2026-09-01, 08:27
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Nederbird-
Japp det verkar konstigt ja, men tror det är en rimligare förklaring att ganska få vet. Skedde misshandeln där eller utanför? Själva misshandeln kan ha mycket få vittnen.

Lägger till en kommentar till: i andra forum beskriver personer att de åkte förbi i buss eller gick förbi och att de såg HLR utföras. Tänker att det är högre sannolikhet att bevittna detta som förbipasserande om det görs ute på gatan än inne i restaurangen. Men jag kan ha fel.

EDIT: På gatan (Östra Torggatan) enligt nyheterna.
Senast redigerad av Fleavmoe 2026-09-01 kl. 08:31.
Citera
2026-09-01, 08:30
Medlem
Chipsochcolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
När sker häktesförhandlingarna?

Idag, senast imorgon stod det igår i NWT.

Jag kommer begära ut häktesframställan och posta det här
Citera
2026-09-01, 08:34
Medlem
arowanajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Fast jag gärna skulle vilja veta mer är jag på något sätt stolt över att Karlstad kniper käft. Av respekt för alla inblandade.
Dom som stampade ihjäl honom ska inte behandlas med respekt. Att stampa någon på huvudet är mordförsök, om personen dör är det mord.
Citera
2026-09-01, 08:53
Medlem
Tycker att all diskussion om politik och även de som "av trovärdiga vittnen" hört ett scenario, och en annan något helt annat. Kan mod se till att rensa tråden från alla skräpdiskussioner?

Här är vad jag tror skedde.
BO tillsammans med sin dotter har besökt sandgrund under kvällen. Därefter gått för att käka fyllemat på burger king. Denna gata i karlstad är mer än välbesökt i samband med krogstängningarna, då vi har BK, Eddie's (kebab och kiosk) samt sibylla som alla 3 ligger på rad.
BO och dennes dotter står i kön för att köpa mat, där också dottern blir antastad av dessa personer.
Eftersom det är lite stake i farsan så säger han till per omgående, inför alla på BK. Detta tål inte dessa män, för det är ju förnedrande att bli tillsagd inför alla dessa människor som står och käkar sin fyllemat.
De går ut, ställer sig på utsidan och väntar på BO. Han kommer ut tillsammans med sin dotter och går i riktning mot stora torget, antingen för att fånga en taxi eller åka buss hem. Han stöter på dessa personer igen som minsann måste visa att dem ska man inte mucka gräl med.
BO är fokuserad på att få komma hem och vandrar uppåt mot stora torget, när de rört sig från folkmassorna som brukar vara utanför BK så ser dessa personer ett bra tillfälle och börja klappa på BO.
Han faller i backen och de fortsätter misshandeln ett tag för att sedan löpa upp mot torget. De tror inte att folk vågar öppna käften, och med snabba vittnesuppgifter så lyckas de få tag i dem såpass snabbt att de blir anhållna samma kväll.
Det är min teori om händelseförloppet.
Blir kul att se vilken etnicitet det är på personerna som utfört detta.
Citera
2026-09-01, 09:08
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Polisen grep initialt 2 personer, men en 3e misstänkt gärningsmann har kunnat gripas under dagen.

Många har undrat och spekulerat över etnicitet på de misstänkta, och enligt de uppgifter jag fått ska det röra sig om män med utländsk härkomst.

Jag uppmanar alla i Karlstad som kan att besöka brottsplatsen och hedra pappan med en blomma eller ljus.

https://x.com/plainviewlegacy/status/2094491064715403483?s=46
Citera
2026-09-01, 09:09
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Straffet för dråp är fängelse i lägst sex och högst tio år.

Det betyder att de kommer få sitta max 6-7 år. Sedan kan de komma ut igen och begå nya brott och berika samhället igen.
Citera
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chipsochcola
Idag, senast imorgon stod det igår i NWT.

Jag kommer begära ut häktesframställan och posta det här

Men inte ens deras namn svart på vitt lär hjälpa Sossevurmare lika Fleavmoe, MENA-individer är heliga för vissa här i tråden 🤮!
Citera
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Polisen grep initialt 2 personer, men en 3e misstänkt gärningsmann har kunnat gripas under dagen.

Många har undrat och spekulerat över etnicitet på de misstänkta, och enligt de uppgifter jag fått ska det röra sig om män med utländsk härkomst.

Jag uppmanar alla i Karlstad som kan att besöka brottsplatsen och hedra pappan med en blomma eller ljus.

https://x.com/plainviewlegacy/status/2094491064715403483?s=46

Men nu är det gamla nyheter väl? Det var inte tre.
Citera
2026-09-01, 09:11
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Men inte ens deras namn svart på vitt lär hjälpa Sossevurmare lika Fleavmoe, MENA-individer är heliga för vissa här i tråden 🤮!

Det är så uppenbart att du inte förstår så jag ids inte ens kommentera dina påståenden.
Citera
2026-09-01, 09:15
Medlem
Dumdrygs avatar
Tycker poliskvinnans sätt att prata om händelsen pekar mot att det är invandrare. Hon förstår att en så här händelse skapar oro men att de jobbar för att Karlstad ska vara tryggt och det är en isolerad händelse osv.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/man-dod-efter-misshandel-i-karlstad
Citera
2026-09-01, 09:20
Medlem
olasvenssons avatar
Vilket land kom mördarna ifrån?
Citera
2026-09-01, 09:29
Medlem
Blackhearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Håller med. Måste finnas många vittnen som varit där och sett hela förloppet.

Klart det finns vittnen. Polisen säger det själva i tv att de tagit del av film från övervakningskameror samt pratat med vittnen på plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in