2026-08-31, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Jag förstår att det blir bra content för Instagramkontot, men tror du ärligt att det är bra för hans politik att han beter sig sådär?

Jag följer dem knappt alls faktiskt men det lilla jag sett räcker. Han tar ställning mot den vidriga barnmisshandeln som Örebro bedriver och har skänkt 100 000 till Dumpen. Inget annat parti försvarar barns rättigheter och äldres rättigheter. Alla tycker inte att "klimatet" är den största frågan, alla håller inte på Hamas och är antisemiter, för vissa är skydd av samhällets mest utsatta det viktigaste (och det är då inte "invandrare i utsatta områden" som är fullt kapabla vuxna människor som kan ta hand om sig själva...).
Citera
2026-08-31, 15:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Traumprinzz
Han är 36, men han är rätt insatt i Pokémon för att vara snart 40. Vill minnas att han började prata om en "Fullt utvecklad Charmander i Pokémon" eller liknande under intervjun med Ekman.

Tycker som att man borde satsa på pokemon istället, då får han skrika bäst ha vill!

Verkar otroligt omogen och passar in i politiker broiler gänget!

Alla politiker borde ha jobbat i mist 5 år utanför politiken innan de går in i riksdagen!

Vara politiker är inget riktigt yrke, punkt slut!
Citera
2026-08-31, 15:41
Medlem
Det som kan störa mig är att han avbryter hela tiden och ställer frågor som han inte låter motparten svara på utan att avbryta så fort personen försöker ge svaret. Det blir en tråkig debatt och är inte till hans fördel.
Citera
2026-08-31, 16:34
Medlem
Längesedan jag lyssnade på nåt där han var med, minns nån debatt i nåt kommunhus som dök upp i FB-flödet och som verkade ha varit ganska så "hätsk".
Kan väl hända att han har lite bra argument ibland kanske(?) någon brist på goda argument i alla möjliga frågor råder ju trots allt inte.

Han är väl en politiker framförallt eller? Så då fiskar han lite bland opinionsströmmarna och gör om det till sina frågor där det känns gångbart, är vare sig särskilt intressant eller unikt
Senast redigerad av Spelemannen 2026-08-31 kl. 16:41.
Citera
2026-08-31, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spelemannen
Längesedan jag lyssnade på nåt där han var med, minns nån debatt i nåt kommunhus som dök upp i FB-flödet och som verkade ha varit ganska så "hätsk".
Kan väl hända att han har lite bra argument ibland kanske(?) någon brist på goda argument i alla möjliga frågor råder ju trots allt inte.

Han är väl en politiker framförallt eller? Så då fiskar han väl lite bland opinionsströmmarna och gör om det till sina frågor där det känns gångbart, är väl vare sig särskilt intressant eller unikt

Är tom möjligt att han är en relativt bra person men känner honom ju inte. Klart är väl iaf att lite nytt blod behövs inom gyttjebrottningsbranschen där han är en stolt deltagare
Senast redigerad av Spelemannen 2026-08-31 kl. 16:39.
Citera
2026-08-31, 16:48
Medlem
stayboosteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burgerbraukeller
Allard blev helt slaktad av sista killen, mot övriga gjorde han det bra. Man ser igenom denna låtsas-Stalin enkelt om man bara tänker lite.

Han målar upp sina halmgubbar, avbryter, överröstar och upprepar 100 gånger. Det finns ingen substans i det han säger. Kasselstrand är flera gånger bättre än den där skämtaren.

Om du inte klarar av att se substansen i det Allard pratar om är det ditt eget fel. Han är extremt tydlig och lätt att förstå. Vad är det som är oklart?

Kasselstrand är också skicklig retoriskt. Problemet är att Kasselstrand vurmar för Sveriges fiender, dvs Ryssland, Iran, Palestina osv. Så det är naturligt att nationalister/missnöjda SD väljare föredrar någon som Allard som inte är besatt av den så kallade "judiska världskonspirationen" som Kasselstrand antyder på hela tiden för att rättfärdiga sitt vurmande av Sveriges fiender.

