2026-08-31, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Jag tror jag börjar förstå er som kritiserat mig och ni menar alltså att dessa pedofiler skulle i sin vardag inte träffa barn i sexuellt syfte. Men eftersom Dumpen triggade igång dem, så dyker de upp. Annars skulle de inte komma eller göra illa barn?

Så ni tänker alltså inte att dessa i övriga fall försöker träffa barn? För det är inte logiskt att ''fjortonåringar kommer och träffar gubbar''?
|...]

Är man inte pedofil, så träffar man inte barn i sexuellt syfte.

Du har en hel del att läsa på i ämnet. Börja t.ex här : https://ecpat.se/blogg/vad-ar-egentligen-en-pedofil/

Det finns också åtskilliga andra länkar till kunskap tidigare i tråden.
--
Citera
2026-08-31, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Den är olaglig rakt av, varav IMY och EU-Kommissionen redan är informerade.

Läsa på här: (FB) Dödsstöten för mrkoll,Lexbase och liknade sidor är GDPR

Ledtråd till jakten på kunskap: C-199/24 (9 Juli 2026)

Du är precis den naiva gökenpå exempelvis Facebook. Kunskap är gratis. Tänka är gratis. Läsa lagar är gratis.

ÄNDÅ förstår ni lika mycket som en korkad dvärg med grov downs syndrom. Lite som Putte själv faktiskt.
Nej, den är ännu inte olaglig. Det måste avgöras i rätten och utifrån en rättslig förhandling. Det är inte så enkelt att den bara stoppas rakt av. "IMY säger dessutom uttryckligen att det inte går att ge ett generellt svar på om information ur domar får publiceras på internet, eftersom förhållandet mellan GDPR och det svenska grundlagsskyddet måste bedömas." En fråga som således inte är avgjord ÄNNU! Så du kan titta dig själv i spegeln och bedöma ditt kromosomantal.
Citera
2026-08-31, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Således du kan inte definiera överhuvudtaget , men ger dig rätten att svamla som ett gammalt fyllo.
Kom igen när du har lite fakta och inte fantasier och sagor .
Du är inte seriös på en enda punkt och du blandar ihop saker å det grövsta ,för att du inte förstår.
Vad exakt är ni upprörda över då?
Citera
2026-08-31, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeskB
Du har en hel del att läsa på i ämnet. Börja t.ex här : https://ecpat.se/blogg/vad-ar-egentligen-en-pedofil/

Det finns också åtskilliga andra länkar till kunskap tidigare i tråden.
--
Tänker inte klicka mig på en okänd länk.

Förklara exakt istället vad exakt du är upprörd över och varför Dumpen är dålig.
Citera
2026-08-31, 07:36
Medlem
Citat:
Tänker inte klicka mig på en okänd länk.

Förklara exakt istället vad exakt du är upprörd över och varför Dumpen är dålig.

Åh, Pytt, vågar du klicka på länken till Dumpen, så borde du våga klicka på länken till den seriösa sajten ECPAT...

Att jag valde ECPAT beror på, att där besvaras redan i ingressen ditt okunniga påstående om, att endast pedofiler förgriper sig på barn...

Var i mitt inlägg påstår jag att Dumpen är dålig?

Jag tänker hur som helst inte skedmata dig... Du väljer själv, om du även framöver vill framstå som okunnig i det du uttalar dig om...
Citera
2026-08-31, 08:06
Medlem
tens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeskB
Åh, Pytt, vågar du klicka på länken till Dumpen, så borde du våga klicka på länken till den seriösa sajten ECPAT...

Att jag valde ECPAT beror på, att där besvaras redan i ingressen ditt okunniga påstående om, att endast pedofiler förgriper sig på barn...

Var i mitt inlägg påstår jag att Dumpen är dålig?

Jag tänker hur som helst inte skedmata dig... Du väljer själv, om du även framöver vill framstå som okunnig i det du uttalar dig om...

Ecpat börjar texten med "För ett barn som utsätts är det inte viktigt vad vi kallar en person som begår sexuella övergrepp. Alla övergrepp är allvarliga och olagliga."

