2026-08-29, 21:17
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Skulle ni kunna tänka er att vara ihop med en söt liten komunisttjej ?
Vänlig mot dig samt generös men lite ettrig!
Fastän hon hela tiden är engagerad i Vänsterkomunism.

Kommer håg att jag i min ungdom blev inbjuden till en grann-tjej som var med i KPMLr, en riktigt tokröd kommunistsekt!

Det var trevligt, hennes föräldrar var borta så till sist hamnade vi i hennes sovrum. Hon spelade kommunistmusik på sin grammofon, men det stod jag ut med. Hon var mjuk, blöt och villig. En fin avslutning på en ljus junikväll. Tyvärr blev det ingen fortsättning…

Såg flera år senare att hon var socialchef i en kommun. Hon var smart och hade nog tänkt om.

Den som inte är radikal när den är ung har inget hjärta och om man inte är konservativ när man är äldre har man ingen hjärna”!

(Fritt efter Churchill.)
Citera
2026-08-29, 21:28
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Jag skulle aldrig vara tillsammans med en ondskefull människa och eftersom kommunism är ren ondska så blir svaret nej.
Citera
2026-08-29, 21:46
Medlem
KastlosaBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Kommer håg att jag i min ungdom blev inbjuden till en grann-tjej som var med i KPMLr, en riktigt tokröd kommunistsekt!

Det var trevligt, hennes föräldrar var borta så till sist hamnade vi i hennes sovrum. Hon spelade kommunistmusik på sin grammofon, men det stod jag ut med. Hon var mjuk, blöt och villig. En fin avslutning på en ljus junikväll. Tyvärr blev det ingen fortsättning…

Såg flera år senare att hon var socialchef i en kommun. Hon var smart och hade nog tänkt om.

Den som inte är radikal när den är ung har inget hjärta och om man inte är konservativ när man är äldre har man ingen hjärna”!

(Fritt efter Churchill.)

Varför skulle hon ha tänkt om bara för att hon hade blivit chef i kommunen?
Citera
2026-08-30, 08:40
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KastlosaBerit
Varför skulle hon ha tänkt om bara för att hon hade blivit chef i kommunen?

Det är nog mycket svårt att vara en ”hard line” kommunist likt KPMLr och ha ett vanligt chefs-jobb. Det tror jag alla förstår om de mött dessa personer. Få av dem hade vanliga jobb, om de var arbetare skulle det vara betongarbetare eller liknande ”proletära” yrken, inte akademiker som ”kör skrivbord”.
Citera
2026-08-30, 10:37
Medlem
KastlosaBerits avatar
Citat:
Det är nog mycket svårt att vara en ”hard line” kommunist likt KPMLr och ha ett vanligt chefs-jobb. Det tror jag alla förstår om de mött dessa personer. Få av dem hade vanliga jobb, om de var arbetare skulle det vara betongarbetare eller liknande ”proletära” yrken, inte akademiker som ”kör skrivbord”.

Tvärtom. Det är ju Sverige det här. Medlemsskap i KPMLR torde anses meriterande. Varit medlem i SD däremot skulle vara till belastning. Man behöver inte ännu skylta med sina medlemsskap. Det räcker med att öppna truten. Din kommunisttjej låter säkert fortfarande som marxist och då är det klart att en sådan fin människa ska vara socialchef i kommunen.
Citera
2026-08-31, 13:20
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KastlosaBerit
Tvärtom. Det är ju Sverige det här. Medlemsskap i KPMLR torde anses meriterande. Varit medlem i SD däremot skulle vara till belastning. Man behöver inte ännu skylta med sina medlemsskap. Det räcker med att öppna truten. Din kommunisttjej låter säkert fortfarande som marxist och då är det klart att en sådan fin människa ska vara socialchef i kommunen.

Tyvärr har du fel. Googlade på kvinnan igen, blev mycket förvånad. På sin fritid är hon nu ordförande i en lokal Miljöpartigrupp. Är det vanligt att gå från KPMLr till Miljöpartiet?

Men i sak kanske det inte skiljer sig så mycket mellan kommunister och miljöpartister. Båda grupper vill förändra samhället efter sina egna idéer. De har alltid rätt tycker de, de som inte tror på deras fantasier skall helst tvingas tiga. De är totalitära och är beredda att bryta mot lagen för att nå sina mål. Var det inte en känd miljöpartist (Bolund?) som ville avskaffa demokratin för att ”rädda klimatet”?
Citera
2026-08-31, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Skulle ni kunna tänka er att vara ihop med en söt liten komunisttjej ?
Vänlig mot dig samt generös men lite ettrig!
Fastän hon hela tiden är engagerad i Vänsterkomunism.
Engagerad?
Jag skulle inte ens vara tillsammans med någon som är engagerad inom politik.
Men går vi till politiskt ställningstagande så går bara M och SD-väljare bort och det baserar jag på att de partierna för en egoistisk politik medan jag själv försöker leva kärleksfullt och generöst.
Citera
2026-08-31, 17:46
Medlem
KastlosaBerits avatar
Citat:
Tyvärr har du fel. Googlade på kvinnan igen, blev mycket förvånad. På sin fritid är hon nu ordförande i en lokal Miljöpartigrupp. Är det vanligt att gå från KPMLr till Miljöpartiet?

Men i sak kanske det inte skiljer sig så mycket mellan kommunister och miljöpartister. Båda grupper vill förändra samhället efter sina egna idéer. De har alltid rätt tycker de, de som inte tror på deras fantasier skall helst tvingas tiga. De är totalitära och är beredda att bryta mot lagen för att nå sina mål. Var det inte en känd miljöpartist (Bolund?) som ville avskaffa demokratin för att ”rädda klimatet”?

Jag har rätt. V och MP samlar samma typer. MP-budskap anses också fint i Sverige. Klart din gamla kommunistbrud ska vara socialchef.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in