2026-09-01, 09:35
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugmag-se
Ah, ok, ska titta på det. Ja, hans AI är lite svår för han räknar inte bara var du är utan också var du är påväg. Jag ska fixa det. Kan du trycka Shift och X för att skippa Nisse och gå till nästa del?
Jo, det fungerade. Hur kunde spelet läsa visa min avatar och mitt användarnamn, kollar den mina cookies eller något sånt?
Citera
2026-09-01, 09:36
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Jo, det fungerade. Hur kunde spelet läsa visa min avatar och mitt användarnamn, kollar den mina cookies eller något sånt?
Haha nej jag la in det som en easteregg för dig för att du var schysst och exalterad över mitt projekt. Det var därför jag så gärna ville att du skulle skippa nisse och komma dit.
Citera
2026-09-01, 09:38
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Haha nej jag la in det som en easteregg för dig för att du var schysst och exalterad över mitt projekt. Det var därför jag så gärna ville att du skulle skippa nisse och komma dit.
Haha, kul!
Citera
2026-09-01, 09:40
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Haha, kul!

Okej så jag fick bra feedback från dig. Jag fixar Nisse. Det var inget annat som du har synpunkter på? Slagsmålet är för enkelt och jag vill att man kanske ska kunna gå upp och ner och flanka fienden osv men det fixar jag senare.
Citera
2026-09-01, 09:43
Medlem
Fantens avatar
Citat:

Okej så jag fick bra feedback från dig. Jag fixar Nisse. Det var inget annat som du har synpunkter på? Slagsmålet är för enkelt och jag vill att man kanske ska kunna gå upp och ner och flanka fienden osv men det fixar jag senare.
Kanske göra så att man i bildelen har mindre stryk per träff än vad motståndaren gör.
Citera
2026-09-01, 09:44
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Kanske göra så att man i bildelen har mindre stryk per träff än vad motståndaren gör.
Du menar att spelaren gör mindre skada än vad den får av fienden? Vet inte varför jag inte förstod den texten xd
Citera
2026-09-01, 09:47
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Du menar att spelaren gör mindre skada än vad den får av fienden? Vet inte varför jag inte förstod den texten xd
Om fienden förlorar säg 5% vid en träff så förlorar spelaren 3% - obs, bara exempel då jag inte vet hur mycket man förlorar per träff.

Tänker alltså att det ska vara lättare för spelaren att vinna. AIn behöver inte bli sämre utan bara att oddsen är mer på spelarens sida.
Citera
2026-09-01, 09:55
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Om fienden förlorar säg 5% vid en träff så förlorar spelaren 3% - obs, bara exempel då jag inte vet hur mycket man förlorar per träff.

Tänker alltså att det ska vara lättare för spelaren att vinna. AIn behöver inte bli sämre utan bara att oddsen är mer på spelarens sida.
Ah det var så jag tänkte att det borde betyda. Hade väl nåt hjärnsläpp när jag läste.

Okej tack så mycket, det ska jag fixa idag!
Citera
2026-09-01, 10:00
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ah det var så jag tänkte att det borde betyda. Hade väl nåt hjärnsläpp när jag läste.

Okej tack så mycket, det ska jag fixa idag!
Stiligt. Men då får du gärna uppdatera själva romen man kan ladda ner också, vil ju kunna göra det på min konsol.
Citera
2026-09-01, 10:03
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Stiligt. Men då får du gärna uppdatera själva romen man kan ladda ner också, vil ju kunna göra det på min konsol.
Jag kan skriva PM till dig när jag uppdaterar ROMen. Den senaste versionen uppdateras alltid till https://sugmag.se/operation-presentation.gbc och web-emulatorn.
Citera
2026-09-01, 10:04
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Jag kan skriva PM till dig när jag uppdaterar ROMen. Den senaste versionen uppdateras alltid till https://sugmag.se/operation-presentation.gbc och web-emulatorn.
Det blir kalas det!
Citera
2026-09-01, 10:31
Medlem
Gugugagas avatar
Kul projekt, lite desorienterande, man vet inte riktigt vad man skall göra i nästa spel. När man skulle köra bil trodde jag man skulle fånga Nisses röda bil (i rutan), inte komma undan. Så jag försökte fånga bilen. Efter att jag fångat honom ett par 10 gånger hände ingenting, Nisses bil blinkade bara av fan, så tryckte på X och så såg jag att bilen gasade och då försökte Nisse åka efter. Nästa ruta är man plötsligt teleporterad till Nisse och skall ge honom på käften. Samma här lite desorienterande, kanske skulle komma ett litet intro [Nisse fångade dig ändå trots att du körde bil som en kung, nu använder han våld på dig!] [Fight][Blixtrar till] och så fightar man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in