2026-02-18, 00:06
Medlem
Två personer. En var en gammal barndomsvän (vi hade inte haft kontakt under några år). Den andra var en i gymnasiet. Olika klasser, men vi var bekanta. Självmordet inträffade åratal efter gymnasiet.
Citera
2026-02-18, 01:30
Medlem
En kollega tog självmord, en fantastisk dag i mitt liv, bjöd familjen på lyxkrog.
Citera
2026-02-18, 14:25
Medlem
orco2s avatar
En vän tog överdos med värktabletter två ggr hennes son hittade henne båda gångerna varav sista blev hennes död.
En annan hoppade framför tåget hon blev inte ens 15år.
Så ja nog vet man hur det är🤔🥲
Citera
2026-02-18, 14:33
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Det har tyvärr hänt.
Tre, vad jag vet, och en förmodad.
Citera
2026-03-10, 09:46
Medlem
Ja jag har varit med om att nära vänner både tagit sitt liv och dött i överdos, längesen nu dock
Citera
2026-03-18, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Det startades en tråd om dödsfall på arbetsplatsen.

Så tänkte fråga hur många som har varit med om ett självmord i sin närhet. Inom släkten, en kompis eller en kollega på arbetsplatsen, eller granne mm.

Självmord ska ju vara en av de vanligaste dödsorsakerna bland män i alla fall.
Det har varit många självmord.
Blandade åldrar och bägge könen.
Citera
2026-03-20, 21:29
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
En kille jag gick i samma klass med hängde sig ute på gården där han bodde med föräldrar. Vet inte varför men jag tror det hade med några privata bilder han hade delat med några tjejer i klassen/skolan.
Citera
2026-03-20, 23:30
Medlem
Oj oj... Minst 3 varav en var ett ex. Har även sett mkt suicid genom jobbet som brandman men det räknas ju inte in lixom...
Citera
2026-04-02, 18:41
Medlem
elvinelvins avatar
Jag var med om att min systers mans syster tog självmord
Citera
2026-08-28, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Det startades en tråd om dödsfall på arbetsplatsen.

Så tänkte fråga hur många som har varit med om ett självmord i sin närhet. Inom släkten, en kompis eller en kollega på arbetsplatsen, eller granne mm.

Självmord ska ju vara en av de vanligaste dödsorsakerna bland män i alla fall.
För många år sedan så hängde sig en bekant i sitt studentrum.
Citera
2026-08-31, 02:31
Medlem
Made.to.suffers avatar
Min kusin hängde sig å lämnade fru å barn ovetandes. Inget tecken eller något på att han mådde dåligt istället så vare som att han var som lyckligast de senaste månaderna innan han valde sitt val. Möjlig orsak var hans ekonomin som gått i botten vilket han dolde för familjen tills det inte gick längre.

En granne som gick i pension tog nyligen livet av sig också genom hängning. Var frun som hittade han i garaget. Samma där inget tecken på att han skulle må dåligt det bara hände från ingenstans. De sista dagarna jag såg han så hejade han om man gick förbi å han verkade glad över pensionen.

Är dessa fall som är omöjliga att förhindra eftersom ingen vet varför eller hur det kunde gå så långt.
Citera
2026-08-31, 03:41
Medlem
Väldigt många bekanta har avslutat sina liv.
Droger och skulder verkar vara ett vanligt tema bakom men jag vet inte så mycket kring någon som gjort suicid.

Antagligen är det många fler som jag inte vet om som är döda idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in