2026-08-31, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Det var också för kommunalvalet, inte riksdagsval.
Kanske Allard vill inte göra OU för riksdagsvalet?

Detta visar att siffrorna är under 12%. Annars Allard skulle vara mer än glad att publicera dem!
Hittade inlägget han skrev om detta här: https://x.com/Markus_Allard/status/2082206082278007184

"I de flesta mätningarna ligger vi istället runt 20 % - i regionen/länet. För regionvalet. Det är inte en tredubbling. Det är en femdubbling.
20 % i länet motsvarar runt 40 000 röster.
Det här är alltså exakt samma valkrets av väljare som krävs för att komma in i riksdagen.
Det räcker med råge för att nå dem 24 000 (12 %) som krävs – OM alla dessa också skulle rösta på oss i riksdagsvalet.
Om alla dessa regionväljare också skulle lägga sin riksdagsröst på oss, så är vi inte bara inne, då är vi inne med hästlängder. Då kan det till och med bli två mandat till Örebropartiet i riksdagsvalet.
Men här kommer twisten – mätningarna för riksdagen.
Här har vi en diff, jämfört med kommun/region.

Resultaten varierar mer än de på kommun/region, men sammantaget ligger vi lägre till riksdagen än till kommun och region. Dock inte så lågt att det är kört. Hade vi legat så lågt hade jag varit öppen med det. Vi ligger i irriterande procentspann – som dessutom varierar rejält när frågorna om riksdagen ställs."

I inlägget är han ganska öppen med läget. Detta var dock från 28 juli, hans exponering sedan dess har ju varit enorm, så blir spännande att se om det kommer ut någon undersökning för riksdagen snart.

Det kan vara som du säger att det går så dåligt så det är otaktiskt att redogöra den, eller så håller man på den tills valdagen närmar sig.
Citera
2026-08-31, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrKyoto
Håller med om samtligt.

Tycker att L har potential med vänsterliberalerna ur bilden så skulle nog rösta L även om det var givet att L skulle klara spärren.

Tack, alltid kul med folk som har nåt i huvudet och förstår politik.
Citera
2026-08-31, 17:04
Medlem
Citat:
Glädjande nyheter för Tidöregeringen:

https://www.sverigesradio.se/artikel/fler-an-halften-tycker-regeringen-gor-ett-bra-jobb
De floppar fortfarande i opinionsmätningarna. 😂
Citera
2026-08-31, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kameroda
Resultaten varierar mer än de på kommun/region, men sammantaget ligger vi lägre till riksdagen än till kommun och region. Dock inte så lågt att det är kört. Hade vi legat så lågt hade jag varit öppen med det. Vi ligger i irriterande procentspann – som dessutom varierar rejält när frågorna om riksdagen ställs."[/i]

I inlägget är han ganska öppen med läget. Detta var dock från 28 juli, hans exponering sedan dess har ju varit enorm, så blir spännande att se om det kommer ut någon undersökning för riksdagen snart.

Det kan vara som du säger att det går så dåligt så det är otaktiskt att redogöra den, eller så håller man på den tills valdagen närmar sig.

Här en person som röstade ÖP i kommun, region men L i riksdagsvalet
https://x.com/holmsontherocks/status/2094390174813733249?s=20
Det är precis som jag säger. Riksdagsvalet är helt annorlunda.
Citera
2026-08-31, 21:38
Medlem
Citat:
Här en person som röstade ÖP i kommun, region men L i riksdagsvalet
https://x.com/holmsontherocks/status/2094390174813733249?s=20
Det är precis som jag säger. Riksdagsvalet är helt annorlunda.

Hoppas L hamnar utanför riksdagen så att han får känna sig riktigt jävla dum när hans röst likt förbannat blev "bortkastad" haha.
Citera
2026-08-31, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Hoppas L hamnar utanför riksdagen så att han får känna sig riktigt jävla dum när hans röst likt förbannat blev "bortkastad" haha.

Eller tvärtom: L in, ÖP ur, Tidö 2.0
Citera
2026-08-31, 21:49
Medlem
Citat:
Eller tvärtom: L in, ÖP ur, Tidö 2.0

Du verkar leva i en bättre tidslinje än mig, för i min tidslinje så är tyvärr ÖP fortfarande utanför riksdagen. Sedan fattar jag verkligen inte hur man kan föredra L över ÖP. Liksom varför? Mer förbud eller makt till EU, eller vad fan ligger det attraktiva i L?
Citera
2026-08-31, 21:53
Medlem
Citat:
Mer förbud eller makt till EU, eller vad fan ligger det attraktiva i L?

