2026-08-29, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Filvetaren hoppade av på filmfråga trots att både hon och syrran var inne på rätt svar

Hon gav ju henne dessutom rätt svar genom att säga vilken film han inte var med i.
Citera
2026-08-29, 19:52
Medlem
Jag som sportintresserad tycker Alexander Zvorov var väldigt svårt på så låg nivå
Citera
2026-08-29, 20:00
Medlem
Citat:
Jag som sportintresserad tycker Alexander Zvorov var väldigt svårt på så låg nivå

Ändå rankad 2:a i världen och vann Franska öppna för bara några månader sedan.
Citera
2026-08-29, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallopsen
Ändå rankad 2:a i världen och vann Franska öppna för bara några månader sedan.
Självklart har jag hört namnet , men tennis är inte min starka sida. Så himla känd är han inte att icke sportintresserade ska ha snappat upp namnet
Senast redigerad av Azdz 2026-08-29 kl. 20:07.
Citera
2026-08-29, 20:10
Medlem
Frewibs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallopsen
Hon gav ju henne dessutom rätt svar genom att säga vilken film han inte var med i.

Jag fattade inte varför hon hoppade av, det var rent obegripligt och jag blev förbannad. Frågan var alltså vilken film Val inte har varit med i, hon använder en livlina och får veta att han inte har varit med i Terminator, så varför svarar hon inte det då? Vad i helvete.
Citera
2026-08-30, 15:35
Medlem
Forevermores avatar
Citat:
Börjar frågorna ta slut?

Var inte frågan om vilken kaffesort som innehåller mest mjölk uppe relativt nyligt?

En väldigt likande. Men då var frågan vilken av följande 4 kaffesorter INTE innehöll mjölk. Om jag minns rätt så var detta på 1000 eller 2000 kr och den tävlande brände 1 eller 2 livlinor där. Alternativen var A. Cappuccino B. Caffè latte C. Espresso D. Café au lait
Den frågan ska överhuvudtaget inte vara på den nivå. Dricker du inte kaffe så vet du troligen inte. På den nivån ska det vara typ "Vad heter Frankrikes huvudstad", "Vad var Titanic" eller "Hur många ben har en spindel"
Citera
2026-08-30, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forevermore
En väldigt likande. Men då var frågan vilken av följande 4 kaffesorter INTE innehöll mjölk. Om jag minns rätt så var detta på 1000 eller 2000 kr och den tävlande brände 1 eller 2 livlinor där. Alternativen var A. Cappuccino B. Caffè latte C. Espresso D. Café au lait
Den frågan ska överhuvudtaget inte vara på den nivå. Dricker du inte kaffe så vet du troligen inte. På den nivån ska det vara typ "Vad heter Frankrikes huvudstad", "Vad var Titanic" eller "Hur många ben har en spindel"
Den tävlande sa sig dock ha jobbat på cafe tidigare . Då bör man kunna en sån fråga oavsett kaffedrickare eller ej
Citera
2026-08-30, 22:20
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frewib
Jag fattade inte varför hon hoppade av, det var rent obegripligt och jag blev förbannad. Frågan var alltså vilken film Val inte har varit med i, hon använder en livlina och får veta att han inte har varit med i Terminator, så varför svarar hon inte det då? Vad i helvete.

Fattar inte heller. Varför ringer hon sin syster om hon ändå inte litar på henne?
Citera
2026-08-31, 21:37
Medlem
Forevermores avatar
Citat:
Den tävlande sa sig dock ha jobbat på cafe tidigare . Då bör man kunna en sån fråga oavsett kaffedrickare eller ej

Den tävlande nu förra avsnittet då? Ja då borde man ha koll ju.
Citera
2026-08-31, 21:41
Medlem
Forevermores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frewib

Det är väl lite brist på logik. Hade hon frågat om den andra filmen istället och fått reda på att Val Kilmer var med där så hade hon säkert vågat svara.

Om A så ej B är enkelt.
Om ej B så A är däremot mer krångligt om man inte är logisk.
Citera
2026-09-01, 11:34
Medlem
Ett av de få program som kan se på år ut och år in utan att tröttna.
Citera
2026-09-05, 19:38
Medlem
Forskaren kan inte var Bamses farmor heter Och nu är han även osäker på pannacotta
Senast redigerad av Azdz 2026-09-05 kl. 19:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in