2026-08-31, 08:23
Avslutad
Jag är av den bestämda åsikten att Sverige aldrig borde ha erkänt Palestina.

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/Q7zrwP/l-sverige-maste-dra-tillbaka-erkannandet-avpalestina
Inte sedan Förintelsen har så många judar dödats som under de två första dagarna av den islamistiska terrorgruppen Hamas besinningslösa angrepp på civila i Israel. För varje spillt människoliv som den palestinska ledningen inte fördömer gör man sig medskyldig till Hamas massmördande.

Terrorbejakare kan inte gås till mötes – Sverige måste nu återkalla erkännandet av Palestina, dra in biståndet, öppna för vapenexport till Israel samt skicka hem den palestinska ”ambassadören”.

Det är fasansfulla scener som utspelar sig i Mellanösterns enda demokrati Israel, där hundratals oskyldiga människor har massakrerats.

Vissa debattörer har velat likställa Palestinas kamp med Ukrainas. De menar att Hamas angriper Israel i självförsvar. Jämförelsen är grotesk.

Likt ryska krigsförbrytare i Ukraina riktar Hamas uppenbart in sig på civila offer. Samtidigt använder man det palestinska folket och kidnappade israeliska barn som sköldar. Israel har inte bara rätt att försvara sig, det är en skyldighet mot medborgarna och demokratin. Hamas har både palestinskt och israeliskt blod på sina händer.

Kärnan i Hamas mördarideologi är hat mot judar; deras mål är etnisk rensning och att utplåna Israel som stat. Ideologin vilar på ett månghundraårigt hat mot judar i Mellanöstern.

Det är arrogant att tro att fred mellan Israel och palestinierna är möjligt så länge Hamas och deras idéer finns kvar. Det var lika naivt när den socialdemokratiska regeringen erkände Palestina 2014.
Vad tycker ni andra? Ska vi göra om och göra rätt genom att återta det huvudlösa felbeslutet att erkänna Palestina?
Citera
2026-08-31, 08:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 2026debatt

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/Q7zrwP/l-sverige-maste-dra-tillbaka-erkannandet-avpalestina
Inte sedan Förintelsen har så många judar dödats som under de två första dagarna av den islamistiska terrorgruppen Hamas besinningslösa angrepp på civila i Israel. För varje spillt människoliv som den palestinska ledningen inte fördömer gör man sig medskyldig till Hamas massmördande.

Terrorbejakare kan inte gås till mötes – Sverige måste nu återkalla erkännandet av Palestina, dra in biståndet, öppna för vapenexport till Israel samt skicka hem den palestinska ”ambassadören”.

Det är fasansfulla scener som utspelar sig i Mellanösterns enda demokrati Israel, där hundratals oskyldiga människor har massakrerats.

Vissa debattörer har velat likställa Palestinas kamp med Ukrainas. De menar att Hamas angriper Israel i självförsvar. Jämförelsen är grotesk.

Likt ryska krigsförbrytare i Ukraina riktar Hamas uppenbart in sig på civila offer. Samtidigt använder man det palestinska folket och kidnappade israeliska barn som sköldar. Israel har inte bara rätt att försvara sig, det är en skyldighet mot medborgarna och demokratin. Hamas har både palestinskt och israeliskt blod på sina händer.

Kärnan i Hamas mördarideologi är hat mot judar; deras mål är etnisk rensning och att utplåna Israel som stat. Ideologin vilar på ett månghundraårigt hat mot judar i Mellanöstern.

Det är arrogant att tro att fred mellan Israel och palestinierna är möjligt så länge Hamas och deras idéer finns kvar. Det var lika naivt när den socialdemokratiska regeringen erkände Palestina 2014.
Vad tycker ni andra? Ska vi göra om och göra rätt genom att återta det huvudlösa felbeslutet att erkänna Palestina?

Ja, självklart ska vi riva upp det farsartade och "kuppade" besultet av hor-margot och s + mp regeringen.

det vi såg 7 oktober var ju exakt det som man varnade att hor-margots, stöd till "de moderata palestinska krafterna" ledda till.

vänsterna har problem med terroromatik såväl som antisemtism, att det även är ett utbrett problem i den svenska befolknigen gör det inte till ett "rätt beslut"...
Citera
2026-08-31, 08:33
Medlem
Ja, den påhittade fejkstaten Palestina skulle aldrig ha erkänts och nu bör Sverige dra tillbaka erkännandet.

