2026-08-31, 17:07
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Man får bara ringar vissa betrodda. Och samtalen kan avlyssnas av Kriminalvården.
Aha, utvecklingen har gått framåt, nu är alltså inte frihetsberövandet det enda straffet.
Citera
2026-08-31, 17:08
Avstängd
Negercps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Varför lyckas man inte stoppa insmugglandet?
Måste handla om korruption. Hur många av väktarna är svartskallar på landets anstalter?
Det är även välkänt att kvinnor inte är att lita på, dom tycks ju har en förkärlek att suga på kåkfararkuk.
Citera
2026-08-31, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Aha, utvecklingen har gått framåt, nu är alltså inte frihetsberövandet det enda straffet.
Möjligt att det är annat på anstalter med låg säkerhetsklass, men på andra har det nog varit så länge.

Gemeni,
Nej, man har aldrig kunnat ringa vem man vill på svenska anstalter med hög säkerhetsklass (säkerhetsklass 1). Telefonkontakter i svenska fängelser har under mycket lång tid varit strikt reglerade enligt fängelselagen för att förhindra rymningar, fortsatt kriminell verksamhet eller hot mot brottsoffer.
Senast redigerad av Stiffinger 2026-08-31 kl. 17:17.
Citera
2026-08-31, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negercp
Måste handla om korruption.
Eller hot.

Om man är "plit" och får reda på att det kommer kunna gå illa för familjen om man inte smugglar in ett par mobiler, samtidigt som man vet att den som hotar har ett stort nätverk med våldskapital där ute så är det nog inte så lätt att säga nej, när han dessutom berättar vilken förskola barnet går på och var frun arbetar, och vilket reg-nummer man har på Volvon. Och plusar på med hemadressen till föräldrarna.
Citera
2026-08-31, 17:21
Medlem
triptykens avatar
Tänker en av dom där skitsmå kan man väl få in röven? Man går litet konstigt kanske men man får säga att man lagt till sig med en John Wayne gångstil

Herregud kan vissa få upp hela nävar i röven så måste väl en gammal Eriksson eller fyra inte vara omöjligt

Och enligt mig, har man tagit in teknik medelst ändtarmen ja då ska man fan få behålla den också!
Citera
2026-08-31, 17:22
Avslutad
Klockrent fall där en snugga som fått några klompimanger av nån som i hennes ögon var nån bad boy, varpå hon blev kär o lätt övertalades plock in lurarna!

Hur mkt skit sk hända innan man fattar att det går INTE att inkvotera kvinnor i varken rättsväsende polis eller nåt annat där dom gång på gång gör bort sig totalt eftersom dom inte klarar annat än att tänka med känslor. Som alltid när det är nåt.
Ta av kvinnor rösträtt omedelbart
Citera
2026-08-31, 17:22
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Tänker en av dom där skitsmå kan man väl få in röven? Man går litet konstigt kanske men man får säga att man lagt till sig med en John Wayne gångstil

Herregud kan vissa få upp hela nävar i röven så måste väl en gammal Eriksson eller fyra inte vara omöjligt

Och enligt mig, har man tagit in teknik medelst ändtarmen ja då ska man fan få behålla den också!
Man lär väl ha plats med en laddare också?
Citera
2026-08-31, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
En före detta kriminalvårdare på Norrtäljeanstalten berättar i Sveriges Radios podd Brottsutredarna hur hon manipulerades under flera månaders tid innan hon till slut smugglade in tre små mobiler i underlivet.

Där kom den
"Jag är kvinna jag gör aldrig fel, det va nån som lurade mig att göra det så det är inte mitt fel"

Och var exakt sa hon att det inte var hennes fel?
Citera
2026-08-31, 17:48
Medlem
Fantens avatar
Inte alla kvinnor, men alltid en kvinna.
Citera
2026-08-31, 17:55
Avstängd
Bajsmoderatorers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Inte alla kvinnor, men alltid en kvinna.

Vi såg det inte komma, vi har varit naiva etc etc etc
Citera
2026-08-31, 18:06
Medlem
KingForJustOneDays avatar
En kompis tog in ett PCMICA kort Nokia Cardphone 2.0 2002 på en klass 2 hans flickvän hade det i musen när hon kom på besök och la det i papperskorgen i besöksrummet som nån städade efter besöket och tog med kortet till avdelningen
Typ för o kunna sitta online med datorn på rummet
Jag tog in en lur på kumla i ett par mini högtalare luren satt inbakad i högtalarna som va igenskruvade och limmade med supelim..
Men jag behövde inte luren där så jag hade med högtalarna till 2 anstalter efter kumla och sen gjorde jag sönder dom tog ut luren och slängde högtalarna
Men det är 20 år sen hehehehe
Tror det dök upp 3 lurar på anstalten jag satt klass 2 som folk kasta över staketet så de hamna på rastgården där man röker
På klass 1 svårare oftast nån utpressad plit eller typ nån som jobbar där som lärare eller nåt som köpt snyft historier att vill ringa sina ungar och säga god natt typ
Citera
2026-08-31, 18:13
Medlem
Har de inte störningssändare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här