en höjning, men L var helt klart bromsklossen för en större sänkning under denna mandatperiod.
Citera
2026-09-01, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Liberalerna ville senast 2024 att vi skulle höja för att nå EUs mål. Då enades Tidö om 10%, något som L kallade en liberal vinst eller något.
Nu däremot är de emot en höjning, men L var helt klart bromsklossen för en större sänkning under denna mandatperiod.

Stämmer men vi har andra billigaste bränsle i europa.
Hela norden kommer hit för att tanka bil som innebär fler skatteintäkter i statskassan.
Endast Malta är biligare.

Det skulle kosta över 50kr per liter med miljömupparna i Rosenbad som hatar bilisterna.
Citera
2026-09-01, 11:33
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kameroda
Eller så här: Ingen korrelation mellan riksdagsval och regionval i Örebro valkrets 2022?

Parti | Riksdagsval | Regionval
S: 32,58% | 32,56%
M: 17,52% | 17,65%
SD: 17,06% | 11,69%
V: 7,33% | 8,93%
C: 7,05% | 6,78%
L: 5,91% | 6,27%
KD: 5,62% | 7,27%
MP: 5,19% | 3,65%
ÖrP: – | 4,11%
Övr: 1,75% | –

Utifrån dessa siffror gör SD ändå det bra, trots att ÖP äter av deras kaka 2026.

Jag tycker det är synd att SD och ÖP inte kör någon slags valteknisk samverkan, likt C och Kds på 80-talet. Bättre att alla kritiker av mångkulturen hjälps åt och maximerar stödet.
Citera
2026-09-01, 12:12
Medlem
Kommer det fler OU innan valet?
Citera
2026-09-01, 12:13
Medlem
Citat:
Stämmer men vi har andra billigaste bränsle i europa.
Hela norden kommer hit för att tanka bil som innebär fler skatteintäkter i statskassan.
Endast Malta är biligare.

Det skulle kosta över 50kr per liter med miljömupparna i Rosenbad som hatar bilisterna.

Absolut är helt med på detta. Skrev enbart för att nyansera synen på liberalerna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in