Hur gammal var hon? Jag tänkte att hon kanske jobbade extra medans hon pluggade? Mens det är klart var hon 40+ så faller ju den tesen.
Vissa jobb går ju att sänka arbetskraven på om det är brist på folk, tex milkshakeservering.
På andra jobb går inte det, hade man sänkt antagningskraven på de här IT jobben som indierna gör så hade de inte klarat jobbet alls.
Citat:
Ursprungligen postat av
KastlosaBerit
Extremt intelligenta arbetar inte på hamburgerrestauranger. Det skulle isåfall vara ena ordentliga kufar som bara arbetar ensamma med att städa undan på borden. Man hittar inte extremt intelligenta personer bland kunderna heller.
Det är inte skitlätt att få underbetalda skitjobb om man konkurrerar med folk som går på lönebidrag. Du kan också ha fel ålder eller vad det nu vore som är till din nackdel. Vete tusan om jag skulle få dela ut reklam åt Svensk Direktreklam. Men jag gjorde det när jag var 14.
Verksamheter i sig hade fungerat bättre men utbudet på tjänsterna hade varit mindre. Exempel: antalet avgångar med tåg hade varit så få att allmänheten hade klagat. I min bransch sänkte man antagningskraven när det blev brist på folk. Det har man väl gjort på IT också. Brist på folk! Då flyger man in den indiska befolkningen till Sverige.