Sverige bör även flytta ambassaden från Tel Aviv till Jerusalem. Det är Jerusalem som är Israels huvudstad och det skall Sverige inte motarbeta genom att ha sin ambassad i Tel Aviv.
Citera
2026-08-31, 08:35
Medlem
Nej det låter väl onödigt. Ser inte riktigt varför jag skulle bry mig om vad Joar Forssell, tycker.
Citera
2026-08-31, 08:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Ja, självklart ska vi riva upp det farsartade och "kuppade" besultet av hor-margot och s + mp regeringen.

det vi såg 7 oktober var ju exakt det som man varnade att hor-margots, stöd till "de moderata palestinska krafterna" ledda till.

vänsterna har problem med terroromatik såväl som antisemtism, att det även är ett utbrett problem i den svenska befolknigen gör det inte till ett "rätt beslut"...

Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Ja, den påhittade fejkstaten Palestina skulle aldrig ha erkänts och nu bör Sverige dra tillbaka erkännandet.

Sverige bör även flytta ambassaden från Tel Aviv till Jerusalem. Det är Jerusalem som är Israels huvudstad och det skall Sverige inte motarbeta genom att ha sin ambassad i Tel Aviv.

Det skulle vara ett utmärkt ställningstagande och en markering att terrorism aldrig ska löna sig. När antisemiten Wallström kuppade igenom det vidriga erkännandet så var det exakt det som skedde, man belönade terrorismen mot Israel.
Citera
2026-08-31, 08:36
Avstängd
Connykrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius

Jag tycker man samtidigt ska dra tillbaka erkännandet av den påhittade fejkstaten israel.

Sverige bör dra sig ifrån israel helt och lämna dol åt vargarna.

Dra till baka båda erkännandena.
Citera
2026-08-31, 08:37
Medlem
triptykens avatar
Jaha?

För det första är ju det erkända Palestina numera Västbanken efter Hamas övertagande av Gaza (ett val, sen förbjöd dom val och började rensa ut motståndare)

Att vilja sätta likhetstecken mellan Hamas och Palestinska självstyret är ju ett generande kasst beslut.
Om målet då inte är att tvinga ihop dom grupperna mot en gemensam fiende.

Att Hamas är rövhattar håller nog alla vettiga med om, att vilja stärka Hamas gebom att tvinga självstyret i knät på dom verkar som en pissig taktik

Men vad vet jag, du kanske gillar Hamas?
Citera
2026-08-31, 08:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Jag tycker man samtidigt ska dra tillbaka erkännandet av den påhittade fejkstaten israel.

Sverige bör dra sig ifrån israel helt och lämna dol åt vargarna.

Dra till baka båda erkännandena.

Så du håller med om att vi bör återta erkännandet av Palestina? Det andra du svamlar om är OT så det lämnar jag obesvarat.
Citera
2026-08-31, 08:40
Avstängd
Connykrims avatar
Citat:
Så du håller med om att vi bör återta erkännandet av Palestina? Det andra du svamlar om är OT så det lämnar jag obesvarat.

Jag besvarade ett inlägg som började snacka om israel.

Ja jag häller med. Dra tillbaka det från båda satansländerna
Citera
2026-08-31, 09:04
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:

Socialdemokraterna behövde betala för de muslimska rösterna i valet 2014. Inte svårare än så.
Citera
2026-08-31, 09:32
Medlem
MittMalmoes avatar
Alldeles för många här som inte kan skilja på "Jude" och ockupationsmakten "Israel"

JA.. du kan och ska vara kritisk mot terrorstater som begår folkmord utan att vara "antisemit".. tror inte det kan vara tydligare vem som är den riktiga banditen i den här historien

Men jag undrar hur tongångarna hade varit om exempelvis ukrainare som fått uppehållstillstånd i Sverige börjat ta bit för bit av vårt land.. eftersom deras religion säger att Gud lovat dem för 3000år sedan att Sverige är deras.

Vore kul att se er min om de knackat på er dörr i Staffanstorp och kickat ut er ur ert hus
Citera
2026-08-31, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Alldeles för många här som inte kan skilja på "Jude" och ockupationsmakten "Israel"

Nej, inte alls. Det är bara så du försöker försvara ditt tydliga judehat.

Citat:
JA.. du kan och ska vara kritisk mot terrorstater som begår folkmord utan att vara "antisemit".. tror inte det kan vara tydligare vem som är den riktiga banditen i den här historien

Terrorstaten är Hamas, folkmordet ägde rum 7 oktober 2023 och självklart blir man inte antisemit av att påpeka att terrorstaten Hamas begick folkmord 7 oktober 2023.

Hade du någon synpunkt på att erkännandet av terrorstaten Palestina bör dras tillbaka pga att Palestina är en påhittad fejkstat som förföljer och mördar judar över hela planeten?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in