2026-09-01, 09:29
Medlem
Orobanches avatar
Allt pappan ville var att försvara sin dotter från tafsande kräk!
Citera
2026-09-01, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det betyder att de kommer få sitta max 6-7 år. Sedan kan de komma ut igen och begå nya brott och berika samhället igen.
Glöm inte villkorlig frigivning och att de flesta domare/nämndemän är muslimer och vänsteraktivister som sympatiserar med utländska mördare.

Domen kommer säkert bli vållande till annans död (böter till max 3 års fängelse), plus villkorlig frigivning efter 2/3 av straffet. Och nekar utvisning. Dom är ute på gatorna om några månader.
Citera
2026-09-01, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiskopHansBrask
Ni synes ha missat poängen på ett sätt som nästan förtjänar pedagogisk fotnot. Det var icke Biskopen som lanserade teorin om de lågbegåvade, utan en annan skribent som ironiskt föreslog den som parallell till den rasprofilering som redan pågick. Biskopen gjorde blott det tämligen enkla att föra resonemanget till dess logiska ytterlighet.

Att ni sedan börjar utreda Kadhammars intellektuella förmåga utifrån hans födelseort visar snarast hur fullständigt ni missat övningen. Det är ungefär som att läsa en saga och därefter ringa brandkåren eftersom djuren i berättelsen inte har tillstånd att köra bil.

Poängen var att visa hur godtycklig metoden blir när man börjar konstruera gärningsmannaprofiler av geografiska och sociala associationer. Med eder slutledningskonst är vi snart framme vid att hela Värmland skall topsas.

Biskopen rekommenderar därför en stilla omläsning innan ytterligare slutsatser drages. Ibland är det icke resonemanget som är för komplicerat, det är läsningen som ännu icke hunnit fram till resonemanget.
Nu var det ju faktiskt Kadhammar och herr biskopen, antar man bör titulera ers höghet så, som drog igång rasprofileringen. Ha ha
Citera
2026-09-01, 09:34
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Det är så uppenbart att du inte förstår så jag ids inte ens kommentera dina påståenden.

Från ruta ett i tråden har det funnits vittnesmål på att MENA-individer är GM (föga överraskande), men likväl vägrar du att acceptera det, så vad är det du inte "ids" kommentera?
Citera
2026-09-01, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arowanaj
Dom som stampade ihjäl honom ska inte behandlas med respekt. Att stampa någon på huvudet är mordförsök, om personen dör är det mord.

Vore intressant att se lite seriös forskning på dessa personen som alltid ska bruka övervåld, känner mig rätt säker på att man redan i åldern 7-9 kan peka ut vilka som ligger i riskzonen för detta.
Citera
2026-09-01, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chipsochcola
Idag, senast imorgon stod det igår i NWT.

Jag kommer begära ut häktesframställan och posta det här
Tack kingen
Citera
2026-09-01, 09:40
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Hade tre svenskfödda killar utsatts en mörkhyad man för samma sak hade det blivit rikslarm, krissändningar i TV4 och uttalanden från alla partiledare.

Vi såg detta i Fagersta nyss. De letade och letade efter minsta tecken på rasism från etnisk svensk mot invandrare. Men precis som i Örebro gav de till slut upp.
Citera
2026-09-01, 09:41
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Hade tre svenskfödda killar utsatts en mörkhyad man för samma sak hade det blivit rikslarm, krissändningar i TV4 och uttalanden från alla partiledare.

Det hade blivit en världsnyhet, nu står det fan mer om Ängby-Kornäs i fotbollens div 2 Norra Svealand, fullständigt sinnesjukt! Men läser man tråden så finns ju dessa verklighetsfrämmande människor även här, som sagt sinnesjukt!
Citera
2026-09-01, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Fast jag gärna skulle vilja veta mer är jag på något sätt stolt över att Karlstad kniper käft. Av respekt för alla inblandade.

En del som vill provocera här säger ju att byhålan Karlstad består av hillbillys, är ju helt fel. Skulle vilja påstå att Karlstad är MYCKET pk.. ja närmast överdrivet PK.

Var ju ett komplett ramaskri om den i Kanada frikände hockeyspelaren som skulle spela för FBK. (Färjestad) Han var som sagt frikänd i Kanada men det räcker inte här...
Citera
2026-09-01, 10:03
Medlem
Jag bor i strax utanför Karlstad, och idag är första gången jag ser nyheter om det i mina sociala flöden 🤯
Citera
2026-09-01, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConcreteGod
En del som vill provocera här säger ju att byhålan Karlstad består av hillbillys, är ju helt fel. Skulle vilja påstå att Karlstad är MYCKET pk.. ja närmast överdrivet PK.

Var ju ett komplett ramaskri om den i Kanada frikände hockeyspelaren som skulle spela för FBK. (Färjestad) Han var som sagt frikänd i Kanada men det räcker inte här...
Är från Stockholm, bott i här sen 2020, och min uppfattning är att det är väldigt mkt hillbillys. Har ett socialt arbete och träffar mkt folk av alla åldrar. Är 50+, bott runt i många världsdelar och aldrig haft så mycket hillbillys runt mig som nu 🤷‍♀️ Hade jag inte haft världen bästa jobb och klara mig ekonomiskt med häst hade jag flyttat tillbaka.
Citera
2026-09-01, 10:08
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Polisen har gripit två personer tack vare kameraövervakning och vittnesförhör enligt polisens presstaleskvinna. Så det finns massa vittnen som vet exakt om de var svenskar eller afrikaner. Har ingen i Karlstad flashback? Det är alltid så här när det är mindre städer.
Det bor nästan 100000 i Karlstad så det är ingen liten stad. Normala människor hänger inte på flb. Vittnen brukar ha yppande för bud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in