2026-08-29, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hastmotsoffgrupp
Ja , att du trodde att jag använde en i sammanslagen chatt det är din "hypotes " 🤣🤣, fan är du 12 i huvudet släpp mig, läs bilda en uppfattning vafan , alla tror de är små forskare med språkmodeller.

Samt nuddade det ens ej min poäng , utan du slank in på ett sidospår som jag fullständigt skiter i .

Vi kan slå samman dem och så kan vi köra en 3 promtare 8m du är så jåvla sugen , ska jag posta skärmdumpar personligen!? Via brev, med certifikat?
Mår du bra då?
Vad är ditt problem?
Citera
2026-08-29, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erkki17
Vad är ditt problem?
Inget.
Jo lite lös i magen, ditt då?
Citera
2026-08-30, 06:28
Medlem
RandomNPCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Nehe, vad handlar det om då, magi från Harry Potter?
AI är datalogi, idiot. Inte fysik naturvetenskap.
Citera
2026-08-30, 10:51
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Att det finns risk innebär inte att den risken per automatik är katastrofal.
Av vilken anledning tror du att en ASI vill bevara dig?
Citera
2026-08-30, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Av vilken anledning tror du att en ASI vill bevara dig?
Av vilken anledning tror du att ASI per automatik vill döda dig?
Citera
2026-08-30, 10:57
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Av vilken anledning tror du att ASI per automatik vill döda dig?
Jag ser ingen anledning till att en ASI vill bevara mig. Vilken anledning ser du?
Citera
2026-08-30, 11:04
Medlem
Citat:
Jag ser ingen anledning till att en ASI vill bevara mig. Vilken anledning ser du?
Jag tycker att du kan försöka måla upp ett scenario och fundera över hur realistiskt det faktiskt är att allt det ska hända.

Jag utgår främst ifrån var vi är idag och än så länge ser jag det inte som särskilt sannolikt att AI kommer fram till att mänskligheten måste utrotas för att den ska klara sin uppgift. Än mindre sannolikt ser jag det som att samtliga instanser skulle komma fram till detta och börja samarbeta mot det målet.
Citera
2026-08-30, 11:11
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Jag tycker att du kan försöka måla upp ett scenario och fundera över hur realistiskt det faktiskt är att allt det ska hända.

Jag utgår främst ifrån var vi är idag och än så länge ser jag det inte som särskilt sannolikt att AI kommer fram till att mänskligheten måste utrotas för att den ska klara sin uppgift. Än mindre sannolikt ser jag det som att samtliga instanser skulle komma fram till detta och börja samarbeta mot det målet.
Föreställ dig en ASI med "IQ > 5000".
(Vi kan aldrig mäta det men vi kan föreställa oss att det är en möjlighet).

Det är inte realistiskt att du kan föreställa dig vad den vill göra.
Men rent objektivt förbrukar du resurser och de resurserna kan användas till något annat.
Citera
2026-08-30, 11:25
Medlem
Citat:
Föreställ dig en ASI med "IQ > 5000".
(Vi kan aldrig mäta det men vi kan föreställa oss att det är en möjlighet).

Det är inte realistiskt att du kan föreställa dig vad den vill göra.
Men rent objektivt förbrukar du resurser och de resurserna kan användas till något annat.
Men du gör bara en massa starka antaganden och sedan slänger du en siffra på det. Det är ett ganska billigt sätt att argumentera på för det finns inget sätt för mig eller någon annan att falsifiera ditt påstående.
Citera
2026-08-30, 11:28
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Men du gör bara en massa starka antaganden och sedan slänger du en siffra på det. Det är ett ganska billigt sätt att argumentera på för det finns inget sätt för mig eller någon annan att falsifiera ditt påstående.
Jag antar att ASI är en möjlighet, du antar att det är omöjligt?
Citera
2026-08-30, 11:32
Medlem
Citat:
Jag antar att ASI är en möjlighet, du antar att det är omöjligt?
ASI är antagligen en möjlighet, någon gång, men det är ändå ingen garanti för att mänskligheten utrotas. Återigen kan jag bara utgå ifrån den verklighet vi har idag, allt annat blir bara spekulation.
Citera
2026-08-30, 11:33
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
ASI är antagligen en möjlighet, någon gång, men det är ändå ingen garanti för att mänskligheten utrotas. Återigen kan jag bara utgå ifrån den verklighet vi har idag, allt annat blir bara spekulation.
Om ASI är en möjlighet, vilket du erkänner är en möjlighet, varför skulle den vilja bevara dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in