Annars är ÖP nog rätt lika AfS i invandrings/demografi-frågan utan allt annat jävla skräp och utrikespolitiskt nonsens som kommer på köpet med AfS.
Senast redigerad av stayboosted 2026-08-31 kl. 16:56.
Citera
2026-08-31, 16:54
Medlem
YP4XQs avatar
Önskar verkligen han kommer vidare och rör om i grytan, hade varit fantastiskt kul. Med det sagt tycker jag han är väldigt gapig, överröstar, avbryter, och sist men inte minst vägrar i sin tur lyssna på de andra.
Citera
2026-08-31, 16:58
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalsonPaTaket
Att skribenten har påpekat det uppenbara, men att det ändå finns gott om människor som inte vill acceptera det faktumet.

Du citerade mig, och jag förstår inte. Är det TS som är uppenbar? Är det Marcus som är uppenbar? Är det jag?
Citera
2026-08-31, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellenlivsvilja
Markus Allard är en överklassunge, son till en övertandläkare, som bodde hemma långt upp i vuxen ålder. Naturligtvis har han aldrig haft ett riktigt jobb, utan han har i stället listat ut hur man kan tjäna pengar på politiken genom att komma med noll lösningar men desto mer kritik.

Ser fram emot debatten.

Många av de problem jag sett honom "ranta" om är ju dock problem som inte ens behöver lösningar. Man behöver bara skärpa sig. Att inte slösa pengar på skit kräver ingen lösning. Man behöver bara sluta lägga resurser på skit.

Men i vissa fall är det absolut befogat att kritisera den som bara pekar ut problem men inte kommer med några lösningar. En del är dock så trivialt att lösningen bör vara "ge fan i att göra dumma saker bara".
Citera
2026-08-31, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exemplarisk.
I morgon söndag kl 12:00 släpps den mycket efterfrågade videon på youtubekanalen Studio 3 där Allard från Örebropartiet debatterar väljare från olika politiska läger.

Smakprov:
https://www.youtube.com/shorts/23dzFxxgCCw

"Pissdåligt argument"
"Vad fan svamlar du om?"
"Du Markus representerar svettiga killar som inte får ligga"
"Röstar du på något av de 8 riksdagspartierna så är du en del av problemet"
"Du Markus är full av skit"

Länk till deras Youtubekanal där videon kommer att publiceras:
https://www.youtube.com/@studio3-se/videos

Debatten verkar bli het och Allard är verkligen överallt nu, folk verkar inte få nog av honom.

Denna tråd är för allmän diskussion om debatten. Kommer ni att se den och vad tyckte ni som har sett den?
"Du Markus representerar svettiga killar som inte får ligga"

Vilket argumentationfel är detta? För det är ju öppet mål att säga "ja, och? Ska killar som ej får ligga och luktar illa ej få rösta"

Någon variant av guilt by association, jag minns hur meningsmotståndare mot SD ville framföra liknande logiskt fel och det gick ju inget bra för dessa meningsmotståndare då SD växt som det knakar
Citera
2026-08-31, 18:06
Medlem
GanskaRoligts avatar
Vänstern är svenskfientlig och väldigt äcklig. Allard vann på knockout.
Citera
2026-08-31, 19:08
Medlem
Hugo Pratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traumprinzz
Han är 36, men han är rätt insatt i Pokémon för att vara snart 40. Vill minnas att han började prata om en "Fullt utvecklad Charmander i Pokémon" eller liknande under intervjun med Ekman.

Ser inget konstigt alls i det. Pokémon kom 96 och blev snabbt ohyggligt populärt över hela världen. Allard är född 90 och är alltså i precis rätt ålder för att ha haft en Pokémonbesatthet i bagaget.

Barndomens populärkultur försvinner ju inte när man blir vuxen. Den blir ett lager av referenser som följer med genom livet och blir en naturlig del av ens språk. Det gäller alla generationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in