2026-08-27, 13:12
Medlem
Fyrfaldets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag tycker inte att jag varit otydlig på något sätt här och jag kan inte förklara det mer än vad jag redan gjort. Så jag är klar här nu.
Du lämnar alltså för att du inte kan svara på varför mina dåliga inlägg, som en enda debattör i den 6-sidiga diskussionen, ska leda till att tråden stängs mitt i diskussionen. Med en helt annan motivering än att jag gjorde dåliga inlägg. Jag förstår vad du säger, mina dåliga inlägg betyder att tråden ska stängas. Det är detta jag säger är galet.
Citera
2026-08-27, 13:22
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrfaldet
Du lämnar alltså för att du inte kan svara på varför mina dåliga inlägg, som en enda debattör i den 6-sidiga diskussionen, ska leda till att tråden stängs mitt i diskussionen. Med en helt annan motivering än att jag gjorde dåliga inlägg. Jag förstår vad du säger, mina dåliga inlägg betyder att tråden ska stängas. Det är detta jag säger är galet.

Well, om inte ens du som TS för tråden klarar av att hålla dig till topic är det inte mycket vits med att låta diskussionen fortgå.

Att det dessutom är en felplacerad tråd om ett ämne du aldrig kommer få gehör för, då admin bestämmer och han vill ha ett forum där alla kan och får diskutera, gör inte att diskussionen mer aktuell att fortsätta.

Gör om, gör rätt...
Citera
2026-08-27, 13:30
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ja, jag vet att trådar ska ha diskussionvärde. Varför har inte min tråd det?
Alltså, folk ger off topic argument baserat på min tråd till och med här. Det har ju uppenbarligen ett enormt diskussionsvärde.

Och om du kollar min signatur så har jag haft åtta trådar i toppen på "populära ämnen." Uppenbarligen skriver jag bra trådar.
Om man "kollar din signatur" så har du åstadkommit 2 låsta trådar och 4 trådar i papperskorgen av 23 st, tycker du att det är något mått på kvalitet? 6 av dom är dessutom klagomål på modereringar.

Intressant dock att du själv ber om att få en varning, när en moderator varit vänlig nog att bara radera några av dina inlägg och låsa tråden...
Citera
2026-08-27, 13:57
Moderator
Maviels avatar
Citat:

Jag lämnar för att du inte vill ta till dig min förklaring till varför tråden låstes. Det finns inga fler ord jag kan använda mig av. Det är fruktlöst att fortsätta diskutera detta med dig. Du vill bara bråka.
Citera
2026-08-27, 19:00
Medlem
Fyrfaldets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Well, om inte ens du som TS för tråden klarar av att hålla dig till topic är det inte mycket vits med att låta diskussionen fortgå.

Att det dessutom är en felplacerad tråd om ett ämne du aldrig kommer få gehör för, då admin bestämmer och han vill ha ett forum där alla kan och får diskutera, gör inte att diskussionen mer aktuell att fortsätta.

Gör om, gör rätt...
Okej men kan jag inte få tråden upplåst och jobba på mina argument och inlägg då...
Citera
2026-08-27, 22:47
Medlem
Citat:
Okej men kan jag inte få tråden upplåst och jobba på mina argument och inlägg då...
Du har fått svar av Maviel typ fem gånger bara i den här tråden och ändå fortsätter du ställa samma frågor om och om igen. Har du svårt att begripa vad som faktiskt sägs? Acceptera att tråden blev låst och gå vidare med livet.
Citera
2026-08-28, 10:43
Medlem
Fyrfaldets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Du har fått svar av Maviel typ fem gånger bara i den här tråden och ändå fortsätter du ställa samma frågor om och om igen. Har du svårt att begripa vad som faktiskt sägs? Acceptera att tråden blev låst och gå vidare med livet.
Men herregud. Maviel säger "Du gjorde dåliga inlägg." Om hon skriver det 5 gånger, då svarar jag väl naturligtvis också 5 gånger att "att jag, en enda debattör av alla debattörer i den 6 sidor långa diskussionen, gjorde dåliga inlägg innebär inte att en hel tråd som är aktiv ska stängas mitt i konversationen med motiveringen att ämnet är uttömt (som för övrigt inte har något med mina inlägg att göra, så hon ger två helt olika svar)". Det är ju hon som inte skriver något nytt, hon svarar på mitt motsvar med att repetera det jag just skrev ett motargument till. Då repterar jag självklart mitt motargument.

Det är ju hon som svarar på mitt motargument med att bara repetera samma sak. Självklart skriver jag samma svar när hon repeterar sig. Hon skriver ju inget nytt och då blir svaret naturligtvis samma som förra gången hon sa samma sak.

Om detta var svårt för dig så kan jag ta det på dagisnivå.

Maviel: Tråden stängdes för att du skrev dåliga inlägg.
Jag: Att jag skrev dåliga inlägg är ju en jättedålig anledning att stänga en hel tråd som är aktiv och har 6 sidor med diskussion.
Maviel: Du gjorde dåliga inlägg. Därför slängdes tråden.
Jag: Ja, jag vet. Och det är konstigt att stänga en aktiv tråd bara för att jag, en enda användare, gjorde dåliga inlägg.

Jag får absolut ingenting av henne förutom "Du skrev dåliga inlägg. Därför stängdes tråden." Precis som du säger så har hon ju "svarat mig" 5 gånger med exakt samma sak. Hon svarar inte på mitt motargument, hon repterar bara att den stängdes för att jag skrev dåliga inlägg. Dessutom svarar hon inte alls på när jag ifrågasätter att hon ger två helt olika anledningar till stängningen. En gång är det att jag skrev dåliga inlägg, och en annan gång är det att tråden är uttömd trots att den, som sagt 6 sidor långa tråden, var mitt i en aktiv diskussion när hon stängde den.

Ser du nu att det är Maviel som upprepar sig? Fattar du fortfarande inte så kan jag lägga in äkta citat från tråden. Klarar du inte att förstå då så har jag slut på idéer på hur jag kan hjälpa dig.
Senast redigerad av Fyrfaldet 2026-08-28 kl. 10:53.
Citera
2026-08-28, 14:49
Medlem
andan0s avatar
en riktig skittråd
Citera
2026-08-29, 10:31
Moderator
Maviels avatar
Citat:

Det erbjudandet har du fått. Jag frågade dig vad du tyckte saknades i tråden och ville utveckla mer. Det svarade du inte på.
Citera
2026-08-29, 11:25
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:

Jag kan inte låsa upp den och är tämligen övertygad om att det inte är särskilt lämpligt. Det är inte dina argument som är problemet utan att du varken håller dig till topic eller klarat av att placera tråden rätt.
Citera
2026-08-30, 22:59
Medlem
Fyrfaldets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Jag kan inte låsa upp den och är tämligen övertygad om att det inte är särskilt lämpligt. Det är inte dina argument som är problemet utan att du varken håller dig till topic eller klarat av att placera tråden rätt.
Tråden är rättplacerad. "Hålla sig till topic" har samma uppenbara lösning jag tagit upp tusentals gånger nu. Radera OT inlägg, ha kvar diskussionstråd med aktiv diskussion.

Sluta nu
Citera
2026-08-30, 23:00
Medlem
Fyrfaldets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det erbjudandet har du fått. Jag frågade dig vad du tyckte saknades i tråden och ville utveckla mer. Det svarade du inte på.
Jaha? Ok? Konstigt?
Tar du bort min varning då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in