2026-08-28, 23:05
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Concac123
Ja, Tuffe-Uffe är helt klart ett stort sänke för M och Tidö. Det går inte att ha ett garderobsfall som ledare för ett konservativt block.
Det jag inget om, men det är väl fullt möjligt.
Det krävs något som intelligens, karisma eller annat som väljare söker hos partiledare. Inte att en partiledare upplevs som lam.
Citera
2026-08-29, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
S under 30% och minst två av MP, C, V under 7% är än drömresultat!
Det är en mycket störra andel av väljarna som

Ett gap på 5 procent innebär att 2,5% som tänker rösta på de rödgröna byter till Tidöpartierna. Så många är det inte; 2,5 procent motsvarar ungefär 140 000 väljare

En mycket stor andel av väljarna bestämmer sig först på valdagen, eller till och med i vallokalen.
Citera
2026-08-29, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Gissar fortfarande att gul-blåa vinner. Dock tror jag att M efter valet faktiskt måste välja en ny partiledare.

Jimmie Åkesson är den mest intelligenta partiledaren Sverige haft.

Ebba Busch har karisma

Ulf Kristersson tyvärr är det nog lam man tänker på.
det finns ingen chans att de vinner.
Citera
2026-08-29, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Concac123
Ja, Tuffe-Uffe är helt klart ett stort sänke för M och Tidö. Det går inte att ha ett garderobsfall som ledare för ett konservativt block.

Fel. Det är L/Fp med deras splittring som sänker Tidö. Hade L varit seriös och cementera ett 4-5% Tidö skulle ha en lätt valseger.

Titta på MP i vänstersidan. De har en cementerat 5% som röstar på de och kommer rösta på de i hela livet.
Citera
2026-08-29, 10:58
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lovelyfolks
det finns ingen chans att de vinner.
Dom har alla chanser att vinna igen.
Citera
2026-08-29, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Dom har alla chanser att vinna igen.

Chansen finns men den är inte stor. Just nu erbjuds du 5 ggr pengarna på en borgerlig vinst hos ett spelbolag jag kollade. Lätta pengar om man tror sig veta något som vi andra inte vet.
Citera
2026-08-29, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takeseven
Chansen finns men den är inte stor. Just nu erbjuds du 5 ggr pengarna på en borgerlig vinst hos ett spelbolag jag kollade. Lätta pengar om man tror sig veta något som vi andra inte vet.
Som sagt, det gäller att få ihop en regering och budget man är emot Tidö (SD) men vad är oppositionen för?
Citera
2026-08-29, 15:17
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Fel. Det är L/Fp med deras splittring som sänker Tidö. Hade L varit seriös och cementera ett 4-5% Tidö skulle ha en lätt valseger.

Titta på MP i vänstersidan. De har en cementerat 5% som röstar på de och kommer rösta på de i hela livet.

Nej det var framför allt SD's krav på ministerposter som sänkte Tidö.

Nu försöker vi reparera detta.
Citera
2026-08-29, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takeseven
Finns det några odds på hur eventuell regering ser ut?
Citera
2026-08-29, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hurvardetnu
Jag tror det kommer bli otroligt jämnt i detta val.
Kan faktiskt bli så att Markus Allard Örebro partiet fäller den avgörande rösten vem som får bli statsminister.

Tvärtom. Det blir största jordskredssegern för vänsterblocket någonsin. Frågan är om S behöver ett eller två stöd partier i regeringen, d v s V, Mp eller båda. C försvinner ut i den mörkblå dimman medan fyra nyanser av brunt förpassas till historien och helst av allt till domstolen i Haag. Tyvärr är Spandau rivet.
Citera
2026-08-29, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Som sagt, det gäller att få ihop en regering och budget man är emot Tidö (SD) men vad är oppositionen för?

Även Tidö skall få ihop mandat så de kan rösta igenom en budget.

Vet ej om det finns spel på olika regeringar. Hittat du någon, tipsa mig. Jag tänker spela på en ren S regering.
Citera
2026-08-29, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrKyoto
Nej det var framför allt SD's krav på ministerposter som sänkte Tidö.

Nu försöker vi reparera detta.

Fel. Sveriges andra strosat parti bör sitta i en högerregering. Det är som demokrati fungerar.
Titta på rödgröna sidast, ett skiparti på 4.5% Mp har haft tunga poster och stor inflytande under 2014-2021.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in