2026-08-30, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traumprinzz
Du vill ha ett land där de som inte tycker som du, och har samma trosåskådning som du, straffas för detta.

Vadå straffas ?
Mekka är ju deras heliga plats.
Då borde dom väl vilja bo där ?
Citera
2026-08-30, 17:46
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Frågan är väl varför man skulle vara emot några man i mångt och mycket vill ha samma typ av samhällsbygge som.
Vill han ha det? En fråga som du ska ställa till honom. Han kanske inte vill ha det som där helt enkelt. Där man kört ut alla judar och kristna.

Försvarar du islam och åsikterna där, ska du väl försvara hans rätt till sina, enligt dig, likadana.
Citera
2026-08-30, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Vill han ha det? En fråga som du ska ställa till honom. Han kanske inte vill ha det som där helt enkelt. Där man kört ut alla judar och kristna.

Försvarar du islam och åsikterna där, ska du väl försvara hans rätt till sina, enligt dig, likadana.

Jag försvarar inte islam.

Har du inte läst igenom tråden?

1: Islamister är dåliga, de vill begränsa frihet och förbjuder i sina länder kristna att vara kristna.
2: Jag är bra, jag vill begränsa frihet, och förbjuda muslimer att vara muslimer i mitt land.

?

Make it make sense.
Citera
2026-08-30, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Vadå straffas ?
Mekka är ju deras heliga plats.
Då borde dom väl vilja bo där ?

Och vad vill du göra med de som bor här?

Ska de få vara muslimer, eller ska de förbjudas vara det, såsom du skulle förbjudas vara kristen i Afghanistan?
Citera
2026-08-30, 17:54
Medlem
Citat:
Och vad vill du göra med de som bor här?

Ska de få vara muslimer, eller ska de förbjudas vara det, såsom du skulle förbjudas vara kristen i Afghanistan?

Dom kan hålla sin skitreligion inombords.
Citera
2026-08-30, 17:56
Medlem
Citat:
Dom kan hålla sin skitreligion inombords.

Här kommer frågan igen:

Vad.

Vill.

Du.

Göra.

Med.

Dem?

Du är i politikforumet. Håll dig till politik, inte intresserad av att läsa nån slags dagbok.
Citera
2026-08-30, 17:58
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Jag försvarar inte islam.

Har du inte läst igenom tråden?

1: Islamister är dåliga, de vill begränsa frihet och förbjuder kristna att vara kristna sina länder.
2: Jag är bra, jag vill begränsa frihet, och förbjuda muslimer att vara muslimer i mitt land.

?

Make it make sense.
Ja, en kulturkrock. Vad du egentligen säger är att muslimer ska få anse det, men inte han. Muslimer anser väl sig också bra när de gör så. Same, same. Alla är människor.

Du försvarar väl visst islam. Det bästa vore väl att man kritiserade religion så de lämnade den och blev sekulära?
Man har kritiserat kristendomen här i mer än hundra år. Nu är det plötsligt fel att kritisera en annan religion.
Citera
2026-08-30, 18:02
Medlem
Citat:
Här kommer frågan igen:

Vad.

Vill.

Du.

Göra.

Med.

Dem?

Du är i politikforumet. Håll dig till politik, inte intresserad av att läsa nån slags dagbok.

Klargöra för dom att dom inte ska skylta med sin skräpreligion oavsett hur mycket sossarna gosar med dom.
Citera
2026-08-30, 18:06
Medlem
Citat:
Ja, en kulturkrock. Vad du egentligen säger är att muslimer ska få anse det, men inte han. Muslimer anser väl sig också bra när de gör så. Same, same. Alla är människor.

Det är inte vad jag säger.

Jag säger inte att någon "får" eller "inte får" någonting.

Det jag säger är att man är en hycklare som går vilse om man kritiserar en samhällsordning för att vilja begränsa vissa religioners frihet, och straffa dem som inte lyder, när man själv propagerar för exakt samma samhällsordning.

"Buhu, islam är så hemska och vidriga, de hatar frihet, de förbjuder kristna att vara kristna, jag föreslår att lösa detta genom att förbjuda muslimer att vara muslimer, och begränsa deras frihet."

Kritiserar du en modell så får du ju presentera en annan modell. Inte samma som den du kritiserar.

Citat:
Du försvarar väl visst islam. Det bästa vore väl att man kritiserade religion så de lämnade den och blev sekulära?

Citera gärna var jag "försvarar islam".

Citat:
Man har kritiserat kristendomen här i mer än hundra år. Nu är det plötsligt fel att kritisera en annan religion.

Vem har sagt att det är fel att "kritisera en annan religion"?
Citera
2026-08-30, 18:11
Medlem
Citat:
Klargöra för dom att dom inte ska skylta med sin skräpreligion oavsett hur mycket sossarna gosar med dom.

Du är m.a.o en hycklare som vill att vissa ska få praktisera sin religion öppet i det här landet utan att hindras av staten, medan andra inte ska få tillhöra sin religion offentligt.

Du delar m.a.o flera islamistiska länders idéer om att det bara finns en viss typ av religion man får tillhöra, och om man tillhör någon annan ska man hindras från/straffas för detta.

Du hejar på för precis samma inskränkningar av frihet som de islamistiska länder du kritiserar dessa länder.

Vilket är hyckleri.
Citera
2026-08-30, 18:13
Medlem
Citat:
Du är m.a.o en hycklare som vill att vissa ska få praktisera sin religion öppet i det här landet utan att hindras av staten, medan andra inte ska få tillhöra sin religion offentligt.

Du delar m.a.o flera islamistiska länders idéer om att det bara finns en viss typ av religion man får tillhöra, och om man tillhör någon annan ska man hindras från/straffas för detta.

Du hejar på för precis samma inskränkningar av frihet som de islamistiska länder du kritiserar dessa länder.

Vilket är hyckleri.

Om en religion är livsfarlig så behöver man inte respektera den.
Det GÅR INTE att vara PK och behandla allt och alla lika.
Det är omöjligt.
Citera
2026-08-30, 18:21
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Det är inte vad jag säger.

Jag säger inte att någon "får" eller "inte får" någonting.

Det jag säger är att man är en hycklare som går vilse om man kritiserar en samhällsordning för att vilja begränsa vissa religioners frihet, och straffa dem som inte lyder, när man själv propagerar för exakt samma samhällsordning.

"Buhu, islam är så hemska och vidriga, de hatar frihet, de förbjuder kristna att vara kristna, jag föreslår att lösa detta genom att förbjuda muslimer att vara muslimer, och begränsa deras frihet."

Kritiserar du en modell så får du ju presentera en annan modell. Inte samma som den du kritiserar.

Citera gärna var jag "försvarar islam".

Vem har sagt att det är fel att "kritisera en annan religion"?
Varför ska man behöva ha en annan modell. Varför kan man inte använda samma? Lite oförståeligt faktiskt.

Man är inte hycklare, man är konsekventa i hur man ser på det. Det är du som inte är konsekvent i hur du ser på det. Eller menar du att muslimer som inte vill ha kristna där är hycklare? Anser du inte det, kan det väl inte vara hyckleri om man ser likadant på Islam här. Jag menar nog att du ser olika på vem som anser det.
Senast redigerad av EnCarte 2026-08-30 kl. 18:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in