2025-12-02, 00:30
Medlem
Dumdrygs avatar
Det startades en tråd om dödsfall på arbetsplatsen.

Så tänkte fråga hur många som har varit med om ett självmord i sin närhet. Inom släkten, en kompis eller en kollega på arbetsplatsen, eller granne mm.

Självmord ska ju vara en av de vanligaste dödsorsakerna bland män i alla fall.
Citera
2025-12-05, 17:57
Bannlyst
Följdfråga: Hur ofta maskeras självmord av släktingar?
Citera
2025-12-09, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg

Så tänkte fråga hur många som har varit med om ett självmord i sin närhet. Inom släkten, en kompis eller en kollega på arbetsplatsen, eller granne mm.

Min farbror tog livet av sig när jag var 3, och min pappa tog livet av sig när jag var 13, så har varit med om det lite för väl.
Citera
2025-12-09, 11:29
Medlem
Muppetys avatar
Min morbror tog sitt liv för ca 6 år sen, det är vad alla säger i.a.f, o visst hade han höga halter av läkemedel i kroppen (han hade mycket medicin utskrivet), men jag fattar inte varför han valde att göra det...? Han blev 59 år.

EDIT: Jag umgicks mer som med en vän med min morbror, t.ex. festade o reste vi tillsammans.
Senast redigerad av Muppety 2025-12-09 kl. 11:36.
Citera
2025-12-09, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg

Obegripligt, du startar en tråd men börjar inte själv med erfarenheten.

5 personer utan längre eftertanke
Citera
2025-12-09, 14:52
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slev
Obegripligt, du startar en tråd men börjar inte själv med erfarenheten.

5 personer utan längre eftertanke

Varför är det obegripligt?
Citera
2025-12-11, 17:38
Medlem
Tror hälften av alla i släkten och jobbet funderar på att avsluta det men kommer inte till skott, du vet vapenlagar

Rent statistiskt borde ju någon från skoltiden eller gammalt jobb sagt upp sig permanent

Många tröstäter, får diabetes
Måste vara det mest plågsamma självmord, snarare självskadande
Citera
2025-12-11, 19:52
Medlem
Hovslättsmannens avatar
En kusin sköt sig i huvudet med gevär.
En vän tog sitt liv, men jag fick aldrig reda på varför.

Båda hade ett mönster i sina liv, där de hade svårt att klara motgångar.
Så fort något jobbigt hände, så skulle de slå sig själva, slå någon annan eller hota med att tända eld på något. Det kom inte som någon överraskning i något av fallen, kan jag avslöja.
Citera
2025-12-11, 21:18
Medlem
En vän till familjen tog sitt liv för några år sedan. Han hade fått en Parkinsons-diagnos. Han var ca 50 år.
Citera
2026-01-08, 01:27
Medlem
Transkalles avatar
En kollega på tidigare jobb begick självmord. Kom från ingenstans ur min synvinkel fast kände honom inte utöver jobbet.
Citera
2026-01-08, 21:39
Medlem
Ingen släkting hittils tack och lov, däremot folk på tidigare jobb och bekanta. 100% män har det varit och nästan uteslutande hängning.

Var en som fäste snaran i elementet och lutade sig fram. Han hade kunnat ångra sig vilket ögonblick som helst men han såg verkligen ingen annan utväg.

Att hitta sitt eget barn när dom tagit det slutgiltiga beslutet, jag begriper inte hur man som förälder hittar kraften att fortsätta...
Citera
2026-01-08, 21:45
Medlem
zombie-nations avatar
En ganska nära släkting, när jag var liten. Fick reda på för inte länge sedan att en jag umgicks med mycket förr hade begått självmord. Annars är det ett gäng internetvänner, tyvärr sådana som jag hade länge och som man hade IRL-kontakt med också. Min kompis kompis tog också livet av sig, kände inte personen så väl, men hen var den yngsta på några och 20, det kändes dåligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in