2026-08-29, 15:32
Medlem
Många yrkesgrupper jobbar oregelbundna tider. Hur får ni det att funkar ihop med den ni sover tillsammans med?

Om den ena jobbar fasta tider 08-17 så vill denne förmodligen lägga sig kl 23 eller så.

Om du då jobbar oregelbundet och behöver lägga dig 20:00 en dag för för att du ska upp 04:00. Hur får ni det att funka? Är ni så pass diskreta att ni inte stör varandras nattsömn när ni smyger i och ur sängen? Eller sover den ene på bäddsoffan de gånger era sovtimmar inte matchar?
Citera
2026-08-29, 15:37
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Man tar hänsyn till den som sover eller så har man skilda sovrum!
Citera
2026-08-29, 15:43
Avstängd
Negercps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DunderGumman
Många yrkesgrupper jobbar oregelbundna tider. Hur får ni det att funkar ihop med den ni sover tillsammans med?

Om du då jobbar oregelbundet och behöver lägga dig 20:00 en dag för för att du ska upp 04:00. Hur får ni det att funka? Är ni så pass diskreta att ni inte stör varandras nattsömn när ni smyger i och ur sängen? Eller sover den ene på bäddsoffan de gånger era sovtimmar inte matchar?
Det är faktiskt ett helvete, bruden som jag umgås med har kommit fram till att det är bättre att leva som särbos. Vi sover så jävla illa båda två när jag jobbar nattskift.
Citera
2026-08-29, 16:31
Avslutad
Man löser det med ett extra sovrum. Bara skönt med egentid.
Citera
2026-08-29, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Man tar hänsyn till den som sover eller så har man skilda sovrum!

Hänsyn är nog inga problem men räcker det? Sover man lätt så kanske man vaknar ändå?

Citat:
Ursprungligen postat av Negercp
Det är faktiskt ett helvete, bruden som jag umgås med har kommit fram till att det är bättre att leva som särbos. Vi sover så jävla illa båda två när jag jobbar nattskift.

Praktiskt men man vill ju bo ihop med den man valt. Funderar du på att byta jobb så småningom?

Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Man löser det med ett extra sovrum. Bara skönt med egentid.

Har man den möjligheten så låter det väl ok men kan bli rätt dyrt om man måste skaffa större boende.
Citera
2026-08-29, 18:54
Avstängd
Negercps avatar
Citat:
Praktiskt men man vill ju bo ihop med den man valt. Funderar du på att byta jobb så småningom?
Svårt när jag är arbetarklass och väldigt duktig på det jag gör. Jag vet inte vilken annan typ av arbete jag skulle trivas med.
Citera
2026-08-29, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negercp
Svårt när jag är arbetarklass och väldigt duktig på det jag gör. Jag vet inte vilken annan typ av arbete jag skulle trivas med.

Förstår att det är svårt men vill du inte bo ihop med kvinnan i ditt liv? Förr eller senare borde hon väl bli viktigare än jobbet?
Citera
2026-08-29, 19:17
Avstängd
Negercps avatar
Citat:
Förstår att det är svårt men vill du inte bo ihop med kvinnan i ditt liv? Förr eller senare borde hon väl bli viktigare än jobbet?
Vi bor 500 meter från varandra, för oss kan man få det att fungera så. Hon är en arbetsnarkoman som jobbar över 55 timmar i veckan.
Citera
2026-08-29, 19:19
Avslutad
Citat:
Hänsyn är nog inga problem men räcker det? Sover man lätt så kanske man vaknar ändå?

Har man den möjligheten så låter det väl ok men kan bli rätt dyrt om man måste skaffa större boende.

Det är värt att lägga lite extra pengar för att få ett extra rum till när den ene jobbar udda tider.
Får ni barn längre fram sen så kan det också rädda vissa nätter. Såklart beroende på den lilla individens egna sömn.. allt gå inte att förutspå. Men jobbar en av er skift så är det garanterat värt att planera för god sömn.
Citera
2026-08-29, 22:06
Medlem
Onanikrems avatar
Då jag har ett rätt stort hus fungerade det att sova i något av gästrummen. Efter sen sambon flyttat ut med buller och bång så har jag inte flyttat ihop igen. Kör särbo, även fast jag numera är pensionär. Nuvarande kvinnan jobbar fortfarande, hon är här på helgerna och semester, vi båda tycker det räcker bra så. Tror heller inte hon vill bo här ute och pendla en bra bit varje dag. Ingen av oss har några ekonomiska problem så skulle knappast bli sambo igen för det.
Citera
2026-08-30, 20:51
Medlem
slagskotts avatar
Vi har ett stort fint sovrum men jag har ett mindre rum vid sidan av som jag använder ganska ofta egentligen och det fungerar kanon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in