Citat:
Ursprungligen postat av
EnCarte
Man kan ha sekularism som det enda tillåtna.
En totalitär stat där man förbjuder människor att tro på vad de vill, dvs en stat utan religion- och yttrandefrihet. Jupp, en sådan stat kan man ha. Afghanistan har ett liknande upplägg.
Citat:
Ursprungligen postat av
EnCarte
Men annars man kan förstås angripa islam utifrån åsikterna inom religionen, på samma sätt som man gjort med de som var mot invandringen och angripa dem hatiskt. Marginalisera och förminska dem.
Lol, "de som är emot invandringen" har ett parti som har var femte invånares stöd i riksdagen. Att folk som röstar på parti X är sura på folk som röstar på parti Y är bara vanligt politiskt spel. Det finns folk som hatar SD, och "angriper dem hatiskt", och det finns folk som hatar V, och angriper de hatiskt. Det har du förmodligen märkt vi det här laget.
Det fina med Sverige är att vi har yttrandefrihet, och organisationsfrihet, så de får båda starta och driva sina partier ändå, och yttra sin mening.
Dessutom har vi tryckfrihet, Exakt 23, Nya tider, och Epoch Times är alla publikationer som för mediestöd av SVENSK STATEN. Och sist jag var inne och läste så var detta inte vad man kan kalla för "invaringspositiva" tidskrifter.
Citat:
Ursprungligen postat av
EnCarte
Cancellera. Sluta se dem som människor och sprida hat och förakt mot dem. Skapa invektiv även för alla som försöker försvara dem, för att tysta och cancellera även dem som landsförrädare och antidemokrater som vill riva ned samhället och skapa ett kalifat.
Nu börjar du återigen föreläsa om att "folk är dumma mot SD". Och? Vi har yttrandefrihet, man får säga en hel del i det här landet. Titta på Allard, som sitter i DN-intervju och skriker "KAOSBABBE BLATTE BATIKKÄRRING" som en discordgalning. Vem sätter honom i finkan? Vem hindrar honom från att kandidera till riksdagen? Vem tar ifrån honom hans politikerlön på 67 tkr i månaden?
Det är ett jävla ömkande och ett skitsnack, och helt irrelevant att börja gagga om att "folk är dumma mot folk som inte gillar invandring." Allard och resten av Tidö är dumma mot de som GILLAR invandring. Och så håller det på fram och tillbaka. Det är så det funkar i västerländska demokratier med YTTRANDEFRIHET och ORGANISATIONSFRIHET och RELIGIONSFRIHET, dvs sådana som TS uppenbarligen har ett problem med.
Citat:
Ursprungligen postat av
EnCarte
Det verkar vara ett helt ok tillvägagångssätt i dagens samhälle. Så det måste väl ses som något som ryms inom demokratin och är bra som du kan stödja?
Jag stödjer (till skillnad från TS) yttrandefrihet, organisationsfrihet, och religionsfrihet, ja.
Citat:
Ursprungligen postat av
EnCarte
Vi måste väl försvara demokratin mot de antidemokratiska krafter, eller är du mot det "fria" samhället?
Absolut. Varför skulle vi inte göra det? Var har jag föreslagit att vi inte ska göra det?
Citat:
Ursprungligen postat av
EnCarte
Debatten började med
"Debatten" började
här med att du citerade ett svar jag skrivit till någon annan än dig och skrev följande:
Citat:
Ursprungligen postat av
EnCarte
"Det handlar väl även om yttrandefrihet. Om man menar att det är fel att kritisera den fundamentalistiska religionen och att de som gör det ska sättas i fängelse för det, ska man kanske själv flytta till Afghanistan där man inte får framföra sina åsikter. För då är man antidemokrat.
Eller menar du att man inte ska få kritisera andra alls?"'
Svaret är nej, jag menar inte att "man inte ska få kritisera andra alls", och har eller inte påstått detta någonstans i tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av
EnCarte
att jag påpekade att du ser olika på människor för samma åsikt.
Citera gärna var i tråden jag "ser olika" på människor för samma åsikt.
Citat:
Ursprungligen postat av
EnCarte
Inte vilka åsikter jag har. Du blandar ihop det. Jag visar på hyckleriet.
Du har inte visat på något hyckleri:
Citat:
Ursprungligen postat av
EnCarte
Du kan inte försvara multikulturen och samtidigt säga att den inte är bra.
Var har jag sagt "multikultur är bra"? Citera gärna.
//
Och så en fråga från mitt förra inlägg som du inte besvarade:
Citat:
Ursprungligen postat av
EnCarte
Eller tvinga dem att ta till sig kulturen här?
Beror på vad du menar med "tvinga" och exakt vilken "kultur" du tänker dig ska påtvingas.