2026-08-30, 15:33
Avstängd
Tantradyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Och Daniel Ståhl är finsk då?

Jag har inga känslor för Duplantis när han vunnit sina medaljer. Hela grejen med hans nationalitetsspel har bara en kommersiell grund. Han struntar fullständigt i oss. Den knaggliga svenska han lärt sig kommer helt vara borta 10 år efter karriärens slut.
Citera
2026-08-30, 15:35
Medlem
Har inte följt idag. Hur fan kunde finska herrarna gå förbi och vinna?
Citera
2026-08-30, 15:36
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Så det är Sveriges förtjänst då menar du? Jag har personligen väldigt svårt för att vi svenskar ska glädjas över en amerikans framgångar. Ståhl däremot är svensk sedan barnsben.
Då kan du inte glädja över Vanessa Kamgas framgång heller förstås!
Hon har ju en afrikansk förälder.

För övrigt har Daniel Ståhl en finsk mamma och kan prata finska.

Du svamlar!
Senast redigerad av krackelerar 2026-08-30 kl. 15:43.
Citera
2026-08-30, 15:39
Medlem
Citat:
Vad fan firar dem? 1-1 mot Finland är ju bedrövligt givetvis.

Det är väl inte så konstigt att Sverige och Finland är jämna i friidrott.
Citera
2026-08-30, 15:40
Medlem
Citat:
Då kan du inte glädja över Vanessa Kangas framgång heller förstås!
Hon har ju en afrikansk förälder.

För övrigt har Daniel Ståhl en finsk mamma och kan prata finska.

Du svamlar!

Du verkar ha oerhört svårt att förstå enkla resonemang tyvärr. Beklagar.
Citera
2026-08-30, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tantradys
Jag har inga känslor för Duplantis när han vunnit sina medaljer. Hela grejen med hans nationalitetsspel har bara en kommersiell grund. Han struntar fullständigt i oss. Den knaggliga svenska han lärt sig kommer helt vara borta 10 år efter karriärens slut.

Exakt så
Citera
2026-08-30, 15:41
Medlem
Citat:
Otrolig skillnad. Är det svensk friidrott tycker du som hjälpt Duplantis att bli bäst i världen? Han är inte mer svensk än vad Ludmilla var.

Det är inte precis amerikansk friidrott heller, det är hans föräldrar. De hade kunnat ha en stavhoppsmatta på tomten om de hade bott i Sverige också.
Citera
2026-08-30, 15:42
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantradys
Det fattar jag också, klanen Duplantis räknar bara dollarbuntar

Snacket om Sverige är bara inställsamt trams från Duplantis sida, det är vad man väljer att göra som räknas

Men svenskan kanske han kan förbättra ytterligare om han behåller sin svenska fru förstås.
Citera
2026-08-30, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Det är inte precis amerikansk friidrott heller, det är hans föräldrar. De hade kunnat ha en stavhoppsmatta på tomten om de hade bott i Sverige också.

Och kört stavhopp i trädgården i december?
Citera
2026-08-30, 15:43
Medlem
Crapmagics avatar
Har samtliga rullstolsåkare amorterat bägge benen utan undantag?
rör det sig alltid om benen bara och inga andra kroppsdelar? kan ju bli problematiskt om också händerna saknas?
Senast redigerad av Crapmagic 2026-08-30 kl. 15:47.
Citera
2026-08-30, 15:45
Medlem
Citat:
Så det är Sveriges förtjänst då menar du? Jag har personligen väldigt svårt för att vi svenskar ska glädjas över en amerikans framgångar. Ståhl däremot är svensk sedan barnsben.

Självdestruktiv inställning. Du vill smälla igen dörren på alla som kan göra Sverige bättre och som vill representera Sverige. USA som land är uppbyggt på rakt motsatt princip.
Citera
2026-08-30, 15:46
Avstängd
Tantradyss avatar
Citat:
Det fattar jag också, klanen Duplantis räknar bara dollarbuntar

Snacket om Sverige är bara inställsamt trams från Duplantis sida, det är vad man väljer att göra som räknas

Men svenskan kanske han kan förbättra ytterligare om han behåller sin svenska fru förstås.

De kommer med all säkerhet att bosätta sig i Amerika. Språket kommer till 100% vara engelska. Eventuella barn kommer inte att kunna ett dyft svenska. Möjligen "mormor och morfar", vilket alla kommer tycka är gulligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in