Jag är inte folkpartist så kan inte svara. Vad jag gillar om L är att de vill sänka skatten på arbete, pension, mat, bensin och el; sänkt förskoleavgift och halverad pris i kollektivtraffik; samtidigt vill de investera i kärnkraft och minska invandring till Sverige. Det räcker för mig för ett bra samarbetsparti till M, SD och KD
Citera
2026-08-31, 22:05
Medlem
Citat:
Jag är inte folkpartist så kan inte svara. Vad jag gillar om L är att de vill sänka skatten på arbete, pension, mat, bensin och el; sänkt förskoleavgift och halverad pris i kollektivtraffik; samtidigt vill de investera i kärnkraft och minska invandring till Sverige. Det räcker för mig för ett bra samarbetsparti till M, SD och KD

Allt detta får du betydligt mer av med ÖP, just saying. Sedan att du inte vill "slänga bort din röst" är något helt annat som inte har med sakfrågan att göra. Att folk röstar på mindre partier är helt ofrånkomligt och oundvikligt, så det känns verkligen som slöseri med tid och energi att ens försöka förhindra detta från att ske. Då är det betydligt bättre att försöka att övertyga sosseväljare att det är bättre att rösta på Tidö. Väljare som är rejält missnöjda med SD är bland de mest envisa och bestämda väljarna så det enda du och andra gör är att stånga er blodiga till ingen nytta när ni gång på gång försöker övertala dem att rösta på Tidö istället.
Citera
2026-08-31, 22:15
Medlem
Citat:
Allt detta får du betydligt mer av med ÖP, just saying. Sedan att du inte vill "slänga bort din röst" är något helt annat som inte har med sakfrågan att göra. Att folk röstar på mindre partier är helt ofrånkomligt och oundvikligt, så det känns verkligen som slöseri med tid och energi att ens försöka förhindra detta från att ske. Då är det betydligt bättre att försöka att övertyga sosseväljare att det är bättre att rösta på Tidö. Väljare som är rejält missnöjda med SD är bland de mest envisa och bestämda väljarna så det enda du och andra gör är att stånga er blodiga till ingen nytta när ni gång på gång försöker övertala dem att rösta på Tidö istället.

Tidöpartierna har förändrat saker som ingen annan regering ens har kunnat tänka sig under de senaste 100 åren. De som är missnöjda med Tidösamarbetet – som på bara fyra år har åstadkommit så mycket – och förväntar sig att 100 år av vänsterpolitik ska kunna ändras över en natt, är personer som kommer att vara missnöjda oavsett vad. Detta särskilt eftersom det svenska systemet kräver långa utredningar och kompromissar mellan minst 4 partier. Vissa tror att ÖP kan komma in med ett mandat och förändra saker, men i praktiken förändrar det ingenting. Det är en bortkastad röst. Det krävs faktiskt 175 mandat för det, och det är något som bara Tidöpartierna kan garantera.
Citera
2026-08-31, 22:24
Medlem
Citat:
Tidöpartierna har förändrat saker som ingen annan regering ens har kunnat tänka sig under de senaste 100 åren. De som är missnöjda med Tidösamarbetet – som på bara fyra år har åstadkommit så mycket – och förväntar sig att 100 år av vänsterpolitik ska kunna ändras över en natt, är personer som kommer att vara missnöjda oavsett vad. Detta särskilt eftersom det svenska systemet kräver långa utredningar och kompromissar mellan minst 4 partier. Vissa tror att ÖP kan komma in med ett mandat och förändra saker, men i praktiken förändrar det ingenting. Det är en bortkastad röst. Det krävs faktiskt 175 mandat för det, och det är något som bara Tidöpartierna kan garantera.

Det är bara förlorare som påstår att saker tar tid och att ditten eller datten är komplicerat och kräver hundra utredningar och överläggningar. När svenska politiker verkligen vill göra något så kan det gå jävligt fort, som NATO-anslutningen eller öppna landets gränser för massa kaosflyktingar 2015. Om SD som ett 20,5 procentsparti hade haft ens hälften av Allards glöd så hade de kunnat få igenom så jävla mycket mer i Tidösamarbetet, men nej SD är svaga och lade sig platt. Om borgarna hade vägrat SDs krav, så är det borgarna som är problemet, inte SD. Det var upp till borgarna att bilda regering 2022, och SD gjorde det jävligt enkelt för dem.
Citera
2026-08-31, 22:31
Medlem
Citat:
Det är bara förlorare

Förlorare är endast ni som kommer att vänta till slutet av september, bara för att inse att ni fick 15 000 eller 20 000 bortkastade röster.

Tidöpartierna sitter i riksdagen 365 dagar om året och kämpar mot hela vänstern och deras stödhjul: media, ÖP, AfS och MED.

SD har lyckats med något unikt som inget annat parti i Europa har gjort – de har ökat sitt röstetal i varje val sedan partiet bildades 1988. En förlorare och röstbönare som ÖP kan inte använda ordet förlorare i samma mening som SD.

Det är ni Örebropartister som är förlorarna.
Senast redigerad av liapunov13 2026-08-31 kl. 22:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in