Om en förövare har en diagnos eller inte är fullständigt oväsentligt, vill någon knulla barn är vederbörande pedofil oavsett läkarbesök.
Citera
2026-08-31, 08:37
Medlem
Citat:
Vad exakt är ni upprörda över då?
När du har tränat upp din läsförståelse och läst mina inlägg samt skaffat de mest basala kunskaperna kring detta fenomen samt dumpens roll , kan vi kanske fortsätta diskussionen.
Du tycks bara känna till dumpen , men det finns seriösa organisationer också , varav en del bedriver forskning.

1. Ecpat
2. Childhood foundation ( Drottning Silvia är ambassadör)
3. Stiftelsen allmänna barnahusen
4. Brå
5. Bris
6. Olika universitetsstudier om övergrepp på barn.
Senast redigerad av Takanashi 2026-08-31 kl. 08:49.
Citera
2026-08-31, 08:50
Medlem
MYCKET positiv till Dumpens arbete MEN med reklam för SD går de tyvärr bort.
Citera
2026-08-31, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ten
Ecpat börjar texten med "För ett barn som utsätts är det inte viktigt vad vi kallar en person som begår sexuella övergrepp. Alla övergrepp är allvarliga och olagliga."

Om en förövare har en diagnos eller inte är fullständigt oväsentligt, vill någon knulla barn är vederbörande pedofil oavsett läkarbesök.

Trams! För den som orkar läsa bortom den 2:a meningen: "Det kan ändå vara viktigt att känna till att begreppen inte är synonyma. Genom att använda rätt begrepp vid rätt tillfälle kan vi tillsammans hjälpas åt så att fler övergrepp kan stoppas innan de begås."

Rubriken på stycket är: "Vad är det för skillnad mellan en pedofil och en förövare?"

Det ankommer inte på random dumpling att ställa psykiatriska diagnoser. Däremot kan en fackman ha nytta av sådant när det gäller hur förövaren, av vad för slag det vara månde, skall "behandlas".
Citera
2026-08-31, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
När du har tränat upp din läsförståelse och läst mina inlägg samt skaffat de mest basala kunskaperna kring detta fenomen samt dumpens roll , kan vi kanske fortsätta diskussionen.
Du tycks bara känna till dumpen , men det finns seriösa organisationer också , varav en del bedriver forskning.

1. Ecpat
2. Childhood foundation ( Drottning Silvia är ambassadör)
3. Stiftelsen allmänna barnahusen
4. Brå
5. Bris
6. Olika universitetsstudier om övergrepp på barn.

Fast det är mycket roligare att kolla dumpen, håller du inte med? Känsliga behöver iofs inte oroa sig för kukar om man besöker ovanstående sidor men nu är jag så fruktansvärt van tack vare Sara.

Det är naturligtvis inte lämpligt att barn besöker Dumpen men hur ska dessa annars känna igen en eventuell förövare? Det är en nöt som den intelligente Sara måste knäcka. Föräldrar klagar på kukarna på Dumpen men jag är ok med dessa. Under rättegången så Sara att kukarna måste vara där och då är det bara så helt enkelt.
Citera
2026-08-31, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ten

Det har med saken att göra för att en sån där jättebebis med diagnoser som Dumpen hänger ut kommer inte i kontakt med en fjortis i nån jävla chatt, fläskberget kanske drar iväg ett hej från mammas källare dreglandes men han får inte ett svar då fjortisen med största sannolikhet är intresserad av en jämnårig pojke i parallellklassen etc och inte av en flodhäst. Du förstår verkligen inte?

Jag vet att Dumpen upprepat dessa knullscenarion och när lådvinstanterna i Facebookgruppen drar igång så blir det en sanning i rusets tecken men det är skön bakfylleångest på den.

Ibland ramlar det in nån högutbildad med normalt utseende och då kan han plockas fram som ett alibi men redan nästa dag är vi tillbaka med mongos.

Det är rolig tv, jag erkänner det.
Citera
2026-08-31, 12:07
Avstängd
Mellanhandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda2
MYCKET positiv till Dumpens arbete MEN med reklam för SD går de tyvärr bort.
Ah SD har köpt reklamplats på Dumpen.se

L ska köpa reklamplats på Flugsvamp 4 tkr ja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in