2026-08-30, 12:36
Medlem
Ragnar över 70. En andraplats just nu. Han är stabil och har mer att ge.
Citera
2026-08-30, 12:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso2
Ja, är det något som verkligen kännetecknar Ståhl är det hans svaga psyke. :whoco5

69 meter är givetvis ett jättebra resultat. Att Alekna och Ceh gör supersäsonger med mäktiga resultat ändrar inte på det. Det är som att säga att 6 meter i stav är mediokert för att Mondo hoppar ett par decimeter högre.

69m är bra men inget jättekast, precis som att 6m inte är ett jättehopp.
Citera
2026-08-30, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Nu har jag översatt den är artikeln från finska.

Hon säger utan omsvep vad hon gör i kampen

"Sprintern Emma Tainio publicerade otroliga bikinibilder – "Jag är 20 och het""
Emma publicerade så heta semesterbilder på Instagram att det nog är värt att gräva fram skumsläckaren innan man tittar på dem."

Skriver den manlige finska reportern, så kan man göra i Sverige också...om nån skulle vilja
https://www.seiska.fi/urheilu/pikajuoksija-emma-tainio-julkaisi-uskomattomia-bikinikuvia-olen-20-ja-hot/1472057
Det här beteendet ingår inte i den svenska folksjälens idrottskultur, Anti-Maja Åskag
Emma är snygg. Springer hon lika bra som hon ser ut så blir det en bra kombo?
Citera
2026-08-30, 12:44
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Bra Fanny, de är inte funny nu...
Citera
2026-08-30, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Hon har bra insta. https://www.instagram.com/emmatainio/
Tackar!!
Citera
2026-08-30, 12:48
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskplockaren
Emma är snygg. Springer hon lika bra som hon ser ut så blir det en bra kombo?
"När vi tog de här bilderna tänkte jag bara, för helvete. Alla de här människorna här på stranden stirrar på mig. Kanske dömer de mig? Kallar de mig för en slampa i sina huvuden?"

Samuel Pihlström om sin Kroatien-semester? för när man använder maskin-översättare av finska språket händer det kul grejer som att översättaren tror att Taino är en HAN

"Tainio skriver att han är glad att den sexuellt suggestiva filmningen (har tagits upp och att frågan lyfts), eftersom vissa vinklar och klipp gjorda från dem kan orsaka obehagliga kommentarer på sociala medier."

Slampa måste ju f.ö vara ett finskt ord ursprungligen, Slampinen kanske hon borde döpa om sig till?

Taino känns som en utmärkt talesperson för kvinnors rättigheter att inte bli objektifierade, hon tar igen det i privata utrymmen kan man säga samtidigt som hon springer i långärmad & hijab

Svar nej, sådana här tjejer behöver aldrig leverera lika bra som dom ser ut, det är halo-effekten, dom ser ut att springa fort, alltså upplevs dom springa fortare än dom gör av framnförallt manlig publik.

Jag vet inte hur fort hon springer, jag har pausat sändningen i startblocken av damernas 200 meter fortfarande för att kunna skriva den här skiten klart först
Senast redigerad av Crapmagic 2026-08-30 kl. 12:57.
Citera
2026-08-30, 12:51
Medlem
Tråkiga blommor vinnarna får. Snålfinnarna!!
Citera
2026-08-30, 12:54
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Tråkiga blommor vinnarna får. Snålfinnarna!!
Vad är det för blommer? maskroser?, pressade blommor som en finsk kulstötare suttit på?
Citera
2026-08-30, 12:57
Medlem
Roos avslutar bra i kula. Bra för sverige.
Citera
2026-08-30, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
USA. Sverige har pausat importen av afrikanska friidrottare och siktar nu in sig på svenskättlingar i USA

Smart. Det går 13 på dussinet av duktiga friidrottare i USA. De skulle skicka flertalet landslag på SM- och Finnkampsnivå som aldrig ens är nära att få representera USA internationellt. Klart man ska hålla lite koll på collegemästerskap och liknande och plocka upp folk om det finns några där som har behörighet att representera Sverige.
Citera
2026-08-30, 12:58
Medlem
5,42 i stav nu. Svensken hoppade bra.
Citera
2026-08-30, 13:01
Medlem
Citat:
5,42 i stav nu. Svensken hoppade bra.
Finnarna river en efter en.
Citera