2026-08-31, 19:59
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
I utredningarna står det att pappan utredes ytterst begränsat. Du dummar dig.

Det är ren mytomani. Pappan utreddes inte alls. Han uteslöts totalt som alternativ för placeringn eftersom han svarade "fel" på soc frågor och höll inte med med om deras misshandelsnarrativ.

Frågan är varför inte systemriddarna i tråden kliver in och rättar Adina...
Citera
2026-08-31, 20:03
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det är ren mytomani. Pappan utreddes inte alls. Han uteslöts totalt som alternativ för placeringn eftersom han svarade "fel" på soc frågor och höll inte med med om deras misshandelsnarrativ.

Frågan är varför inte systemriddarna i tråden kliver in och rättar Adina...
Precis, de gjorde den minsta möjliga ansträngningen om att utreda pappan. Det är därför svepskälet om den tidigare orosanmälan var det enda skälet.
Citera
2026-08-31, 20:13
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Precis, de gjorde den minsta möjliga ansträngningen om att utreda pappan. Det är därför svepskälet om den tidigare orosanmälan var det enda skälet.

ja och systemriddarna i tråden som menar att LVU är "vård" kanske borde läsa detta:

https://www.sverigesradio.se/artikel/ekot-granskar-barn-som-omhandertas-vid-munchhausen

Citat:
Flera av barnen vars föräldrar anklagats för så kallad Münchausen by proxy har varit med om traumatiska omhändertaganden. Sara, som vi kallar henne, tas till ett HVB-hem:

– Jag låg och hade panikattacker i, liksom två, tre dagar. Alltså så grova panikattacker så att jag låg och spydde liksom.
Citera
2026-08-31, 20:20
Medlem
Citat:
I utredningarna står det att pappan utredes ytterst begränsat. Du dummar dig.

Inte heller utredes familjemedlemmar något nämnvärt.
Ja och vad säger att den tidigare utredningen påverkade så att det inte blev en grundlig utredning gällande möjlighet att E kunde placeras hos pappan .
Citera
2026-08-31, 20:23
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Ja och vad säger att den tidigare utredningen påverkade så att det inte blev en grundlig utredning gällande möjlighet att E kunde placeras hos pappan .
Nej. Det gör det inte. De kritiserar dem svårt över att de inte gjorde någon egentlig utredning.

Fan vilken usel lögnare du är.
Citera
2026-08-31, 20:30
Medlem
Citat:
Nej. Det gör det inte. De kritiserar dem svårt över att de inte gjorde någon egentlig utredning.

Fan vilken usel lögnare du är.
Du fattar uppenbarligen inte vad jag menar , jag menar pga vad utredningen 2023 visade med behov av stöd så las det inte ned något arbete på att utreda pappan ordentligt gällande placering .
De på socialtjänsten kanske mer eller mindre " avfärdade" möjlighet att E kunde placeras hos pappan
Citera
2026-08-31, 20:35
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Du fattar uppenbarligen inte vad jag menar , jag menar pga vad utredningen 2023 visade med behov av stöd så las det inte ned något arbete på att utreda pappan ordentligt gällande placering .
De på socialtjänsten kanske mer eller mindre " avfärdade" möjlighet att E kunde placeras hos pappan
jo jag fattar vad du menar.

Det som står är att de kritiserar dem över att inte utreda pappan och att den orosanmälan från 2023 inte är skäl till att inte göra en seriös utredning plus det att de varken verifierade uppgifterna om misshandel och använde sedan pappans lojalitet mot mamman som vapen om att han inte skulle 'beskydda' Elsa mot mamman.

Sluta ha selektiv minnesförlust nu. Det här är förbi patetiskt. Jag har haft detta samtal med dig i flera omgångar. Du måste fan ha något rubbat i huvet som upprepar den här diskussionen utan att tillföra något till den. Uppsåtet är uppenbart inte att du vill ta reda på vad som har hänt. Du vill gnugga skit i såren.
Citera
2026-08-31, 20:48
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
jo jag fattar vad du menar.

Det som står är att de kritiserar dem över att inte utreda pappan och att den orosanmälan från 2023 inte är skäl till att inte göra en seriös utredning plus det att de varken verifierade uppgifterna om misshandel och använde sedan pappans lojalitet mot mamman som vapen om att han inte skulle 'beskydda' Elsa mot mamman.

Sluta ha selektiv minnesförlust nu. Det här är förbi patetiskt. Jag har haft detta samtal med dig i flera omgångar. Du måste fan ha något rubbat i huvet som upprepar den här diskussionen utan att tillföra något till den. Uppsåtet är uppenbart inte att du vill ta reda på vad som har hänt. Du vill gnugga skit i såren.

Men det är ju precis så systemridderet fungerar. De hör bara de vill höra och kan inte läsa en hel text och förstå ett HELT sammanhang. De läser bara de delar av texten som passar deras konformationsbias.

De är precis likadana allihopa. Adina, doktorn, Totius och PaleontologistKid

Och det blir bara mer och mer pinsamt ju längre tiden går och desto mer smuts som blottläggs offentligt.
Citera
2026-08-31, 20:54
Medlem
Totiuss avatar
Ingen som läser befintligt material kan missa att den inledande isoleringen var för att hindra allt eventuellt inflytande från mamman – därför föll även pappan och andra närstående bort i första fasen. Senare, när Elsa blivit mycket bättre fick hon flytta till släktingar och senare till pappan. Det är obegripligt att kurt-sune och Ajogen fortsätter tjafsa om vad som faktiskt hänt – och vad som står svart på vitt.

Notera att kurt-sune trots oräkneliga uppmaningar ALDRIG visat något citat som styrker hans påståenden – snacka om KFK de luxe!
Citera
2026-08-31, 20:58
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Ingen som läser befintligt material kan missa att den inledande isoleringen var för att hindra allt eventuellt inflytande från mamman – därför föll även pappan och andra närstående bort i första fasen. Senare, när Elsa blivit mycket bättre fick hon flytta till släktingar och senare till pappan. Det är obegripligt att kurt-sune och Ajogen fortsätter tjafsa om vad som faktiskt hänt – och vad som står svart på vitt.

Notera att kurt-sune trots oräkneliga uppmaningar ALDRIG visat något citat som styrker hans påståenden – snacka om KFK de luxe!
De gjorde det utan att kontrollera uppgifterna om misshandel var uppriktiga. Båda utredningarna säger att SoC gjorde kategoriskt fel i omhändertagandet.
Citera
2026-08-31, 21:06
Medlem
Citat:
De gjorde det utan att kontrollera uppgifterna om misshandel var uppriktiga. Båda utredningarna säger att SoC gjorde kategoriskt fel i omhändertagandet.
Den som tror att en fd justitieminister skulle kliva in i ett LVU mål som det här och börja processa mot myndigheter och politiker utan att först ha kollat upp ALLT innan han accepterar att bli juridiskt ombud är mer än lovligt korkad måste jag säga... Alla pinsamma försök här att misskreditera Victoria är bara just pinsamt!!
Citera
2026-08-31, 21:27
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VildHasse5
Den som tror att en fd justitieminister skulle kliva in i ett LVU mål som det här och börja processa mot myndigheter och politiker utan att först ha kollat upp ALLT innan han accepterar att bli juridiskt ombud är mer än lovligt korkad måste jag säga... Alla pinsamma försök här att misskreditera Victoria är bara just pinsamt!!
Ja Thomas Bodström sitter i Tv4 och säger att det är en rättskandal.

https://www.tv4play.se/klipp/3fabaa0cfc874c65781f/video-elsas-mamma-om-uppmarksammade-lvu-fallet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in